16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Tornen a pujar les defuncions per coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat des del dilluns 235 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens.

Amb esta actualització, la xifra total de positius se situa en 511.616 persones. Els nous casos per províncies són 60 a Castelló (53.375 en total); 91 a Alacant (187.703) i 84 a València (270.537). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 408 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 513.632 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 53.784 a Castelló, 187.779 a Alacant i 272.013 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 149 persones ingressades, 37 d’elles en l’UCI: 25 a la província de Castelló, 3 en UCI; 72 a la província d’Alacant, 25 d’elles en l’UCI; i 52 a la província de València, 9 en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia és 7.815: 848 a la província de Castelló, 2.997 en la d’Alacant i 3.970 en la de València.

Totes les defuncions estan datades en els 7 últims dies i es tracta de persones de 90, 72, 65, 62, 51 i 26 anys.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.620 casos actius, la qual cosa suposa un 0,31% del total de positius.

Des de l’última actualització, no s’han registrat brots de 10 o més casos.

Últimes notícies

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.

Bernabé promet un protocol antiassetjament infal·lible en el PSOE i exemplaritat per a protegir les dones

Bernabé ha anunciat que el PSOE reforçarà el seu protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo 'infal·lible' i actuar de manera 'exemplaritzant'. També ha carregat contra la gestió de la dana i el paper de Mazón.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.