Mónica Oltra creu que demanar que es denuncie al veí pot derivar en una caça de bruixes

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, considera «desafortunat» que s’inste a la ciutadania a denunciar al veí que incomplix les restriccions contra el Covid-19 perquè «genera eixe caldo de cultiu de caça de bruixes i acabarem denunciant al veí que ens cau malament».

 

Oltra, que ha participat este dimarts en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, s’ha mostrat sorpresa per l’expressió usada este dilluns per la delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, els qui van demanar a la ciutadania que «no tinguen por» de denunciar i telefonar a la policia si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

«Em va donar com un colp en el pit», ha afirmat la vicepresidenta, per a qui «una cosa és apel·lar a la responsabilitat» de la ciutadania i una altra, l’expressió «no tingues por a denunciar al teu veí». «No em pareix una frase afortunada perquè genera caldo de cultiu de caça de bruixes», ha assenyalat.

 

«És millor apel·lar a la responsabilitat en el sentit de socórrer»

Oltra creu que s’ha d’apel·lar a la responsabilitat més en el sentit de «socórrer», igual que en un accident, de manera que «si veig que en una casa estan entrant 30 persones i estan posant en risc la seua salut i la de la comunitat, en un moment donat puga telefonar a la policia».

 

Sobre aquelles persones que no complixen les normes decretades per a frenar els contagis, ha destacat que «veiem la festa» i a qui s’ix de la norma, però no «les milers de cases a on es complix amb la responsabilitat personal, més enllà, fins i tot, de la norma».

 

En este sentit, ha assenyalat que és necessari «continuar fent pedagogia i conscienciat a la ciutadania», i també «actuant des dels òrgans policials i judicials si fa falta» quan es contravé la norma i es posa en perill la seguretat i la salut.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.