Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional ha identificat recentment a una dona resident a València com a presumpta autora d’una estafa que supera els 60.000 euros a una ciutadana de Melilla. Aquesta investigació ha revelat la connexió de l’individu amb un grup criminal que va ser desarticulat a la ciutat de València el passat mes de setembre.
Segons informen fonts de la Prefectura Superior de Policia de Melilla, la víctima va presentar una denúncia alertant que persones desconegudes havien aconseguit contractar dos préstecs personals al seu nom en diferents entitats financeres, sumant un total que supera els 60.000 euros.
Els agents han detallat que els esdeveniments es van desencadenar poc després que la presumpte autora, mitjançant enganys, aconseguira obtindre una fotografia del seu DNI i una nòmina com a part d’un procés per a llogar un pis, suposadament situat a Madrid. En realitat, esta era l’excusa perfecta per a fer-se amb la documentació de la víctima.
La Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) va liderar la investigació, que va revelar que el DNI havia sigut manipulant, modificant la fotografia, la signatura i el domicili de la víctima. Amb aquest document falsificat, la presumpte autora va aconseguir obrir comptes bancaris i sol·licitar més préstecs a nom de la víctima, amplificant l’abast de l’estafa.
A més, el portaveu de la Prefectura Superior ha recordat la importància de ser cautelosos amb la informació personal. Ha alertat que no es recomana enviar fotografies de documents com el DNI, passaport o dades bancàries, especialment si es desconeix l’identitat del destinatari. „El més segur és fer-ho sempre a través de l’app MiDNI”, ha assenyalat, acompanyat d’una recomanació de consultar la web de la Policia Nacional per a més informació.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.