Covapa demana el tancament de col·legis pel Covid-19 i que es vacune a la comunitat educativa

 

La Confederació Valenciana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (Covapa) i les seues tres federacions -FAPA Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’octubre de València– han exigit el tancament «immediat» dels col·legis i que es vacune a la comunitat educativa.

 

«No poden continuar posant en risc a tota la comunitat educativa, no han posat els mitjans adequats per a la prevenció del Covid-19, han delegat funcions als Ajuntaments i la comunitat educativa i no han escoltat a cap sector per a dur a terme altres alternatives», ha advertit Covapa en un comunicat.

 

Des de la confederació han demanat, al costat del tancament d’instal·lacions, que durant dos setmanes es desinfecten els centres i se’ls dote de tots els mitjans de prevenció necessaris. També reclamen la figura dels infermers escolars: «Ara més que mai és imprescindible», destaca.

 

«Cada dia els centres estan més buits»

I ha criticat que cada dia els centres estan més buits tant d’alumnes com de docents. «En molts casos no hi ha professorat suficient per a portar el dia a dia, bambolles que no van existir mai…», han subratllat. 

 

D’altra banda, ha afirmat que Conselleria «no vetla per la salut, ja que no dota del necessari als centres educatius; tampoc vetla per l’educació, ja que està discriminant als alumnes de Secundària sense classes presencials ni sistema en línia, i al seu torn als alumnes confinats o que les seues famílies per por o malalties no els porten a les aules».

 

Des de Covapa han mostrat el seu desig que tant la Conselleria de Sanitat com la d’Educació «assumisquen» la seua responsabilitat i ordenen el tancament de centres «en la major brevetat possible. Del contrari, serem les famílies les que hàgem de prendre altres decisions i buscar empara en els tribunals. Els drets fonamentals són la salut i l’educació i vostés no estan vetlant per cap d’elles», han advertit.

Últimes notícies

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.