Detingut a Múrcia un camioner de Xeresa que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa

Imagen agente guardia civil

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un camió que transportava mandarines se n’eixia de la via el passat dissabte mentre era conduït per un veí de Xeresa, a la comarca de la Safor, que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa per a circular. Els fets van ocórrer el passat dissabte, 23 de febrer, de vesprada, en la carretera RM F-25 de la Regió de Múrcia, a l’altura de San Pedro del Pinatar.

 

En un primer moment, es va donar la veu d’alar sobre el fet que un camí de gran tonatge se n’havia eixit de la via i havia quedat bolcat a la cuneta, en el quilòmetre 2,300 de l’esmentada carretera, quedant gran part de la càrrega que transportava, mandarines, caiguda sobre la via.

 

Quan els efectius de la Guàrdia Civil es van personar al lloc dels fets, van identificar al conductor, un home de 42 anys, veí de Xeresa, i van detectar que presentava símptomes d’haver ingerit alcohol.

 

Per aquest motiu van procedir a realitzar-li una primera i una segona prova d’alcoholèmia, que van oferir resultat positiu, amb una taxa de 0,9 i 0,86 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire espirat respectivament. Aquestes xifres multiplicaven per sis la taxa màxima permesa per a conductors professionals, que se situa en 0,15 mg per litre d’aire espirat.

 

El conductor quedava, per tant, detingut, i investigat per un delicte de conducció baix els efectes de l’alcohol. Així, ha sigut posat a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció número 5 de San Javier (Múrcia).

 

18 tones de mandarines

La mercaderia que transportava el vehicle pesant, 18 tones de mandarines, procedia de la pedania de Lo Romero de San Pedro del Pinatar, i tenien com a destinació la localitat d’Oliva.

 

Gran part d’aquesta mercaderia, tirada a terra en la via, va ser retirada durant quatre hores, mentre efectius de la Guàrdia Civil regulaven el trànsit de la zona.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.