Infermeria demana agilitzar la vacunació en créixer els contagis entre professionals

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha urgit a l’Administració sanitària al fet que «agilite» la vacunació en este col·lectiu, tant de la pública com de la privada, davant de l’«augment de contagis entre professionals». En un comunicat, el president del COEV, Juan José Tirado, considera que la «vacunació de les infermeres autònomes o dels hospitals privats no pot demorar-se més i ha de ser immediata».

 

Per això, ha demanat Sanitat que aclarisca els dubtes davant la incertesa generada pel laboratori estatunidenc Pfizer, que ha advertit del retard en el lliurament de les seues vacunes contra el Covid-19 en tota Europa. El Col·legi d’Infermeria de València demana a l’Administració sanitària que agilite els processos i busque solucions perquè totes les infermeres valencianes siguen immunitzades de la forma més ràpida possible.

 

Des de l’entitat col·legial insistixen que les infermeres del sector privat han de ser vacunades al mateis temps que les dels centres públics i recorden que des de la Conselleria es va informar que la vacunació dels hospitals privats es durà a terme en els centres i amb els seus recursos.

 

«Resulta imprescindible la vacunació immediata»

Per als centres sanitaris més xicotets i infermeres autònomes, es vacunaria a través de les mútues i/o servicis de prevenció de riscos laborals, «però no s’han concretat dates ni detalls de la logística dissenyada i la vacunació s’està retardant més del compte», Tirado.

 

Recorda que «no pot demorar-se més i que resulta imprescindible la vacunació immediata de les infermeres dels hospitals privats o autònomes». El Col·legi rebutja qualsevol distinció entre personal sanitari públic i privat perquè «totes les professionals oferixen les mateixes cures als pacients i estan exposades de igual manera davant la pandèmia».

 

El COEV recorda que existix gran inquietud per l’incompliment de la prioritat en esta primera etapa, «per la tardança en la vacunació del personal sanitari de primera línia del sector privat i l’exclusió del mateix en la planificació de la vacunació enfront del coronavirus», redunda Tirat.

 

Una situació que es veu agreujada perquè l’alt índex de contagis entre els professionals sanitaris, «que en l’última setmana s’ha disparat». Indiquen que, segons dades de la Generalitat, s’ha passat de 2.334 a 3.578 treballadores afectades, és a dir, 1.244 més sanitaris que es troben de baixa, bé en quarantena (2.018) o afectats directament (1.560). La regió suma ja 6.476 casos acumulats totals de professionals sanitaris afectats.

 

Des del Col·legi d’Infermeria de València sol·liciten als gestors públics que buiden dubtes com si les persones que van rebre la primera dosi de Pfizer podrien admetre la segona dosi de la companyia Moderna sense patir contraindicacions.

 

En este sentit, assenyalen que experts als que han consultat aclarixen que s’evita perquè els laboratoris manquen dels estudis corresponents per a una combinació de vacunes. Les diferències es detallen en les fitxes tècniques i qualsevol problema, fins i tot per altres causes, derivaria en una greu responsabilitat legal.

Últimes notícies

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.