16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Els epidemiòlegs ho prohibixen: Les 3 activitats que has d’evitar sí o sí

 

La pandèmia del Covid-19 ha canviat la nostra forma de vida i de relacionar-nos amb els altres. Hi ha unes activitats que abans eren inofensives i que des que vivim en època de pandèmia poden ser realment molt perilloses. Per a tindre una idea més clara de com ens ha afectat el virus en el dia a dia, el diari ‘The New York Times’ ha elaborat una macroenquesta en la que fins a 700 epidemiòlegs i científics dels Estats Units han opinat sobre quines són les activitats de major risc en temps de Covid-19.

 

Els resultats de l’enquesta deixen vore que l’activitat més perillosa és menjar dins d’un restaurant, segons un 44% dels enquestats. La segona activitat que més risc seria assistir a unes noces o un funeral, per al 43% dels experts. Finalment, el 35% considera que la tercera activitat que comporta més perill és acudir a un acte deportiu, un concert o una obra de teatre.

 

Els experts veuen perillosos els llocs tancats o les aglomeracions

En línies generals, els epidemiòlegs enquestats a penes mostren preocupació per fer activitats a l’aire lliure o per tocar superfícies, i veuen més perill en les activitats en llocs tancats i aquelles en les que intervé molta gent.

 

«Els llocs baix sostre amb molta gent són la situació més perillosa. El menys arriscat és estar a l‘aire lliure, amb poca gent, distanciament social i precaucions», afirma Leland Ackerson, de la Universitat de Massachusetts.

 

En oposició a la perillositat, tres activitats van ser marcades per la majoria dels experts com les més segures: estar a l’aire lliure amb amics (72%), recollir el correu (75%) o anar al supermercat o la farmàcia (46%). A demés, els epidemiòlegs han confessat que passaran les celebracions nadalenques amb persones convivents i fins a alguns han assegurat que no celebraran res especial en este dates.

 

Què passarà després de la vacuna?

L’arribada de la vacuna està a la volta de cantonada, ja que empreses com Pfizer o Moderna van sol·licitar en els últims dies l’autorització per a l’ús dels seus fàrmacs contra el coronavirus. Tot i això, un gran número dels experts enquestats admeten que se sentiran més segurs quan la major part de la població s’haja vacunat del Covid-19.

 

«Si més de la mitat de la població estiguera vacunada, em sentiria un poc menys estressat i ansiós quan eixira a fer els manats. De fet, podria sentir-me còmode per a menjar en un restaurant o tornar a vore als meus amics algun dia si és possible», explica Vijaya L. Seegulam, gerent de projectes de busca, Universitat de Boston.

 

Julie Bettinger, professora de la Universitat de Columbia Britànica, confessa que no tornarà a fer vida normal fins que ella i la seua família es vacunen contra el Covid-19. A demés, l’experta no desitja visitar llocs massificats «fins que el 80% o més estiguen vacunats».

 

Michael Webster-Clark, investigador postdoctoral de la Universitat de Carolina del Nord en Chapel Hill, són més positius i esperen que «la disponibilitat generalitzada de vacunes donarà com a resultat una major relaxació de la majoria de les precaucions a mitjans d’any o finals de l’estiu de 2021». D’altra banda, la professora associada Cathryn Bock vaticina que «passaran dos o tres anys abans que les coses tornen a la normalitat per als cautelosos, com a mínim en els Estats Units».

 

Per la seua banda, la professora Marilyn Tseng, no pot «imaginar que alguna volta tornarà a la nostra normalitat anterior», encara que creu que «les noves mesures preventives que hem hagut d’adoptar, com les mascaretes, se sentiran normals amb el temps. En este sentit, soc optimista que la vida es convertirà en una nova classe de normalitat», ha sentenciat.

Últimes notícies

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.

El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha recolzat l'actuació d'Óscar Puente després de l'accident de Adamuz i la situació de Rodalies, reivindicant transparència, dades i atenció a les víctimes.

La Generalitat retira més de 840 tones d’enderrocs a Xirivella i dona per finalitzat el pla de suport

La Generalitat ha culminat la retirada de més de 840 tones de restes a Xirivella i tanca la fase de suport per a la gestió de residus de les riuades. L'actuació ha suposat 125.000 euros dins d'un pla que aconseguix a 19 municipis.

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.