Les Naus presenten un pas de vianants anticovid i una parada de tramvia que avisa si es guarda la distància

 

El centre d’innovació Les Naus de l’Ajuntament de València ha presentat este dilluns la campanya informativa ‘Això és innovació social’, amb un demostrador d’una parada de tramvia que alerta sobre les distàncies de seguretat, un pas de vianants anticovid i una marquesina que purifica l’aire.

 

Com ja va fer amb l’anterior campanya ‘Persones innovant per a persones, Les Naus pretén divulgar la cultura innovadora i donar a conéixer la innovació a totes les persones perquè entenguen com esta millora les seues vides, ha informat el centre d’innovació en un comunicat.

 

La presentació d’estes iniciatives s’alinea amb l’estratègia d’innovació ‘Missions València 2030‘, el compromís quint del que és el de comunicar el valor de la innovació a la societat valenciana. Durant l’acte han estat presents el regidor d’Innovació i Gestió del coneixement, Carlos Galiana; la directora de Relacions Institucionals de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato; i la directora de les Naus, Marta Chillarón.

 

Es vol aproximar la innovació a la gent

Carlos Galiana ha manifestat que volen «traure la innovació social al carrer perquè la gent entenga el valor social de la innovació, que viu envoltada d’innovació. Que la innovació no és sinònim de tecnologia». «Pot ajudar, però no és imprescindible. La innovació social afecta a les seues vides. Millora la vida de les persones», ha destacat.

 

Dins del concepte d”Això és innovació social’ s’ha proposat buscar una solució a alguns dels problemes que està generant el coronavirus i donar resposta amb una idea que visibilitze el que és innovació social. Per a això s’ha sensoritzat una parada de tramvia amb la finalitat de protegir la distància de seguretat gràcies a uns sensors de moviment, que detecten quan els ciutadans estan a menys d’1,5 metres i activen un sistema d’alarma que il·lumina la parada de roig i emet un avís sonor.

 

A demés, s’ha implementat en un pas de vianants en la Marina una senyalística per a evitar aglomeracions, contactes frontals directes i conduir els fluxos de vianants en un sentit o un altre, i s’ha instal·lat una marquesina en el carrer de Colón, que és un panell vegetal que neteja l’aire i proporciona oxigen.

 

Totes estes accions han sigut possible gràcies a la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i La Marina de València que han cedit les seues instal·lacions per a portar-los avanços.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.