Puig anuncia que el dijous es reuniran per a estudiar si la setmana que ve s’adopten noves mesures

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dijous es mantindrà una reunió per a analitzar la situació epidemiològica del territori valencià i determinar si és necessari adoptar la setmana que ve noves mesures contra la propagació del coronavirus.

 

Sobre este tema, després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital Clínic de València, ha aclarit que la voluntat del Consell és no aplicar més restriccions però, ha advertit, «si és necessari es prendrà alguna nova mesura la setmana que ve».

 

A demés, ha explicat que la consellera de Sanitat, Ana Barceló, reclamarà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de demà que «es reduïsca la mobilitat entre regions i es garantisca el tancament perimetral del territori valencià».

 

S’analitzarà l’evolució

Per part seua, el dijous s’analitzarà l’evolució des d’una «posició serena, tranquil·la i prudent» i sobre este tema ha aclarit que no existix «cap indicador que siga el definitiu» per a decidir noves restriccions sinó que «cal tindre una visió global i sobretot es tindrà en compte l‘estrés sanitari».

 

En qualsevol cas, ha reiterat que si la població complix la mesures actuals, respectar el tancament perimetral fins al 15 de gener, excepte les «finestres» entre el 23 i el 26 i el 31 i el 1, i les restriccions en aforaments i limitació horari nocturn i la resta de mesures de seguretat, «no farà falta prendre noves».

 

De la mateixa manera, ha augurat que l’impacte d’una possible nova ona al gener serà «molt de menor» si la societat assumix que este Nadal «serà diferent» i respecta les mesures de prevenció, però «si no s’actua en conseqüència serà molt major» la repercussió, ha alertat.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.