16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sanitat posposa les ‘noves normes’ fins que el Ministeri es pronuncie sobre l’ús de les mascaretes

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, anunciava ahir dijous algunes de les mesures que conté la resolució en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19. En un primer moment, estava previst que esta es publicara este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

 

A pesar d’això, la Conselleria va canviar d’opinió finalment després de la celebració del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En este sentit, des de Sanitat han emés un comunicat en el que asseguren que la publicació d’esta resolució «es posposa per a poder incorporar les recomanacions sobre l’ús de la mascareta que han sigut exposades en el Consell Interterritorial».

 

En este sentit, la consellera assegurava ahir que des de la Generalitat no es plantejaven, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com han fet Catalunya, Balears o Canàries. Però ara podrien estar plantejant-se el contrari si el Ministeri recomana imposar esta obligatorietat davant els rebrots apareguts en diferents comunitats autònomes. En el territori valencià, ja en són set.

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.