Una empresa d’Elx crea un paquet per a PCR que detecta la soca britànica del Covid-19

 

Una empresa de la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha creat un kit per a PCR amb reactius específics per a la detecció amb finalitats d’investigació de la variant britànica del Covid-19.

 

En declaracions a Efe Televisió, el director de Genetics PCR Solutions, Antonio Martínez-Murcia, ha explicat que l’objectiu és detectar la nova soca, que ja ha saltat del Regne Unit a altres països, inclosa Espanya, per a saber «com pot avançar respecte a les altres variants».

 

Ha relatat que esta variant es caracteritza per ser més capaç de transmetre’s, cosa que la convertix «en més interessant». Segons Martínez-Murcia, en la mateixa prova de PCR per a detectar el Covid-19 es pot extraure material genètic per a conéixer si hi ha la nova soca.

 

El nou kit ja és objecte d’interés per part d’alguns hospitals i estarà disponible amb finalitats d’investigació a partir de la setmana que ve, una volta que culmine el procés de calibratge i validació.

Últimes notícies

Vigilància policial al nou hospital d’Alzira després del tiroteig mortal entre dos clans

La Policia Nacional manté la presència al nou hospital d’Alzira, on continua ingressat un dels tres ferits en el tiroteig entre dos clans familiars que ha deixat un mort. Quatre membres d’una mateixa família han sigut detinguts i passaran a disposició judicial dimarts.

Descobrixen l’augment d’una proteïna clau en cervells amb alzheimer

Una investigació de l’Institut de Neurociències ha detectat un augment de la proteïna meprin-β en el cervell i el líquid cefalorraquidi de persones amb alzheimer, fet que podria obrir la porta a nous indicadors de la malaltia.

Vox acusa l’esquerra d’usar la DANA de 2024 per a fer campanya electoral

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha acusat l’esquerra d’haver iniciat ja la campanya electoral utilitzant la tragèdia de la DANA de 2024 i les 232 víctimes mortals per a traure rèdit polític. També ha atribuït al Govern de Pedro Sánchez la responsabilitat de les obres hidràuliques pendents en les zones afectades.

El PP titlla de fiasco la Conferència del PSPV i acusa Diana Morant de decepció

El síndic del PP a Les Corts, Nando Pastor, ha qualificat de fiasco la Conferència política del PSPV a Alacant i ha acusat la ministra i líder socialista valenciana, Diana Morant, de ser una decepció política.

A disposició judicial el jove acusat de matar a colps el seu padrastre a València

El jove de 23 anys detingut per la mort violenta del seu padrastre al barri de Sant Isidre ha passat a disposició judicial després d’haver estat fugit deu dies. La víctima, de 50 anys, va ser trobada amb un fort colp al cap provocat amb una mancuerna.

Catalá exigeix al Govern que millore ja el servici de Rodalia a València

María José Catalá ha reclamat al Ministeri de Transportes que actue amb urgència sobre el servici de Rodalia a València, que considera lamentable per les contínues anul·lacions i retards, i alerta que és l’únic mitjà que està perdent usuaris.

València acollirà un congrés sobre els reptes legals i ètics de l’alzhéimer

El IX Congrés de l’Associació de Dret Sanitari de la Comunitat Valenciana reunirà a València experts sanitaris, juristes i científics per a analitzar els efectes legals i ètics de l’alzhéimer i altres grans debats del dret sanitari actual.

El PP insta Bernabé a centrar-se en els problemes dels valencians més enllà de tornar a classe

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha instat la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a prioritzar la gestió de col·lapses en la Seguretat Social i el carnet de conduir, més enllà de reprendre els seus estudis universitaris.