Moviment d’emergència de l’OMS: aprovada la vacuna de la Xina

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va aprovar este divendres l’ús d’emergència de la vacuna contra la covid-19 fabricada per l’empresa xinesa Sinopharm.

És la primera vacuna desenvolupada per un país no occidental que compta amb el suport de l’OMS.

La vacuna ja ha estat administrada a milions de persones a la Xina i en altres llocs.

L’OMS només havia aprovat les vacunes fabricades per Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Moderna.

 

 

L’Agència Europea de Medicaments, regulador de referència per als països de la Unió Europea, només ha autoritzat estes tres últimes i Moderna. Ara com ara, l’EMA no està examinant la vacuna Sinopharm. Just esta setmana ha començat a analitzar Sinovac, també desenvolupada a la Xina.

79% d’eficàcia

 

El Grup Assessor Estratègic d’Experts en Immunització (SAGE) de l’OMS, que ha completat la seua revisió de la vacuna, recomana la vacuna per a adults majors de 18 anys, en un esquema de dos dosis amb un interval entre dosis de tres a quatre setmanes. L’eficàcia de la vacuna per a la malaltia simptomàtica i hospitalització es va estimar en un 79% en tots els grups d’edat combinats. En el cas de la vacuna Sinopharm, l’avaluació de l’OMS ha inclòs també inspeccions ‘in situ’ de la instal·lació on es fa la producció.

Segons ha explicat l’organisme, es tracta d’un vaccí inactivat i compta amb l’avantatge que els requisits d’emmagatzematge la fan «molt adequada» per a entorns de baixos recursos. En este sentit, l’OMS també ha destacat que és el primer sèrum que portarà un monitor de flascons de vacunes, un petit adhesiu que canvia de color a mesura que el vaccí s’exposa a la calor, fet que permetrà els sanitaris saber si la vacuna es pot usar de manera segura.

 

Per a què serveix el suport de l’OMS?

Rebre la llum verda de l’OMS serveix per a indicar als reguladors sanitaris de cada país que es tracta d’una vacuna segura i eficaç.

 

 

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.