17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?

El Museu dels Ciències organitza aquest dijous 7 d’abril a les 19.00 hores la conferencia ‘Gens de colors. Per què no tots tenim els ulls, la pell o el pèl del mateix color?’, a càrrec de Lluís Montoliu, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, investigador del CSIC i del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Xarxa en Malalties Rares en el Centre Nacional de Biotecnologia a Madrid (CIBERER-Institut de Salut Carles III).

En el nostre genoma tenim diversos centenars de gens que determinen la pigmentació dels nostres ulls, el nostre pèl o la nostra pell. Són els nostres gens de colors. De la combinació de variants de tots aquests gens resulta la gran diversitat de pigmentacions que presentem els éssers humans. Hem aprés de tots aquests gens gràcies als estudis en altres animals, com els ratolins, que ens han ajudat a entendre la funció de cada gen i el que succeeix quan no funcionen adequadament, quan estan mutats.

La història de les investigacions sobre la pigmentació i sobre la genètica van de la mà i s’han ajudat mútuament. En aquesta xarrada aprendrem per què no tots tenim els mateixos colors d’ulls, de pell o de pèl, i també com es generen els patrons de colors tan singulars de les nostres mascotes, dels nostres gossos o gats.

L’activitat forma part del cicle de divulgació ‘Actualitat’ i serà presentada per Federico Pallardó, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de València i membre del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències. És d’accés gratuït prèvia inscripció en el web de Museu dels Ciències de València.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.