Els epidemiòlegs ho prohibixen: Les 3 activitats que has d’evitar sí o sí

 

La pandèmia del Covid-19 ha canviat la nostra forma de vida i de relacionar-nos amb els altres. Hi ha unes activitats que abans eren inofensives i que des que vivim en època de pandèmia poden ser realment molt perilloses. Per a tindre una idea més clara de com ens ha afectat el virus en el dia a dia, el diari ‘The New York Times’ ha elaborat una macroenquesta en la que fins a 700 epidemiòlegs i científics dels Estats Units han opinat sobre quines són les activitats de major risc en temps de Covid-19.

 

Els resultats de l’enquesta deixen vore que l’activitat més perillosa és menjar dins d’un restaurant, segons un 44% dels enquestats. La segona activitat que més risc seria assistir a unes noces o un funeral, per al 43% dels experts. Finalment, el 35% considera que la tercera activitat que comporta més perill és acudir a un acte deportiu, un concert o una obra de teatre.

 

Els experts veuen perillosos els llocs tancats o les aglomeracions

En línies generals, els epidemiòlegs enquestats a penes mostren preocupació per fer activitats a l’aire lliure o per tocar superfícies, i veuen més perill en les activitats en llocs tancats i aquelles en les que intervé molta gent.

 

«Els llocs baix sostre amb molta gent són la situació més perillosa. El menys arriscat és estar a l‘aire lliure, amb poca gent, distanciament social i precaucions», afirma Leland Ackerson, de la Universitat de Massachusetts.

 

En oposició a la perillositat, tres activitats van ser marcades per la majoria dels experts com les més segures: estar a l’aire lliure amb amics (72%), recollir el correu (75%) o anar al supermercat o la farmàcia (46%). A demés, els epidemiòlegs han confessat que passaran les celebracions nadalenques amb persones convivents i fins a alguns han assegurat que no celebraran res especial en este dates.

 

Què passarà després de la vacuna?

L’arribada de la vacuna està a la volta de cantonada, ja que empreses com Pfizer o Moderna van sol·licitar en els últims dies l’autorització per a l’ús dels seus fàrmacs contra el coronavirus. Tot i això, un gran número dels experts enquestats admeten que se sentiran més segurs quan la major part de la població s’haja vacunat del Covid-19.

 

«Si més de la mitat de la població estiguera vacunada, em sentiria un poc menys estressat i ansiós quan eixira a fer els manats. De fet, podria sentir-me còmode per a menjar en un restaurant o tornar a vore als meus amics algun dia si és possible», explica Vijaya L. Seegulam, gerent de projectes de busca, Universitat de Boston.

 

Julie Bettinger, professora de la Universitat de Columbia Britànica, confessa que no tornarà a fer vida normal fins que ella i la seua família es vacunen contra el Covid-19. A demés, l’experta no desitja visitar llocs massificats «fins que el 80% o més estiguen vacunats».

 

Michael Webster-Clark, investigador postdoctoral de la Universitat de Carolina del Nord en Chapel Hill, són més positius i esperen que «la disponibilitat generalitzada de vacunes donarà com a resultat una major relaxació de la majoria de les precaucions a mitjans d’any o finals de l’estiu de 2021». D’altra banda, la professora associada Cathryn Bock vaticina que «passaran dos o tres anys abans que les coses tornen a la normalitat per als cautelosos, com a mínim en els Estats Units».

 

Per la seua banda, la professora Marilyn Tseng, no pot «imaginar que alguna volta tornarà a la nostra normalitat anterior», encara que creu que «les noves mesures preventives que hem hagut d’adoptar, com les mascaretes, se sentiran normals amb el temps. En este sentit, soc optimista que la vida es convertirà en una nova classe de normalitat», ha sentenciat.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.