Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?

El Museu dels Ciències organitza aquest dijous 7 d’abril a les 19.00 hores la conferencia ‘Gens de colors. Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?’, a càrrec de Lluís Montoliu, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, investigador del CSIC i del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Xarxa en Malalties Rares en el Centre Nacional de Biotecnologia a Madrid (CIBERER-Institut de Salut Carles III).

En el nostre genoma tenim diversos centenars de gens que determinen la pigmentació dels nostres ulls, el nostre pèl o la nostra pell. Són els nostres gens de colors. De la combinació de variants de tots aquests gens resulta la gran diversitat de pigmentacions que presentem els éssers humans. Hem aprés de tots aquests gens gràcies als estudis en altres animals, com els ratolins, que ens han ajudat a entendre la funció de cada gen i el que succeeix quan no funcionen adequadament, quan estan mutats.

La història de les investigacions sobre la pigmentació i sobre la genètica van de la mà i s’han ajudat mútuament. En aquesta xarrada aprendrem per què no tots tenim els mateixos colors d’ulls, de pell o de pèl, i també com es generen els patrons de colors tan singulars de les nostres mascotes, dels nostres gossos o gats.

L’activitat forma part del cicle de divulgació ‘Actualitat’ i serà presentada per Federico Pallardó, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de València i membre del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències. És d’accés gratuït prèvia inscripció en el web de Museu dels Ciències de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.