19.8 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal en un hospital de València

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil, de 93 anys, està conscient i acompanyat per la seua família en un centre sanitari d'Alzira. Va ser condemnat pel 23F i va obtindre la llibertat condicional en 1996.

PowerCo impartirà el primer màster interuniversitari per a fabricar bateries a Espanya

PowerCo i les dos universitats públiques valencianes llançaran un màster semipresencial de 60 crèdits que replica el procés productiu per a formar talent local. El pla inclou huit mòduls, TFM alineat amb la planta i pràctiques remunerades en la gigafactoria.

La Diputació insta Govern i Consell a accelerar les ajudes després de la DANA i a reforçar la prevenció

El ple de la Diputació de València ha aprovat per unanimitat demanar a Govern i Consell que acceleren el pagament d'ajudes per la DANA i que rendisquen comptes del pla de recuperació. La sessió ha inclòs un minut de silenci per les 229 víctimes de la riuada, en vespres del seu primer aniversari.

Morant defén que les ajudes de la DANA que arriben són del Govern i qüestiona a Mazón

La ministra ha assegurat que les ajudes que ja perceben els afectats per la DANA procedixen de l'Executiu central i ha criticat la falta de transparència del Consell. Ha citat 8.000 milions transferits i més de 10.000 beneficiaris d'ajudes de 600 euros per a material educatiu.

Aldaia ha perdut el 50% dels seus vehicles i vivendes en la dana, segons Luján

L'alcalde d'Aldaia xifra en 10.000 els vehicles i en 4.000 els immobles danyats per la dana del 29 d'octubre, amb sis morts i mig municipi afectat. Denuncia retards en la reconstrucció i demana una direcció supramunicipal de l'emergència.

Camarero exigix al Govern transparència sobre les donacions després de la DANA

Camarero ha reclamat que el Govern publique el saldo i l'ús del compte de donacions oberta després de la DANA i ha acusat a Diana Morant d'opacitat i faules.

Morant veu una ocurrència permetre triar entre valencià i castellà a la PAU

La ministra ha qualificat d'ocurrència la proposta del Consell perquè l'alumnat puga triar entre les proves de castellà o valencià i ha demanat centrar-se en la qualitat docent.

A les 12h del 29-O ja es percebia el risc i hi havia rescats, segons un tècnic d’Emergències

L'operador va situar el punt crític de la DANA al migdia del 29-O, amb rescats ja en marxa i risc evident. Aemet va passar a roig sense avís i el Cecopi no es va convocar encara.