Les Naus presenten un pas de vianants anticovid i una parada de tramvia que avisa si es guarda la distància

 

El centre d’innovació Les Naus de l’Ajuntament de València ha presentat este dilluns la campanya informativa ‘Això és innovació social’, amb un demostrador d’una parada de tramvia que alerta sobre les distàncies de seguretat, un pas de vianants anticovid i una marquesina que purifica l’aire.

 

Com ja va fer amb l’anterior campanya ‘Persones innovant per a persones, Les Naus pretén divulgar la cultura innovadora i donar a conéixer la innovació a totes les persones perquè entenguen com esta millora les seues vides, ha informat el centre d’innovació en un comunicat.

 

La presentació d’estes iniciatives s’alinea amb l’estratègia d’innovació ‘Missions València 2030‘, el compromís quint del que és el de comunicar el valor de la innovació a la societat valenciana. Durant l’acte han estat presents el regidor d’Innovació i Gestió del coneixement, Carlos Galiana; la directora de Relacions Institucionals de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato; i la directora de les Naus, Marta Chillarón.

 

Es vol aproximar la innovació a la gent

Carlos Galiana ha manifestat que volen «traure la innovació social al carrer perquè la gent entenga el valor social de la innovació, que viu envoltada d’innovació. Que la innovació no és sinònim de tecnologia». «Pot ajudar, però no és imprescindible. La innovació social afecta a les seues vides. Millora la vida de les persones», ha destacat.

 

Dins del concepte d»Això és innovació social’ s’ha proposat buscar una solució a alguns dels problemes que està generant el coronavirus i donar resposta amb una idea que visibilitze el que és innovació social. Per a això s’ha sensoritzat una parada de tramvia amb la finalitat de protegir la distància de seguretat gràcies a uns sensors de moviment, que detecten quan els ciutadans estan a menys d’1,5 metres i activen un sistema d’alarma que il·lumina la parada de roig i emet un avís sonor.

 

A demés, s’ha implementat en un pas de vianants en la Marina una senyalística per a evitar aglomeracions, contactes frontals directes i conduir els fluxos de vianants en un sentit o un altre, i s’ha instal·lat una marquesina en el carrer de Colón, que és un panell vegetal que neteja l’aire i proporciona oxigen.

 

Totes estes accions han sigut possible gràcies a la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i La Marina de València que han cedit les seues instal·lacions per a portar-los avanços.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.