El projecte de l’hospital Quirónsalud de Torrevieja que recull testimonis de pacients amb Covid-19

 

L’hospital Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), ha recopilat testimonis de superació de pacients oncològics i del Covid-19 després del seu pas per la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), una iniciativa que té per objectiu reforçar la relació entre el personal sanitari i el malalt.

 

Segons ha informat Quirónsalud Torrevieja, és una de les iniciatives del projecte de la humanització de l’UCI d’este centre sanitari. ‘Històries de Llum, Manual per a la vida‘ és un document que recull les històries de pacients oncològics i que han patit el Covid-19 com Gloria, José Vicente, Milagros, María Luz, Emilia, Rafa i Mari Ángeles que traslladen valors com el respecte, l’empatia, la compassió, l’esperança, el coratge, la valentia, la tendresa, la vitalitat, l’amor, la resiliència o la força interior.

 

Amb la finalització i posada en marxa d’este projecte d’humanització i la recopilació de relats, l’Hospital Quirónsalud Torrevieja pretén ressaltar el seu compromís de millora per a les relacions entre professionals i pacient, i com tots factors relacionats amb el tracte personal el respecte pels valors de les persones ateses i el context en què estes relacions es produïxen.

 

«La nostra intenció», en paraules del director mèdic de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, «és que el pacient senta l’espai com a propi, usant la naturalesa com una poderosa eina terapèutica». L’UCI ha fet la humanització de l’espai amb els paisatges naturals de la comarca del Baix Segura a on els pacients poden vore des de les Llacunes de la Mata, les Dunes de Guardamar o les salines, entre altres.

Últimes notícies

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.