Un exdirectiu de l’OMS destapa la realitat de les patents i les vacunes

L'anunci dels Estats Units mostrant-se favorable a l'alliberament temporal de les patents de les vacunes contra el coronavirus «és un pas decisiu i endavant» en la lluita contra la pandèmia.

Així s'hi ha espressat l'exdirector  exdirector del Programa de Medicament de l'OMS, Germán Velásquez, en una entrevista el programa 'El món a RAC 1', en què ha afegit que la posició del govern Biden «ha sigut una sorpresa, tot i assegurar que creuen en la propietat intel·lectual i intentaran que afecte el mínim possible la indústria farmacèutica».

La Unió Europea ha mostrat la seua predisposició a parlar sobre la qüestió, tot i que la decisió final és de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), que haurà de reunir els seus 164 membres per determinar si aixequen o no les patents. En este sentit, Vásquez ha dit que si finalment el posicionament de l'OMC fos positiu, «tots els que puguen fabricar vacunes ho podrien fer lliurement. A tot el món hi ha 40 productors a deu o dotze països que podrien fabricar vacunes i no ho estan fent».

Sobre esta qüestió, l'exdirectiu de l'OMS, ha assegurat que «amb l’alliberament de les patents, gran part de la població estaria vacunada en un any». Alhora, ha recordat que si la situació no canvia «el procés pot durar tres o quatre anys», tot assegurant que «si la resta del món no està vacunada, encara que els Estats Units i la UE ho estiguen, no estaran segurs».

 

Velásquez diu que no serà un procés fàcil

L'alliberament de patents suposaria multiplicar per quatre les dosis anuals, tenint capacitat per immunitzar tota la població mundial. Velásquez ha afirmat que «amb la capacitat de producció actual es pot arribar a 3.000 milions de dosis per any i se’n necessitarien 14.000 milions. Si s’aixequen les patents, se’n podrien fabricar per a tota la població mundial».

Tot i els beneficis que suposaria l'alliberament de les patents, l’exdirector del Programa de Medicaments de l’OMS ha avisat que no serà un procés fàcil i que les farmacèutiques posaran bastons a les rodes. En este sentit, ha assenyalat que «actuen sempre com un clan. S’hi oposaran fins a l’últim moment amb tots els mitjans possibles. Faran pressió sobre l’administració americana, sobre els països productors… faran lobby».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.