Les Naus presenten un pas de vianants anticovid i una parada de tramvia que avisa si es guarda la distància

 

El centre d’innovació Les Naus de l’Ajuntament de València ha presentat este dilluns la campanya informativa ‘Això és innovació social’, amb un demostrador d’una parada de tramvia que alerta sobre les distàncies de seguretat, un pas de vianants anticovid i una marquesina que purifica l’aire.

 

Com ja va fer amb l’anterior campanya ‘Persones innovant per a persones, Les Naus pretén divulgar la cultura innovadora i donar a conéixer la innovació a totes les persones perquè entenguen com esta millora les seues vides, ha informat el centre d’innovació en un comunicat.

 

La presentació d’estes iniciatives s’alinea amb l’estratègia d’innovació ‘Missions València 2030‘, el compromís quint del que és el de comunicar el valor de la innovació a la societat valenciana. Durant l’acte han estat presents el regidor d’Innovació i Gestió del coneixement, Carlos Galiana; la directora de Relacions Institucionals de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato; i la directora de les Naus, Marta Chillarón.

 

Es vol aproximar la innovació a la gent

Carlos Galiana ha manifestat que volen «traure la innovació social al carrer perquè la gent entenga el valor social de la innovació, que viu envoltada d’innovació. Que la innovació no és sinònim de tecnologia». «Pot ajudar, però no és imprescindible. La innovació social afecta a les seues vides. Millora la vida de les persones», ha destacat.

 

Dins del concepte d»Això és innovació social’ s’ha proposat buscar una solució a alguns dels problemes que està generant el coronavirus i donar resposta amb una idea que visibilitze el que és innovació social. Per a això s’ha sensoritzat una parada de tramvia amb la finalitat de protegir la distància de seguretat gràcies a uns sensors de moviment, que detecten quan els ciutadans estan a menys d’1,5 metres i activen un sistema d’alarma que il·lumina la parada de roig i emet un avís sonor.

 

A demés, s’ha implementat en un pas de vianants en la Marina una senyalística per a evitar aglomeracions, contactes frontals directes i conduir els fluxos de vianants en un sentit o un altre, i s’ha instal·lat una marquesina en el carrer de Colón, que és un panell vegetal que neteja l’aire i proporciona oxigen.

 

Totes estes accions han sigut possible gràcies a la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i La Marina de València que han cedit les seues instal·lacions per a portar-los avanços.

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.