Desmantellada una plantació de marihuana amb 481 plantes en un habitatge de Busot

La Guàrdia Civil ha desmantellat recentment una important plantació de cànnabis situada en un habitatge unifamiliar de Busot, implicant a una parella que ha estat detinguda i encarcerada per diversos delictes. En el marc de l’operació ‘Legar’, els agents van descobrir 481 plantes adultes de cànnabis en fase avançada de floració, les quals estaven disposades per totes les estances de l’immoble.

La investigació va iniciar-se a l’agost de 2024, quan els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil a Sant Vicent del Raspeig van rebre alertes de la ciutadania sobre sorolls constants d’aparells elèctrics i comportaments sospitosos d’uns veïns. Així, es va descobrir que l’habitatge era arrendat per una parella amb conductes estranyes, com pagar el lloguer en efectiu i mantenir el subministrament elèctric a nom de la propietària.

El passat 1 d’abril, es va dur a terme un registre en el domicili on es va arrestar un home i una dona, de 45 i 44 anys respectivament, amb nacionalitat sèrbia, que vivien amb el seu fill menor. Aquesta laboratori clandestí estava equipat amb tecnologia d’última generació valorada en més de 18.000 euros, incloent pantalles LED, sistemes d’osmosi i filtres antiolor, així com maquinària per al tractament i empaquetatge del producte.

A més, durant la inspecció es va descobrir un suposat frau elèctric que superava els 80.000 watts, el que equival al consum d’uns 50 habitatges. Tècnics de l’empresa elèctrica van qualificar la instal·lació com a perillosa, ja que podria haver causat un incendi.

Els detinguts han estat acusats de diversos delictes, incloent cultiu i elaboració de substàncies estupefaents, tràfic de drogues, frau elèctric i pertinença a organització criminal. Actualment, estan a disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Sant Vicent del Raspeig, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.