Moviment d’emergència de l’OMS: aprovada la vacuna de la Xina

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va aprovar este divendres l’ús d’emergència de la vacuna contra la covid-19 fabricada per l’empresa xinesa Sinopharm.

És la primera vacuna desenvolupada per un país no occidental que compta amb el suport de l’OMS.

La vacuna ja ha estat administrada a milions de persones a la Xina i en altres llocs.

L’OMS només havia aprovat les vacunes fabricades per Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Moderna.

 

 

L’Agència Europea de Medicaments, regulador de referència per als països de la Unió Europea, només ha autoritzat estes tres últimes i Moderna. Ara com ara, l’EMA no està examinant la vacuna Sinopharm. Just esta setmana ha començat a analitzar Sinovac, també desenvolupada a la Xina.

79% d’eficàcia

 

El Grup Assessor Estratègic d’Experts en Immunització (SAGE) de l’OMS, que ha completat la seua revisió de la vacuna, recomana la vacuna per a adults majors de 18 anys, en un esquema de dos dosis amb un interval entre dosis de tres a quatre setmanes. L’eficàcia de la vacuna per a la malaltia simptomàtica i hospitalització es va estimar en un 79% en tots els grups d’edat combinats. En el cas de la vacuna Sinopharm, l’avaluació de l’OMS ha inclòs també inspeccions ‘in situ’ de la instal·lació on es fa la producció.

Segons ha explicat l’organisme, es tracta d’un vaccí inactivat i compta amb l’avantatge que els requisits d’emmagatzematge la fan «molt adequada» per a entorns de baixos recursos. En este sentit, l’OMS també ha destacat que és el primer sèrum que portarà un monitor de flascons de vacunes, un petit adhesiu que canvia de color a mesura que el vaccí s’exposa a la calor, fet que permetrà els sanitaris saber si la vacuna es pot usar de manera segura.

 

Per a què serveix el suport de l’OMS?

Rebre la llum verda de l’OMS serveix per a indicar als reguladors sanitaris de cada país que es tracta d’una vacuna segura i eficaç.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.