13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Moviment d’emergència de l’OMS: aprovada la vacuna de la Xina

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va aprovar este divendres l’ús d’emergència de la vacuna contra la covid-19 fabricada per l’empresa xinesa Sinopharm.

És la primera vacuna desenvolupada per un país no occidental que compta amb el suport de l’OMS.

La vacuna ja ha estat administrada a milions de persones a la Xina i en altres llocs.

L’OMS només havia aprovat les vacunes fabricades per Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Moderna.

 

 

L’Agència Europea de Medicaments, regulador de referència per als països de la Unió Europea, només ha autoritzat estes tres últimes i Moderna. Ara com ara, l’EMA no està examinant la vacuna Sinopharm. Just esta setmana ha començat a analitzar Sinovac, també desenvolupada a la Xina.

79% d’eficàcia

 

El Grup Assessor Estratègic d’Experts en Immunització (SAGE) de l’OMS, que ha completat la seua revisió de la vacuna, recomana la vacuna per a adults majors de 18 anys, en un esquema de dos dosis amb un interval entre dosis de tres a quatre setmanes. L’eficàcia de la vacuna per a la malaltia simptomàtica i hospitalització es va estimar en un 79% en tots els grups d’edat combinats. En el cas de la vacuna Sinopharm, l’avaluació de l’OMS ha inclòs també inspeccions ‘in situ’ de la instal·lació on es fa la producció.

Segons ha explicat l’organisme, es tracta d’un vaccí inactivat i compta amb l’avantatge que els requisits d’emmagatzematge la fan «molt adequada» per a entorns de baixos recursos. En este sentit, l’OMS també ha destacat que és el primer sèrum que portarà un monitor de flascons de vacunes, un petit adhesiu que canvia de color a mesura que el vaccí s’exposa a la calor, fet que permetrà els sanitaris saber si la vacuna es pot usar de manera segura.

 

Per a què serveix el suport de l’OMS?

Rebre la llum verda de l’OMS serveix per a indicar als reguladors sanitaris de cada país que es tracta d’una vacuna segura i eficaç.

 

 

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.