16.6 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Detingut a Múrcia un camioner de Xeresa que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa

Imagen agente guardia civil

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un camió que transportava mandarines se n’eixia de la via el passat dissabte mentre era conduït per un veí de Xeresa, a la comarca de la Safor, que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa per a circular. Els fets van ocórrer el passat dissabte, 23 de febrer, de vesprada, en la carretera RM F-25 de la Regió de Múrcia, a l’altura de San Pedro del Pinatar.

 

En un primer moment, es va donar la veu d’alar sobre el fet que un camí de gran tonatge se n’havia eixit de la via i havia quedat bolcat a la cuneta, en el quilòmetre 2,300 de l’esmentada carretera, quedant gran part de la càrrega que transportava, mandarines, caiguda sobre la via.

 

Quan els efectius de la Guàrdia Civil es van personar al lloc dels fets, van identificar al conductor, un home de 42 anys, veí de Xeresa, i van detectar que presentava símptomes d’haver ingerit alcohol.

 

Per aquest motiu van procedir a realitzar-li una primera i una segona prova d’alcoholèmia, que van oferir resultat positiu, amb una taxa de 0,9 i 0,86 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire espirat respectivament. Aquestes xifres multiplicaven per sis la taxa màxima permesa per a conductors professionals, que se situa en 0,15 mg per litre d’aire espirat.

 

El conductor quedava, per tant, detingut, i investigat per un delicte de conducció baix els efectes de l’alcohol. Així, ha sigut posat a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció número 5 de San Javier (Múrcia).

 

18 tones de mandarines

La mercaderia que transportava el vehicle pesant, 18 tones de mandarines, procedia de la pedania de Lo Romero de San Pedro del Pinatar, i tenien com a destinació la localitat d’Oliva.

 

Gran part d’aquesta mercaderia, tirada a terra en la via, va ser retirada durant quatre hores, mentre efectius de la Guàrdia Civil regulaven el trànsit de la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.