Desmantellada una plantació de marihuana amb 481 plantes en un habitatge de Busot

La Guàrdia Civil ha desmantellat recentment una important plantació de cànnabis situada en un habitatge unifamiliar de Busot, implicant a una parella que ha estat detinguda i encarcerada per diversos delictes. En el marc de l’operació ‘Legar’, els agents van descobrir 481 plantes adultes de cànnabis en fase avançada de floració, les quals estaven disposades per totes les estances de l’immoble.

La investigació va iniciar-se a l’agost de 2024, quan els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil a Sant Vicent del Raspeig van rebre alertes de la ciutadania sobre sorolls constants d’aparells elèctrics i comportaments sospitosos d’uns veïns. Així, es va descobrir que l’habitatge era arrendat per una parella amb conductes estranyes, com pagar el lloguer en efectiu i mantenir el subministrament elèctric a nom de la propietària.

El passat 1 d’abril, es va dur a terme un registre en el domicili on es va arrestar un home i una dona, de 45 i 44 anys respectivament, amb nacionalitat sèrbia, que vivien amb el seu fill menor. Aquesta laboratori clandestí estava equipat amb tecnologia d’última generació valorada en més de 18.000 euros, incloent pantalles LED, sistemes d’osmosi i filtres antiolor, així com maquinària per al tractament i empaquetatge del producte.

A més, durant la inspecció es va descobrir un suposat frau elèctric que superava els 80.000 watts, el que equival al consum d’uns 50 habitatges. Tècnics de l’empresa elèctrica van qualificar la instal·lació com a perillosa, ja que podria haver causat un incendi.

Els detinguts han estat acusats de diversos delictes, incloent cultiu i elaboració de substàncies estupefaents, tràfic de drogues, frau elèctric i pertinença a organització criminal. Actualment, estan a disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Sant Vicent del Raspeig, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.