Un exdirectiu de l’OMS destapa la realitat de les patents i les vacunes

L'anunci dels Estats Units mostrant-se favorable a l'alliberament temporal de les patents de les vacunes contra el coronavirus «és un pas decisiu i endavant» en la lluita contra la pandèmia.

Així s'hi ha espressat l'exdirector  exdirector del Programa de Medicament de l'OMS, Germán Velásquez, en una entrevista el programa 'El món a RAC 1', en què ha afegit que la posició del govern Biden «ha sigut una sorpresa, tot i assegurar que creuen en la propietat intel·lectual i intentaran que afecte el mínim possible la indústria farmacèutica».

La Unió Europea ha mostrat la seua predisposició a parlar sobre la qüestió, tot i que la decisió final és de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), que haurà de reunir els seus 164 membres per determinar si aixequen o no les patents. En este sentit, Vásquez ha dit que si finalment el posicionament de l'OMC fos positiu, «tots els que puguen fabricar vacunes ho podrien fer lliurement. A tot el món hi ha 40 productors a deu o dotze països que podrien fabricar vacunes i no ho estan fent».

Sobre esta qüestió, l'exdirectiu de l'OMS, ha assegurat que «amb l’alliberament de les patents, gran part de la població estaria vacunada en un any». Alhora, ha recordat que si la situació no canvia «el procés pot durar tres o quatre anys», tot assegurant que «si la resta del món no està vacunada, encara que els Estats Units i la UE ho estiguen, no estaran segurs».

 

Velásquez diu que no serà un procés fàcil

L'alliberament de patents suposaria multiplicar per quatre les dosis anuals, tenint capacitat per immunitzar tota la població mundial. Velásquez ha afirmat que «amb la capacitat de producció actual es pot arribar a 3.000 milions de dosis per any i se’n necessitarien 14.000 milions. Si s’aixequen les patents, se’n podrien fabricar per a tota la població mundial».

Tot i els beneficis que suposaria l'alliberament de les patents, l’exdirector del Programa de Medicaments de l’OMS ha avisat que no serà un procés fàcil i que les farmacèutiques posaran bastons a les rodes. En este sentit, ha assenyalat que «actuen sempre com un clan. S’hi oposaran fins a l’últim moment amb tots els mitjans possibles. Faran pressió sobre l’administració americana, sobre els països productors… faran lobby».

Últimes notícies

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.

València restaura el monument a les víctimes del metro en el 20é aniversari de la tragèdia

L’Ajuntament de València ha completat la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, consensuada amb l’associació de víctimes i l’artista autora, coincidint amb el 20é aniversari del sinistre.

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.