8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Infermeria demana agilitzar la vacunació en créixer els contagis entre professionals

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha urgit a l’Administració sanitària al fet que «agilite» la vacunació en este col·lectiu, tant de la pública com de la privada, davant de l’«augment de contagis entre professionals». En un comunicat, el president del COEV, Juan José Tirado, considera que la «vacunació de les infermeres autònomes o dels hospitals privats no pot demorar-se més i ha de ser immediata».

 

Per això, ha demanat Sanitat que aclarisca els dubtes davant la incertesa generada pel laboratori estatunidenc Pfizer, que ha advertit del retard en el lliurament de les seues vacunes contra el Covid-19 en tota Europa. El Col·legi d’Infermeria de València demana a l’Administració sanitària que agilite els processos i busque solucions perquè totes les infermeres valencianes siguen immunitzades de la forma més ràpida possible.

 

Des de l’entitat col·legial insistixen que les infermeres del sector privat han de ser vacunades al mateis temps que les dels centres públics i recorden que des de la Conselleria es va informar que la vacunació dels hospitals privats es durà a terme en els centres i amb els seus recursos.

 

«Resulta imprescindible la vacunació immediata»

Per als centres sanitaris més xicotets i infermeres autònomes, es vacunaria a través de les mútues i/o servicis de prevenció de riscos laborals, «però no s’han concretat dates ni detalls de la logística dissenyada i la vacunació s’està retardant més del compte», Tirado.

 

Recorda que «no pot demorar-se més i que resulta imprescindible la vacunació immediata de les infermeres dels hospitals privats o autònomes». El Col·legi rebutja qualsevol distinció entre personal sanitari públic i privat perquè «totes les professionals oferixen les mateixes cures als pacients i estan exposades de igual manera davant la pandèmia».

 

El COEV recorda que existix gran inquietud per l’incompliment de la prioritat en esta primera etapa, «per la tardança en la vacunació del personal sanitari de primera línia del sector privat i l’exclusió del mateix en la planificació de la vacunació enfront del coronavirus», redunda Tirat.

 

Una situació que es veu agreujada perquè l’alt índex de contagis entre els professionals sanitaris, «que en l’última setmana s’ha disparat». Indiquen que, segons dades de la Generalitat, s’ha passat de 2.334 a 3.578 treballadores afectades, és a dir, 1.244 més sanitaris que es troben de baixa, bé en quarantena (2.018) o afectats directament (1.560). La regió suma ja 6.476 casos acumulats totals de professionals sanitaris afectats.

 

Des del Col·legi d’Infermeria de València sol·liciten als gestors públics que buiden dubtes com si les persones que van rebre la primera dosi de Pfizer podrien admetre la segona dosi de la companyia Moderna sense patir contraindicacions.

 

En este sentit, assenyalen que experts als que han consultat aclarixen que s’evita perquè els laboratoris manquen dels estudis corresponents per a una combinació de vacunes. Les diferències es detallen en les fitxes tècniques i qualsevol problema, fins i tot per altres causes, derivaria en una greu responsabilitat legal.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.