16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional ha identificat recentment a una dona resident a València com a presumpta autora d’una estafa que supera els 60.000 euros a una ciutadana de Melilla. Aquesta investigació ha revelat la connexió de l’individu amb un grup criminal que va ser desarticulat a la ciutat de València el passat mes de setembre.
Segons informen fonts de la Prefectura Superior de Policia de Melilla, la víctima va presentar una denúncia alertant que persones desconegudes havien aconseguit contractar dos préstecs personals al seu nom en diferents entitats financeres, sumant un total que supera els 60.000 euros.
Els agents han detallat que els esdeveniments es van desencadenar poc després que la presumpte autora, mitjançant enganys, aconseguira obtindre una fotografia del seu DNI i una nòmina com a part d’un procés per a llogar un pis, suposadament situat a Madrid. En realitat, esta era l’excusa perfecta per a fer-se amb la documentació de la víctima.
La Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) va liderar la investigació, que va revelar que el DNI havia sigut manipulant, modificant la fotografia, la signatura i el domicili de la víctima. Amb aquest document falsificat, la presumpte autora va aconseguir obrir comptes bancaris i sol·licitar més préstecs a nom de la víctima, amplificant l’abast de l’estafa.
A més, el portaveu de la Prefectura Superior ha recordat la importància de ser cautelosos amb la informació personal. Ha alertat que no es recomana enviar fotografies de documents com el DNI, passaport o dades bancàries, especialment si es desconeix l’identitat del destinatari. „El més segur és fer-ho sempre a través de l’app MiDNI”, ha assenyalat, acompanyat d’una recomanació de consultar la web de la Policia Nacional per a més informació.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.