Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.