Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.