Un exdirectiu de l’OMS destapa la realitat de les patents i les vacunes

L'anunci dels Estats Units mostrant-se favorable a l'alliberament temporal de les patents de les vacunes contra el coronavirus «és un pas decisiu i endavant» en la lluita contra la pandèmia.

Així s'hi ha espressat l'exdirector  exdirector del Programa de Medicament de l'OMS, Germán Velásquez, en una entrevista el programa 'El món a RAC 1', en què ha afegit que la posició del govern Biden «ha sigut una sorpresa, tot i assegurar que creuen en la propietat intel·lectual i intentaran que afecte el mínim possible la indústria farmacèutica».

La Unió Europea ha mostrat la seua predisposició a parlar sobre la qüestió, tot i que la decisió final és de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), que haurà de reunir els seus 164 membres per determinar si aixequen o no les patents. En este sentit, Vásquez ha dit que si finalment el posicionament de l'OMC fos positiu, «tots els que puguen fabricar vacunes ho podrien fer lliurement. A tot el món hi ha 40 productors a deu o dotze països que podrien fabricar vacunes i no ho estan fent».

Sobre esta qüestió, l'exdirectiu de l'OMS, ha assegurat que «amb l’alliberament de les patents, gran part de la població estaria vacunada en un any». Alhora, ha recordat que si la situació no canvia «el procés pot durar tres o quatre anys», tot assegurant que «si la resta del món no està vacunada, encara que els Estats Units i la UE ho estiguen, no estaran segurs».

 

Velásquez diu que no serà un procés fàcil

L'alliberament de patents suposaria multiplicar per quatre les dosis anuals, tenint capacitat per immunitzar tota la població mundial. Velásquez ha afirmat que «amb la capacitat de producció actual es pot arribar a 3.000 milions de dosis per any i se’n necessitarien 14.000 milions. Si s’aixequen les patents, se’n podrien fabricar per a tota la població mundial».

Tot i els beneficis que suposaria l'alliberament de les patents, l’exdirector del Programa de Medicaments de l’OMS ha avisat que no serà un procés fàcil i que les farmacèutiques posaran bastons a les rodes. En este sentit, ha assenyalat que «actuen sempre com un clan. S’hi oposaran fins a l’últim moment amb tots els mitjans possibles. Faran pressió sobre l’administració americana, sobre els països productors… faran lobby».

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.