Les Naus presenten un pas de vianants anticovid i una parada de tramvia que avisa si es guarda la distància

 

El centre d’innovació Les Naus de l’Ajuntament de València ha presentat este dilluns la campanya informativa ‘Això és innovació social’, amb un demostrador d’una parada de tramvia que alerta sobre les distàncies de seguretat, un pas de vianants anticovid i una marquesina que purifica l’aire.

 

Com ja va fer amb l’anterior campanya ‘Persones innovant per a persones, Les Naus pretén divulgar la cultura innovadora i donar a conéixer la innovació a totes les persones perquè entenguen com esta millora les seues vides, ha informat el centre d’innovació en un comunicat.

 

La presentació d’estes iniciatives s’alinea amb l’estratègia d’innovació ‘Missions València 2030‘, el compromís quint del que és el de comunicar el valor de la innovació a la societat valenciana. Durant l’acte han estat presents el regidor d’Innovació i Gestió del coneixement, Carlos Galiana; la directora de Relacions Institucionals de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato; i la directora de les Naus, Marta Chillarón.

 

Es vol aproximar la innovació a la gent

Carlos Galiana ha manifestat que volen «traure la innovació social al carrer perquè la gent entenga el valor social de la innovació, que viu envoltada d’innovació. Que la innovació no és sinònim de tecnologia». «Pot ajudar, però no és imprescindible. La innovació social afecta a les seues vides. Millora la vida de les persones», ha destacat.

 

Dins del concepte d»Això és innovació social’ s’ha proposat buscar una solució a alguns dels problemes que està generant el coronavirus i donar resposta amb una idea que visibilitze el que és innovació social. Per a això s’ha sensoritzat una parada de tramvia amb la finalitat de protegir la distància de seguretat gràcies a uns sensors de moviment, que detecten quan els ciutadans estan a menys d’1,5 metres i activen un sistema d’alarma que il·lumina la parada de roig i emet un avís sonor.

 

A demés, s’ha implementat en un pas de vianants en la Marina una senyalística per a evitar aglomeracions, contactes frontals directes i conduir els fluxos de vianants en un sentit o un altre, i s’ha instal·lat una marquesina en el carrer de Colón, que és un panell vegetal que neteja l’aire i proporciona oxigen.

 

Totes estes accions han sigut possible gràcies a la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i La Marina de València que han cedit les seues instal·lacions per a portar-los avanços.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.