Infermeria demana agilitzar la vacunació en créixer els contagis entre professionals

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha urgit a l’Administració sanitària al fet que «agilite» la vacunació en este col·lectiu, tant de la pública com de la privada, davant de l’«augment de contagis entre professionals». En un comunicat, el president del COEV, Juan José Tirado, considera que la «vacunació de les infermeres autònomes o dels hospitals privats no pot demorar-se més i ha de ser immediata».

 

Per això, ha demanat Sanitat que aclarisca els dubtes davant la incertesa generada pel laboratori estatunidenc Pfizer, que ha advertit del retard en el lliurament de les seues vacunes contra el Covid-19 en tota Europa. El Col·legi d’Infermeria de València demana a l’Administració sanitària que agilite els processos i busque solucions perquè totes les infermeres valencianes siguen immunitzades de la forma més ràpida possible.

 

Des de l’entitat col·legial insistixen que les infermeres del sector privat han de ser vacunades al mateis temps que les dels centres públics i recorden que des de la Conselleria es va informar que la vacunació dels hospitals privats es durà a terme en els centres i amb els seus recursos.

 

«Resulta imprescindible la vacunació immediata»

Per als centres sanitaris més xicotets i infermeres autònomes, es vacunaria a través de les mútues i/o servicis de prevenció de riscos laborals, «però no s’han concretat dates ni detalls de la logística dissenyada i la vacunació s’està retardant més del compte», Tirado.

 

Recorda que «no pot demorar-se més i que resulta imprescindible la vacunació immediata de les infermeres dels hospitals privats o autònomes». El Col·legi rebutja qualsevol distinció entre personal sanitari públic i privat perquè «totes les professionals oferixen les mateixes cures als pacients i estan exposades de igual manera davant la pandèmia».

 

El COEV recorda que existix gran inquietud per l’incompliment de la prioritat en esta primera etapa, «per la tardança en la vacunació del personal sanitari de primera línia del sector privat i l’exclusió del mateix en la planificació de la vacunació enfront del coronavirus», redunda Tirat.

 

Una situació que es veu agreujada perquè l’alt índex de contagis entre els professionals sanitaris, «que en l’última setmana s’ha disparat». Indiquen que, segons dades de la Generalitat, s’ha passat de 2.334 a 3.578 treballadores afectades, és a dir, 1.244 més sanitaris que es troben de baixa, bé en quarantena (2.018) o afectats directament (1.560). La regió suma ja 6.476 casos acumulats totals de professionals sanitaris afectats.

 

Des del Col·legi d’Infermeria de València sol·liciten als gestors públics que buiden dubtes com si les persones que van rebre la primera dosi de Pfizer podrien admetre la segona dosi de la companyia Moderna sense patir contraindicacions.

 

En este sentit, assenyalen que experts als que han consultat aclarixen que s’evita perquè els laboratoris manquen dels estudis corresponents per a una combinació de vacunes. Les diferències es detallen en les fitxes tècniques i qualsevol problema, fins i tot per altres causes, derivaria en una greu responsabilitat legal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.