Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?

El Museu dels Ciències organitza aquest dijous 7 d’abril a les 19.00 hores la conferencia ‘Gens de colors. Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?’, a càrrec de Lluís Montoliu, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, investigador del CSIC i del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Xarxa en Malalties Rares en el Centre Nacional de Biotecnologia a Madrid (CIBERER-Institut de Salut Carles III).

En el nostre genoma tenim diversos centenars de gens que determinen la pigmentació dels nostres ulls, el nostre pèl o la nostra pell. Són els nostres gens de colors. De la combinació de variants de tots aquests gens resulta la gran diversitat de pigmentacions que presentem els éssers humans. Hem aprés de tots aquests gens gràcies als estudis en altres animals, com els ratolins, que ens han ajudat a entendre la funció de cada gen i el que succeeix quan no funcionen adequadament, quan estan mutats.

La història de les investigacions sobre la pigmentació i sobre la genètica van de la mà i s’han ajudat mútuament. En aquesta xarrada aprendrem per què no tots tenim els mateixos colors d’ulls, de pell o de pèl, i també com es generen els patrons de colors tan singulars de les nostres mascotes, dels nostres gossos o gats.

L’activitat forma part del cicle de divulgació ‘Actualitat’ i serà presentada per Federico Pallardó, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de València i membre del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències. És d’accés gratuït prèvia inscripció en el web de Museu dels Ciències de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.