14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

El Cuco i la seua mare, a judici pel cas de Marta del Castillo

El Cuco i la seua mare, Rosalía García han tornat hui a visitar els jutjats pel cas de l’assassinat de Marta del Castillo.

Se’ls acusa d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana. La Fiscalia reclama per a cadascun d’ells huit mesos de presó i multes de 1.500 euros, mentre la família de la víctima demana dos anys de presó i multes de 1.800 euros.

Ara, el jutge els cita per entendre que tant ‘El Cuco’ com la seua mare i la parella d’aquesta, ja morta, “van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009“, data de l’assassinat de Marta del Castillo.

‘El Cuco’ va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre de menors per encobrir el crim pel qual Miguel Carcaño, nuvi de la jove assassinada, va ser condemnat a 21 anys.

Aquest engany s’ha conegut gràcies a ‘l’infiltrat’, un home vinculat a l’àmbit policial/delinqüencial que, en 2009, després de la desaparició de la jove sevillana, decideix pel seu compte i risc fer-se amic de la mare del Cuco i d’Ángel, el marit d’ella, els qui estaven a la vora del divorci.

Els tres es coneixien de vista d’un bar que freqüentaven i ell va anar estrenyent la confiança fins al punt de, segons compte l’Infiltrat, mantindre una relació amb ella més íntima. Això sí, sempre amb una gravadora oculta encesa que registrara totes les converses. No ho feia per diners, sinó perquè volia ajudar.

Segons explica, ‘El Confidencial’, en una d’aquestes xarrades, registra una cosa important que ell mateix relata així: “En aquest enregistrament que mantinc amb Rosalía, ella en actitud jocosa riu de les labors de cerca que s’estan emprenent per a buscar a Marta. Llavors ella m’insisteix que el cos no apareixerà, em fa aqueixa afirmació, dic, bo, pots tindre aqueixa idea després que hagen estat buscant en un lloc, en un altre lloc i el cos no haja aparegut, però, clar, en algun moment apareixerà. I ella em contesta: ‘No, el cos no apareixerà’. Jo li explique que aqueixa afirmació tan categòrica no la pot fer perquè no té una bola de cristall per a saber si la trobaran i ella insisteix: ‘Veurem, quan et dic que no apareixerà, és que no apareixerà i no és que jo siga bruixota, és que no apareixerà res’. Li conteste dient-li que només una persona que tinga ple coneixement del qual va passar pot fer semblant afirmació. ‘Perquè llavors, què t’estic dient?’, em va contestar”.

Aquestes més de 600 hores d’enregistraments han sigut admeses pel jutge.

El jutge acusa ‘El Cuco’ de mentir per dir que no va ser a la casa quan van assassinar a Marta del Castillo
El magistrat recorda que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, ‘El Cuco’ va prestar declaració en qualitat de testimoni en el judici als majors i va assegurar “de manera falsa” que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on la jove va ser assassinada.

De fet, l’instructor assenyala que les proves “han evidenciat” en contra del declarat pels tres investigats davant el tribunal que la tard nit del dia 24 de gener de 2009 ‘El Cuco’ “sí que va estar” en el domicili de Lleó XIII, que aqueix mateix dia va estar amb un amic fins a les 20.30 o 20.45 hores i que a uns altres dels seus amics “els va veure a partir de les 22.30 hores del mateix dia“.

També diu que “no és cert que al voltant de les 23.30 hores d’aqueix dia es trobara en els voltants del seu domicili amb el marit de la seua mare quan aquest anava a tirar el fem ni que la mare de ‘El Cuco’ i la seua parella estigueren fora de la seua casa, en el bar La Portada, fins a les 4.30 hores o 5.00 hores del dia 25″, tal com va declarar la mare.

En el judici està previst conéixer el testimoniatge de fins a tretze testimonis, inclòs Miguel Carcaño, citat el 31 de maig, davant la jutge penal 7 de Sevilla, Olga Cecilia Simón.

La jutgessa ha accedit a la petició de la família de Marta del Castillo perquè Carcaño siga traslladat a Sevilla des de la presó d’Herrera de la Manxa amb la finalitat que comparega presencialment i no mitjançant una videoconferència des de la presó.

Últimes notícies

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.