Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?

El Museu dels Ciències organitza aquest dijous 7 d’abril a les 19.00 hores la conferencia ‘Gens de colors. Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?’, a càrrec de Lluís Montoliu, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, investigador del CSIC i del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Xarxa en Malalties Rares en el Centre Nacional de Biotecnologia a Madrid (CIBERER-Institut de Salut Carles III).

En el nostre genoma tenim diversos centenars de gens que determinen la pigmentació dels nostres ulls, el nostre pèl o la nostra pell. Són els nostres gens de colors. De la combinació de variants de tots aquests gens resulta la gran diversitat de pigmentacions que presentem els éssers humans. Hem aprés de tots aquests gens gràcies als estudis en altres animals, com els ratolins, que ens han ajudat a entendre la funció de cada gen i el que succeeix quan no funcionen adequadament, quan estan mutats.

La història de les investigacions sobre la pigmentació i sobre la genètica van de la mà i s’han ajudat mútuament. En aquesta xarrada aprendrem per què no tots tenim els mateixos colors d’ulls, de pell o de pèl, i també com es generen els patrons de colors tan singulars de les nostres mascotes, dels nostres gossos o gats.

L’activitat forma part del cicle de divulgació ‘Actualitat’ i serà presentada per Federico Pallardó, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de València i membre del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències. És d’accés gratuït prèvia inscripció en el web de Museu dels Ciències de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.