Les Naus presenten un pas de vianants anticovid i una parada de tramvia que avisa si es guarda la distància

 

El centre d’innovació Les Naus de l’Ajuntament de València ha presentat este dilluns la campanya informativa ‘Això és innovació social’, amb un demostrador d’una parada de tramvia que alerta sobre les distàncies de seguretat, un pas de vianants anticovid i una marquesina que purifica l’aire.

 

Com ja va fer amb l’anterior campanya ‘Persones innovant per a persones, Les Naus pretén divulgar la cultura innovadora i donar a conéixer la innovació a totes les persones perquè entenguen com esta millora les seues vides, ha informat el centre d’innovació en un comunicat.

 

La presentació d’estes iniciatives s’alinea amb l’estratègia d’innovació ‘Missions València 2030‘, el compromís quint del que és el de comunicar el valor de la innovació a la societat valenciana. Durant l’acte han estat presents el regidor d’Innovació i Gestió del coneixement, Carlos Galiana; la directora de Relacions Institucionals de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato; i la directora de les Naus, Marta Chillarón.

 

Es vol aproximar la innovació a la gent

Carlos Galiana ha manifestat que volen «traure la innovació social al carrer perquè la gent entenga el valor social de la innovació, que viu envoltada d’innovació. Que la innovació no és sinònim de tecnologia». «Pot ajudar, però no és imprescindible. La innovació social afecta a les seues vides. Millora la vida de les persones», ha destacat.

 

Dins del concepte d»Això és innovació social’ s’ha proposat buscar una solució a alguns dels problemes que està generant el coronavirus i donar resposta amb una idea que visibilitze el que és innovació social. Per a això s’ha sensoritzat una parada de tramvia amb la finalitat de protegir la distància de seguretat gràcies a uns sensors de moviment, que detecten quan els ciutadans estan a menys d’1,5 metres i activen un sistema d’alarma que il·lumina la parada de roig i emet un avís sonor.

 

A demés, s’ha implementat en un pas de vianants en la Marina una senyalística per a evitar aglomeracions, contactes frontals directes i conduir els fluxos de vianants en un sentit o un altre, i s’ha instal·lat una marquesina en el carrer de Colón, que és un panell vegetal que neteja l’aire i proporciona oxigen.

 

Totes estes accions han sigut possible gràcies a la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i La Marina de València que han cedit les seues instal·lacions per a portar-los avanços.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.