Mónica Oltra creu que demanar que es denuncie al veí pot derivar en una caça de bruixes

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, considera «desafortunat» que s’inste a la ciutadania a denunciar al veí que incomplix les restriccions contra el Covid-19 perquè «genera eixe caldo de cultiu de caça de bruixes i acabarem denunciant al veí que ens cau malament».

 

Oltra, que ha participat este dimarts en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, s’ha mostrat sorpresa per l’expressió usada este dilluns per la delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, els qui van demanar a la ciutadania que «no tinguen por» de denunciar i telefonar a la policia si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

«Em va donar com un colp en el pit», ha afirmat la vicepresidenta, per a qui «una cosa és apel·lar a la responsabilitat» de la ciutadania i una altra, l’expressió «no tingues por a denunciar al teu veí». «No em pareix una frase afortunada perquè genera caldo de cultiu de caça de bruixes», ha assenyalat.

 

«És millor apel·lar a la responsabilitat en el sentit de socórrer»

Oltra creu que s’ha d’apel·lar a la responsabilitat més en el sentit de «socórrer», igual que en un accident, de manera que «si veig que en una casa estan entrant 30 persones i estan posant en risc la seua salut i la de la comunitat, en un moment donat puga telefonar a la policia».

 

Sobre aquelles persones que no complixen les normes decretades per a frenar els contagis, ha destacat que «veiem la festa» i a qui s’ix de la norma, però no «les milers de cases a on es complix amb la responsabilitat personal, més enllà, fins i tot, de la norma».

 

En este sentit, ha assenyalat que és necessari «continuar fent pedagogia i conscienciat a la ciutadania», i també «actuant des dels òrgans policials i judicials si fa falta» quan es contravé la norma i es posa en perill la seguretat i la salut.

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.