Un exdirectiu de l’OMS destapa la realitat de les patents i les vacunes

L'anunci dels Estats Units mostrant-se favorable a l'alliberament temporal de les patents de les vacunes contra el coronavirus «és un pas decisiu i endavant» en la lluita contra la pandèmia.

Així s'hi ha espressat l'exdirector  exdirector del Programa de Medicament de l'OMS, Germán Velásquez, en una entrevista el programa 'El món a RAC 1', en què ha afegit que la posició del govern Biden «ha sigut una sorpresa, tot i assegurar que creuen en la propietat intel·lectual i intentaran que afecte el mínim possible la indústria farmacèutica».

La Unió Europea ha mostrat la seua predisposició a parlar sobre la qüestió, tot i que la decisió final és de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), que haurà de reunir els seus 164 membres per determinar si aixequen o no les patents. En este sentit, Vásquez ha dit que si finalment el posicionament de l'OMC fos positiu, «tots els que puguen fabricar vacunes ho podrien fer lliurement. A tot el món hi ha 40 productors a deu o dotze països que podrien fabricar vacunes i no ho estan fent».

Sobre esta qüestió, l'exdirectiu de l'OMS, ha assegurat que «amb l’alliberament de les patents, gran part de la població estaria vacunada en un any». Alhora, ha recordat que si la situació no canvia «el procés pot durar tres o quatre anys», tot assegurant que «si la resta del món no està vacunada, encara que els Estats Units i la UE ho estiguen, no estaran segurs».

 

Velásquez diu que no serà un procés fàcil

L'alliberament de patents suposaria multiplicar per quatre les dosis anuals, tenint capacitat per immunitzar tota la població mundial. Velásquez ha afirmat que «amb la capacitat de producció actual es pot arribar a 3.000 milions de dosis per any i se’n necessitarien 14.000 milions. Si s’aixequen les patents, se’n podrien fabricar per a tota la població mundial».

Tot i els beneficis que suposaria l'alliberament de les patents, l’exdirector del Programa de Medicaments de l’OMS ha avisat que no serà un procés fàcil i que les farmacèutiques posaran bastons a les rodes. En este sentit, ha assenyalat que «actuen sempre com un clan. S’hi oposaran fins a l’últim moment amb tots els mitjans possibles. Faran pressió sobre l’administració americana, sobre els països productors… faran lobby».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.