Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional ha identificat recentment a una dona resident a València com a presumpta autora d’una estafa que supera els 60.000 euros a una ciutadana de Melilla. Aquesta investigació ha revelat la connexió de l’individu amb un grup criminal que va ser desarticulat a la ciutat de València el passat mes de setembre.
Segons informen fonts de la Prefectura Superior de Policia de Melilla, la víctima va presentar una denúncia alertant que persones desconegudes havien aconseguit contractar dos préstecs personals al seu nom en diferents entitats financeres, sumant un total que supera els 60.000 euros.
Els agents han detallat que els esdeveniments es van desencadenar poc després que la presumpte autora, mitjançant enganys, aconseguira obtindre una fotografia del seu DNI i una nòmina com a part d’un procés per a llogar un pis, suposadament situat a Madrid. En realitat, esta era l’excusa perfecta per a fer-se amb la documentació de la víctima.
La Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) va liderar la investigació, que va revelar que el DNI havia sigut manipulant, modificant la fotografia, la signatura i el domicili de la víctima. Amb aquest document falsificat, la presumpte autora va aconseguir obrir comptes bancaris i sol·licitar més préstecs a nom de la víctima, amplificant l’abast de l’estafa.
A més, el portaveu de la Prefectura Superior ha recordat la importància de ser cautelosos amb la informació personal. Ha alertat que no es recomana enviar fotografies de documents com el DNI, passaport o dades bancàries, especialment si es desconeix l’identitat del destinatari. „El més segur és fer-ho sempre a través de l’app MiDNI”, ha assenyalat, acompanyat d’una recomanació de consultar la web de la Policia Nacional per a més informació.

Últimes notícies

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.