Detingut a Múrcia un camioner de Xeresa que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa

Imagen agente guardia civil

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un camió que transportava mandarines se n’eixia de la via el passat dissabte mentre era conduït per un veí de Xeresa, a la comarca de la Safor, que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa per a circular. Els fets van ocórrer el passat dissabte, 23 de febrer, de vesprada, en la carretera RM F-25 de la Regió de Múrcia, a l’altura de San Pedro del Pinatar.

 

En un primer moment, es va donar la veu d’alar sobre el fet que un camí de gran tonatge se n’havia eixit de la via i havia quedat bolcat a la cuneta, en el quilòmetre 2,300 de l’esmentada carretera, quedant gran part de la càrrega que transportava, mandarines, caiguda sobre la via.

 

Quan els efectius de la Guàrdia Civil es van personar al lloc dels fets, van identificar al conductor, un home de 42 anys, veí de Xeresa, i van detectar que presentava símptomes d’haver ingerit alcohol.

 

Per aquest motiu van procedir a realitzar-li una primera i una segona prova d’alcoholèmia, que van oferir resultat positiu, amb una taxa de 0,9 i 0,86 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire espirat respectivament. Aquestes xifres multiplicaven per sis la taxa màxima permesa per a conductors professionals, que se situa en 0,15 mg per litre d’aire espirat.

 

El conductor quedava, per tant, detingut, i investigat per un delicte de conducció baix els efectes de l’alcohol. Així, ha sigut posat a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció número 5 de San Javier (Múrcia).

 

18 tones de mandarines

La mercaderia que transportava el vehicle pesant, 18 tones de mandarines, procedia de la pedania de Lo Romero de San Pedro del Pinatar, i tenien com a destinació la localitat d’Oliva.

 

Gran part d’aquesta mercaderia, tirada a terra en la via, va ser retirada durant quatre hores, mentre efectius de la Guàrdia Civil regulaven el trànsit de la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.