15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Infermeria demana agilitzar la vacunació en créixer els contagis entre professionals

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha urgit a l’Administració sanitària al fet que «agilite» la vacunació en este col·lectiu, tant de la pública com de la privada, davant de l’«augment de contagis entre professionals». En un comunicat, el president del COEV, Juan José Tirado, considera que la «vacunació de les infermeres autònomes o dels hospitals privats no pot demorar-se més i ha de ser immediata».

 

Per això, ha demanat Sanitat que aclarisca els dubtes davant la incertesa generada pel laboratori estatunidenc Pfizer, que ha advertit del retard en el lliurament de les seues vacunes contra el Covid-19 en tota Europa. El Col·legi d’Infermeria de València demana a l’Administració sanitària que agilite els processos i busque solucions perquè totes les infermeres valencianes siguen immunitzades de la forma més ràpida possible.

 

Des de l’entitat col·legial insistixen que les infermeres del sector privat han de ser vacunades al mateis temps que les dels centres públics i recorden que des de la Conselleria es va informar que la vacunació dels hospitals privats es durà a terme en els centres i amb els seus recursos.

 

«Resulta imprescindible la vacunació immediata»

Per als centres sanitaris més xicotets i infermeres autònomes, es vacunaria a través de les mútues i/o servicis de prevenció de riscos laborals, «però no s’han concretat dates ni detalls de la logística dissenyada i la vacunació s’està retardant més del compte», Tirado.

 

Recorda que «no pot demorar-se més i que resulta imprescindible la vacunació immediata de les infermeres dels hospitals privats o autònomes». El Col·legi rebutja qualsevol distinció entre personal sanitari públic i privat perquè «totes les professionals oferixen les mateixes cures als pacients i estan exposades de igual manera davant la pandèmia».

 

El COEV recorda que existix gran inquietud per l’incompliment de la prioritat en esta primera etapa, «per la tardança en la vacunació del personal sanitari de primera línia del sector privat i l’exclusió del mateix en la planificació de la vacunació enfront del coronavirus», redunda Tirat.

 

Una situació que es veu agreujada perquè l’alt índex de contagis entre els professionals sanitaris, «que en l’última setmana s’ha disparat». Indiquen que, segons dades de la Generalitat, s’ha passat de 2.334 a 3.578 treballadores afectades, és a dir, 1.244 més sanitaris que es troben de baixa, bé en quarantena (2.018) o afectats directament (1.560). La regió suma ja 6.476 casos acumulats totals de professionals sanitaris afectats.

 

Des del Col·legi d’Infermeria de València sol·liciten als gestors públics que buiden dubtes com si les persones que van rebre la primera dosi de Pfizer podrien admetre la segona dosi de la companyia Moderna sense patir contraindicacions.

 

En este sentit, assenyalen que experts als que han consultat aclarixen que s’evita perquè els laboratoris manquen dels estudis corresponents per a una combinació de vacunes. Les diferències es detallen en les fitxes tècniques i qualsevol problema, fins i tot per altres causes, derivaria en una greu responsabilitat legal.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.