Covapa demana el tancament de col·legis pel Covid-19 i que es vacune a la comunitat educativa

 

La Confederació Valenciana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (Covapa) i les seues tres federacions -FAPA Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’octubre de València– han exigit el tancament «immediat» dels col·legis i que es vacune a la comunitat educativa.

 

«No poden continuar posant en risc a tota la comunitat educativa, no han posat els mitjans adequats per a la prevenció del Covid-19, han delegat funcions als Ajuntaments i la comunitat educativa i no han escoltat a cap sector per a dur a terme altres alternatives», ha advertit Covapa en un comunicat.

 

Des de la confederació han demanat, al costat del tancament d’instal·lacions, que durant dos setmanes es desinfecten els centres i se’ls dote de tots els mitjans de prevenció necessaris. També reclamen la figura dels infermers escolars: «Ara més que mai és imprescindible», destaca.

 

«Cada dia els centres estan més buits»

I ha criticat que cada dia els centres estan més buits tant d’alumnes com de docents. «En molts casos no hi ha professorat suficient per a portar el dia a dia, bambolles que no van existir mai…», han subratllat. 

 

D’altra banda, ha afirmat que Conselleria «no vetla per la salut, ja que no dota del necessari als centres educatius; tampoc vetla per l’educació, ja que està discriminant als alumnes de Secundària sense classes presencials ni sistema en línia, i al seu torn als alumnes confinats o que les seues famílies per por o malalties no els porten a les aules».

 

Des de Covapa han mostrat el seu desig que tant la Conselleria de Sanitat com la d’Educació «assumisquen» la seua responsabilitat i ordenen el tancament de centres «en la major brevetat possible. Del contrari, serem les famílies les que hàgem de prendre altres decisions i buscar empara en els tribunals. Els drets fonamentals són la salut i l’educació i vostés no estan vetlant per cap d’elles», han advertit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.