11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?

El Museu dels Ciències organitza aquest dijous 7 d’abril a les 19.00 hores la conferencia ‘Gens de colors. Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?’, a càrrec de Lluís Montoliu, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, investigador del CSIC i del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Xarxa en Malalties Rares en el Centre Nacional de Biotecnologia a Madrid (CIBERER-Institut de Salut Carles III).

En el nostre genoma tenim diversos centenars de gens que determinen la pigmentació dels nostres ulls, el nostre pèl o la nostra pell. Són els nostres gens de colors. De la combinació de variants de tots aquests gens resulta la gran diversitat de pigmentacions que presentem els éssers humans. Hem aprés de tots aquests gens gràcies als estudis en altres animals, com els ratolins, que ens han ajudat a entendre la funció de cada gen i el que succeeix quan no funcionen adequadament, quan estan mutats.

La història de les investigacions sobre la pigmentació i sobre la genètica van de la mà i s’han ajudat mútuament. En aquesta xarrada aprendrem per què no tots tenim els mateixos colors d’ulls, de pell o de pèl, i també com es generen els patrons de colors tan singulars de les nostres mascotes, dels nostres gossos o gats.

L’activitat forma part del cicle de divulgació ‘Actualitat’ i serà presentada per Federico Pallardó, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de València i membre del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències. És d’accés gratuït prèvia inscripció en el web de Museu dels Ciències de València.

Últimes notícies

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.