Mónica Oltra creu que demanar que es denuncie al veí pot derivar en una caça de bruixes

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, considera «desafortunat» que s’inste a la ciutadania a denunciar al veí que incomplix les restriccions contra el Covid-19 perquè «genera eixe caldo de cultiu de caça de bruixes i acabarem denunciant al veí que ens cau malament».

 

Oltra, que ha participat este dimarts en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, s’ha mostrat sorpresa per l’expressió usada este dilluns per la delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, els qui van demanar a la ciutadania que «no tinguen por» de denunciar i telefonar a la policia si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

«Em va donar com un colp en el pit», ha afirmat la vicepresidenta, per a qui «una cosa és apel·lar a la responsabilitat» de la ciutadania i una altra, l’expressió «no tingues por a denunciar al teu veí». «No em pareix una frase afortunada perquè genera caldo de cultiu de caça de bruixes», ha assenyalat.

 

«És millor apel·lar a la responsabilitat en el sentit de socórrer»

Oltra creu que s’ha d’apel·lar a la responsabilitat més en el sentit de «socórrer», igual que en un accident, de manera que «si veig que en una casa estan entrant 30 persones i estan posant en risc la seua salut i la de la comunitat, en un moment donat puga telefonar a la policia».

 

Sobre aquelles persones que no complixen les normes decretades per a frenar els contagis, ha destacat que «veiem la festa» i a qui s’ix de la norma, però no «les milers de cases a on es complix amb la responsabilitat personal, més enllà, fins i tot, de la norma».

 

En este sentit, ha assenyalat que és necessari «continuar fent pedagogia i conscienciat a la ciutadania», i també «actuant des dels òrgans policials i judicials si fa falta» quan es contravé la norma i es posa en perill la seguretat i la salut.

Últimes notícies

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.