Moviment d’emergència de l’OMS: aprovada la vacuna de la Xina

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va aprovar este divendres l’ús d’emergència de la vacuna contra la covid-19 fabricada per l’empresa xinesa Sinopharm.

És la primera vacuna desenvolupada per un país no occidental que compta amb el suport de l’OMS.

La vacuna ja ha estat administrada a milions de persones a la Xina i en altres llocs.

L’OMS només havia aprovat les vacunes fabricades per Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Moderna.

 

 

L’Agència Europea de Medicaments, regulador de referència per als països de la Unió Europea, només ha autoritzat estes tres últimes i Moderna. Ara com ara, l’EMA no està examinant la vacuna Sinopharm. Just esta setmana ha començat a analitzar Sinovac, també desenvolupada a la Xina.

79% d’eficàcia

 

El Grup Assessor Estratègic d’Experts en Immunització (SAGE) de l’OMS, que ha completat la seua revisió de la vacuna, recomana la vacuna per a adults majors de 18 anys, en un esquema de dos dosis amb un interval entre dosis de tres a quatre setmanes. L’eficàcia de la vacuna per a la malaltia simptomàtica i hospitalització es va estimar en un 79% en tots els grups d’edat combinats. En el cas de la vacuna Sinopharm, l’avaluació de l’OMS ha inclòs també inspeccions ‘in situ’ de la instal·lació on es fa la producció.

Segons ha explicat l’organisme, es tracta d’un vaccí inactivat i compta amb l’avantatge que els requisits d’emmagatzematge la fan «molt adequada» per a entorns de baixos recursos. En este sentit, l’OMS també ha destacat que és el primer sèrum que portarà un monitor de flascons de vacunes, un petit adhesiu que canvia de color a mesura que el vaccí s’exposa a la calor, fet que permetrà els sanitaris saber si la vacuna es pot usar de manera segura.

 

Per a què serveix el suport de l’OMS?

Rebre la llum verda de l’OMS serveix per a indicar als reguladors sanitaris de cada país que es tracta d’una vacuna segura i eficaç.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.