16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional ha identificat recentment a una dona resident a València com a presumpta autora d’una estafa que supera els 60.000 euros a una ciutadana de Melilla. Aquesta investigació ha revelat la connexió de l’individu amb un grup criminal que va ser desarticulat a la ciutat de València el passat mes de setembre.
Segons informen fonts de la Prefectura Superior de Policia de Melilla, la víctima va presentar una denúncia alertant que persones desconegudes havien aconseguit contractar dos préstecs personals al seu nom en diferents entitats financeres, sumant un total que supera els 60.000 euros.
Els agents han detallat que els esdeveniments es van desencadenar poc després que la presumpte autora, mitjançant enganys, aconseguira obtindre una fotografia del seu DNI i una nòmina com a part d’un procés per a llogar un pis, suposadament situat a Madrid. En realitat, esta era l’excusa perfecta per a fer-se amb la documentació de la víctima.
La Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) va liderar la investigació, que va revelar que el DNI havia sigut manipulant, modificant la fotografia, la signatura i el domicili de la víctima. Amb aquest document falsificat, la presumpte autora va aconseguir obrir comptes bancaris i sol·licitar més préstecs a nom de la víctima, amplificant l’abast de l’estafa.
A més, el portaveu de la Prefectura Superior ha recordat la importància de ser cautelosos amb la informació personal. Ha alertat que no es recomana enviar fotografies de documents com el DNI, passaport o dades bancàries, especialment si es desconeix l’identitat del destinatari. „El més segur és fer-ho sempre a través de l’app MiDNI”, ha assenyalat, acompanyat d’una recomanació de consultar la web de la Policia Nacional per a més informació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.