Detingut a Múrcia un camioner de Xeresa que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa

Imagen agente guardia civil

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un camió que transportava mandarines se n’eixia de la via el passat dissabte mentre era conduït per un veí de Xeresa, a la comarca de la Safor, que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa per a circular. Els fets van ocórrer el passat dissabte, 23 de febrer, de vesprada, en la carretera RM F-25 de la Regió de Múrcia, a l’altura de San Pedro del Pinatar.

 

En un primer moment, es va donar la veu d’alar sobre el fet que un camí de gran tonatge se n’havia eixit de la via i havia quedat bolcat a la cuneta, en el quilòmetre 2,300 de l’esmentada carretera, quedant gran part de la càrrega que transportava, mandarines, caiguda sobre la via.

 

Quan els efectius de la Guàrdia Civil es van personar al lloc dels fets, van identificar al conductor, un home de 42 anys, veí de Xeresa, i van detectar que presentava símptomes d’haver ingerit alcohol.

 

Per aquest motiu van procedir a realitzar-li una primera i una segona prova d’alcoholèmia, que van oferir resultat positiu, amb una taxa de 0,9 i 0,86 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire espirat respectivament. Aquestes xifres multiplicaven per sis la taxa màxima permesa per a conductors professionals, que se situa en 0,15 mg per litre d’aire espirat.

 

El conductor quedava, per tant, detingut, i investigat per un delicte de conducció baix els efectes de l’alcohol. Així, ha sigut posat a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció número 5 de San Javier (Múrcia).

 

18 tones de mandarines

La mercaderia que transportava el vehicle pesant, 18 tones de mandarines, procedia de la pedania de Lo Romero de San Pedro del Pinatar, i tenien com a destinació la localitat d’Oliva.

 

Gran part d’aquesta mercaderia, tirada a terra en la via, va ser retirada durant quatre hores, mentre efectius de la Guàrdia Civil regulaven el trànsit de la zona.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.