Detenen a dos persones com a presumptes responsables de la crema agrícola que va originar l’incendi de Tàrbena

Dos persones han sigut detingudes este dilluns i posades en llibertat a l’espera de passar a disposició judicial per estar presumptament involucrades en la crema agrícola que es va descontrolar este diumenge i va originar l’incendi forestal en la Serra Ferrer, entre els termes municipals de Tàrbena i Xaló (Alacant), que afecta de moment unes 640 hectàrees i h obligat a desallotjar a un total de 182 veïns –100 procedents de Tàrbena, 80 de Parcent i dos persones de Xaló–.

Així ho ha confirmat este dilluns la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ha precisat que «així és el procediment», i ha destacat que, segons les investigacions del Servei de Protecció a la Naturalesa de la Guàrdia Civil (Seprona) i la Guàrdia Civil, l’origen del foc es troba «presumiblement» en una crema agrícola.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, en declaracions als mitjans després de dur-se a terme un vol de reconeixement per la zona i una reunió de coordinació, ha afirmat que l’evolució del foc, que ha cremat 640 hectàrees, és «bastant favorable» i són «optimistes», encara que han assenyalat que dins de la superfície del perímetre hi ha molta biomassa seca i molt combustible encara sense cremar que «podria donar molts problemes», per la qual cosa els treballs d’extinció durant esta nit se centraran a aconseguir que «no es produesquen flames actives».

Així mateix, han apuntat que el flanc dret de la part sud de l’incendi és «la més preocupant» i també es va treballar amb eina per a refrescar i evitar rebrots de flama activa «en espera que la climatologia de la nit ens respecte», «no done cap esglai» i «no es torne a produir la inversió tèrmica» que s’ha registrat este dilluns en la zona i ha dificultat el treball dels efectius terrestres.

Esta nit continuaran amb les tasques d’extinció 14 dotacions, entre bombers forestals de la Generalitat i bombers del Consorci Provincial d’Alacant, a més de dos seccions de la Unitat Militar d’Emergències UME). En total, estan treballant actualment al voltant de 200 efectius i està previst que els mitjans aeris s’incorporen durant el matí del dimarts més prompte que aquest dilluns. «Això ens permetria que quan comence el dia no s’haja produït tant de fum, no s’haja produït eixa situació que obliga a traure als bombers de la zona de treball i es puga, per tant, evitar que hi haja cap mena de rebrot i puguem donar pròximament bones notícies», ha apuntat.

«Si aconseguim que no torne a sorgir flames actives, perquè podrem ser molt positius en la pròxima valoració que fem. De moment, permeta’m que mantinguem un poc de precaució», ha sostingut.

Persones desallotjades

Montero ha destacat que, «si es complixen les previsions» i «l’estratègia marcada continua donant bons resultats», estimen que les persones desallotjades podran tornar «prompte» als seus habitatges. «No seria estrany que demà pogueren, però serem cautelosos i esperarem a veure com evoluciona», ha agregat.

«Ja sabem que, durant la nit, en esta zona marcada per l’orografia, els vents canvien de direcció. Llavors veurem com es comporta el temps i si podem complir el pronòstic», ha conclòs.

Estructures afectades

D’altra banda, Pilar Bernabé ha remarcat que «no hi ha hagut danys personals» a causa de les flames i ha afegit que els danys materials «es valoraran quan es puga entrar dins del perímetre del foc». «Tenim mitjans que estan prop dels habitatges o de les estructures que hi ha en el perímetre del foc fent la defensa perquè no arriben les telefones a eixes cases o a eixes estructures, cases de ferramentes, habitatges, algunes d’elles», ha asseverat.

«En principi, esperarem que es puga apagar el foc i entrarem a valorar eixos danys materials», ha reiterat.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.