Desmantellada una plantació de marihuana amb 481 plantes en un habitatge de Busot

La Guàrdia Civil ha desmantellat recentment una important plantació de cànnabis situada en un habitatge unifamiliar de Busot, implicant a una parella que ha estat detinguda i encarcerada per diversos delictes. En el marc de l’operació ‘Legar’, els agents van descobrir 481 plantes adultes de cànnabis en fase avançada de floració, les quals estaven disposades per totes les estances de l’immoble.

La investigació va iniciar-se a l’agost de 2024, quan els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil a Sant Vicent del Raspeig van rebre alertes de la ciutadania sobre sorolls constants d’aparells elèctrics i comportaments sospitosos d’uns veïns. Així, es va descobrir que l’habitatge era arrendat per una parella amb conductes estranyes, com pagar el lloguer en efectiu i mantenir el subministrament elèctric a nom de la propietària.

El passat 1 d’abril, es va dur a terme un registre en el domicili on es va arrestar un home i una dona, de 45 i 44 anys respectivament, amb nacionalitat sèrbia, que vivien amb el seu fill menor. Aquesta laboratori clandestí estava equipat amb tecnologia d’última generació valorada en més de 18.000 euros, incloent pantalles LED, sistemes d’osmosi i filtres antiolor, així com maquinària per al tractament i empaquetatge del producte.

A més, durant la inspecció es va descobrir un suposat frau elèctric que superava els 80.000 watts, el que equival al consum d’uns 50 habitatges. Tècnics de l’empresa elèctrica van qualificar la instal·lació com a perillosa, ja que podria haver causat un incendi.

Els detinguts han estat acusats de diversos delictes, incloent cultiu i elaboració de substàncies estupefaents, tràfic de drogues, frau elèctric i pertinença a organització criminal. Actualment, estan a disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Sant Vicent del Raspeig, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.