Moviment d’emergència de l’OMS: aprovada la vacuna de la Xina

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va aprovar este divendres l’ús d’emergència de la vacuna contra la covid-19 fabricada per l’empresa xinesa Sinopharm.

És la primera vacuna desenvolupada per un país no occidental que compta amb el suport de l’OMS.

La vacuna ja ha estat administrada a milions de persones a la Xina i en altres llocs.

L’OMS només havia aprovat les vacunes fabricades per Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Moderna.

 

 

L’Agència Europea de Medicaments, regulador de referència per als països de la Unió Europea, només ha autoritzat estes tres últimes i Moderna. Ara com ara, l’EMA no està examinant la vacuna Sinopharm. Just esta setmana ha començat a analitzar Sinovac, també desenvolupada a la Xina.

79% d’eficàcia

 

El Grup Assessor Estratègic d’Experts en Immunització (SAGE) de l’OMS, que ha completat la seua revisió de la vacuna, recomana la vacuna per a adults majors de 18 anys, en un esquema de dos dosis amb un interval entre dosis de tres a quatre setmanes. L’eficàcia de la vacuna per a la malaltia simptomàtica i hospitalització es va estimar en un 79% en tots els grups d’edat combinats. En el cas de la vacuna Sinopharm, l’avaluació de l’OMS ha inclòs també inspeccions ‘in situ’ de la instal·lació on es fa la producció.

Segons ha explicat l’organisme, es tracta d’un vaccí inactivat i compta amb l’avantatge que els requisits d’emmagatzematge la fan «molt adequada» per a entorns de baixos recursos. En este sentit, l’OMS també ha destacat que és el primer sèrum que portarà un monitor de flascons de vacunes, un petit adhesiu que canvia de color a mesura que el vaccí s’exposa a la calor, fet que permetrà els sanitaris saber si la vacuna es pot usar de manera segura.

 

Per a què serveix el suport de l’OMS?

Rebre la llum verda de l’OMS serveix per a indicar als reguladors sanitaris de cada país que es tracta d’una vacuna segura i eficaç.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.