Mónica Oltra creu que demanar que es denuncie al veí pot derivar en una caça de bruixes

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, considera «desafortunat» que s’inste a la ciutadania a denunciar al veí que incomplix les restriccions contra el Covid-19 perquè «genera eixe caldo de cultiu de caça de bruixes i acabarem denunciant al veí que ens cau malament».

 

Oltra, que ha participat este dimarts en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, s’ha mostrat sorpresa per l’expressió usada este dilluns per la delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, els qui van demanar a la ciutadania que «no tinguen por» de denunciar i telefonar a la policia si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

«Em va donar com un colp en el pit», ha afirmat la vicepresidenta, per a qui «una cosa és apel·lar a la responsabilitat» de la ciutadania i una altra, l’expressió «no tingues por a denunciar al teu veí». «No em pareix una frase afortunada perquè genera caldo de cultiu de caça de bruixes», ha assenyalat.

 

«És millor apel·lar a la responsabilitat en el sentit de socórrer»

Oltra creu que s’ha d’apel·lar a la responsabilitat més en el sentit de «socórrer», igual que en un accident, de manera que «si veig que en una casa estan entrant 30 persones i estan posant en risc la seua salut i la de la comunitat, en un moment donat puga telefonar a la policia».

 

Sobre aquelles persones que no complixen les normes decretades per a frenar els contagis, ha destacat que «veiem la festa» i a qui s’ix de la norma, però no «les milers de cases a on es complix amb la responsabilitat personal, més enllà, fins i tot, de la norma».

 

En este sentit, ha assenyalat que és necessari «continuar fent pedagogia i conscienciat a la ciutadania», i també «actuant des dels òrgans policials i judicials si fa falta» quan es contravé la norma i es posa en perill la seguretat i la salut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.