Desmantellada una plantació de marihuana amb 481 plantes en un habitatge de Busot

La Guàrdia Civil ha desmantellat recentment una important plantació de cànnabis situada en un habitatge unifamiliar de Busot, implicant a una parella que ha estat detinguda i encarcerada per diversos delictes. En el marc de l’operació ‘Legar’, els agents van descobrir 481 plantes adultes de cànnabis en fase avançada de floració, les quals estaven disposades per totes les estances de l’immoble.

La investigació va iniciar-se a l’agost de 2024, quan els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil a Sant Vicent del Raspeig van rebre alertes de la ciutadania sobre sorolls constants d’aparells elèctrics i comportaments sospitosos d’uns veïns. Així, es va descobrir que l’habitatge era arrendat per una parella amb conductes estranyes, com pagar el lloguer en efectiu i mantenir el subministrament elèctric a nom de la propietària.

El passat 1 d’abril, es va dur a terme un registre en el domicili on es va arrestar un home i una dona, de 45 i 44 anys respectivament, amb nacionalitat sèrbia, que vivien amb el seu fill menor. Aquesta laboratori clandestí estava equipat amb tecnologia d’última generació valorada en més de 18.000 euros, incloent pantalles LED, sistemes d’osmosi i filtres antiolor, així com maquinària per al tractament i empaquetatge del producte.

A més, durant la inspecció es va descobrir un suposat frau elèctric que superava els 80.000 watts, el que equival al consum d’uns 50 habitatges. Tècnics de l’empresa elèctrica van qualificar la instal·lació com a perillosa, ja que podria haver causat un incendi.

Els detinguts han estat acusats de diversos delictes, incloent cultiu i elaboració de substàncies estupefaents, tràfic de drogues, frau elèctric i pertinença a organització criminal. Actualment, estan a disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Sant Vicent del Raspeig, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.