Detingut l’anestesista que va sedar a la xiqueta morta després d’anar al dentista a Alzira

La Policia Nacional ha detingut este dimecres a València a l’anestesista de 43 anys que va atendre en una clínica privada d’Alzira a dos xiquetes de 6 i 4 anys el passat 20 de novembre. Després d’eixe tractament dental, la major va morir i la xicoteta va romandre ingressada diversos dies a l’hospital.

A l’arrestat se li atribuïx inicialment la condició de suposat autor d’homicidi imprudent, lesions, omissió del deure de socors i un delicte contra la salut pública. Esta combinació de delictes apunta al fet que els investigadors analitzen tant com es va practicar la sedació com l’assistència prestada a les menors després del procediment.

Investigació judicial i autorització sanitària

El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Alzira ha obert diligències prèvies per a esclarir les circumstàncies de la defunció i les lesions de l’altra menor. En paral·lel, la Conselleria de Sanitat ha assenyalat que la clínica dental no té autorització sanitària per a realitzar tècniques d’activitat d’anestèsia, un apartat que inclou la sedació amb fàrmacs intravenosos. Segons Sanitat, l’autorització vigent de la clínica és ‘com a clínica dental amb activitat d’odontologia-estomatologia’, per la qual cosa únicament està habilitada per a ‘administrar sense més autorització anestèsics locals’. Que es practicara una sedació intravenosa sense eixe permís específic és un extrem que forma part de les perquisicions.

La cronologia d’aquell 20 de novembre reflectix el vincle temporal entre els dos casos. A les 15.11 hores va acudir a l’Hospital de la Ribera una xiqueta de 4 anys, atesa eixe matí en la mateixa clínica dental, amb febra, vòmits i somnolència. Va ser derivada a l’Hospital Clínic de València, on va rebre atenció en l’UCI pediàtrica i va ser donada d’alta este dimarts.

Minuts abans de les 17 hores va ingressar en el Servici d’Urgències de l’Hospital de la Ribera la menor de 6 anys en parada cardiorespiratòria, després d’haver sigut atesa eixe mateix matí en la clínica privada. Els facultatius van intentar la seua reanimació, sense èxit.

L’endemà passat dels fets, personal de la Inspecció de Servicis Sanitaris de la Conselleria de Sanitat es va entrevistar amb l’anestesista que va atendre les dos menors per a elaborar un informe que serà traslladat a l’autoritat judicial. Eixe informe s’incorpora a la causa amb la finalitat de determinar si la sedació practicada i l’abast de l’autorització de la clínica es van ajustar a la normativa.

La detenció s’emmarca en esta investigació oberta pel jutjat i la Policia, que tracta de delimitar responsabilitats i reconstruir amb precisió quina va ocórrer abans, durant i després del procediment dental practicat a les xiquetes en la clínica d’Alzira.

Últimes notícies

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.