Sanitat posposa les ‘noves normes’ fins que el Ministeri es pronuncie sobre l’ús de les mascaretes

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, anunciava ahir dijous algunes de les mesures que conté la resolució en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19. En un primer moment, estava previst que esta es publicara este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

 

A pesar d’això, la Conselleria va canviar d’opinió finalment després de la celebració del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En este sentit, des de Sanitat han emés un comunicat en el que asseguren que la publicació d’esta resolució «es posposa per a poder incorporar les recomanacions sobre l’ús de la mascareta que han sigut exposades en el Consell Interterritorial».

 

En este sentit, la consellera assegurava ahir que des de la Generalitat no es plantejaven, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com han fet Catalunya, Balears o Canàries. Però ara podrien estar plantejant-se el contrari si el Ministeri recomana imposar esta obligatorietat davant els rebrots apareguts en diferents comunitats autònomes. En el territori valencià, ja en són set.

Últimes notícies

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.