Mónica Oltra aposta per restriccions més dures tot i la pressió de «lobbies» econòmics

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, és partidària d’aplicar mesures més restrictives que les adoptades fins al moment per a frenar l’expansió del coronavirus, i denúncia les pressions que exercixen els grans ‘lobbies‘ econòmics per a intentar anteposar els interessos econòmics a la salut.

 

Oltra, que ha participat en els desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, defensa l’aplicació de l’estat d’alarma perquè dona «un paraigua i seguretat jurídica» a les mesures adoptades en cada territori, però es pregunta si estes «es queden curtes» davant del creixement de contagis, d’ingressos hospitalaris i d’ocupació de llits UCI.

 

Rebutja «el fals debat» que planteja la dicotomia entre salut i economia, alimentat, al seu juí, «pels grans lobbies econòmics», els dirigents dels que no exposen la seua salut ni la de les seues famílies perquè no usen el transport públic, poden pagar un hospital privat en cas de saturació o permetre’s classes particulars a casa per als seus fills.

 

«Cal sostindre a les famílies, però no és el senyor del bar el que està fent una pressió que determina moltes voltes la presa de decisions», ha afirmat, perquè «el senyor del bar sí que exposa la seua salut i la de la seua família».

 

Mesures més restrictives

La vicepresidenta advoca per l’adopció de qualsevol mesura que frene l’expansió del virus, «encara que siguen dures» i fins i tot «en un sentit més estricte» que en l’actualitat, i proposa sostindre des del públic a les famílies i als sectors econòmics afectats per eixes restriccions.

 

Els recursos per a eixe suport eixirien, segons diu, de l’estalvi en despesa sanitària que suposaria el control de la pandèmia. «Si calculem el que val un ingrés hospitalari d’una persona un mes, amb quinze dies d’UCI, quanta economia es pot salvar amb el que t’estalvies?», ha plantejat.

 

«Al final és fer un càlcul del cost que ens estalviarem en despesa sanitària si controlem la pandèmia, i injectar eixos diners en els sectors econòmics productius», assenyala, i assegura que esta qüestió hauria de tractar-se a escala nacional o fins i tot a escala europea.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.