14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Detingut a Múrcia un camioner de Xeresa que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa

Imagen agente guardia civil

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un camió que transportava mandarines se n’eixia de la via el passat dissabte mentre era conduït per un veí de Xeresa, a la comarca de la Safor, que multiplicava per sis la taxa d’alcoholèmia permesa per a circular. Els fets van ocórrer el passat dissabte, 23 de febrer, de vesprada, en la carretera RM F-25 de la Regió de Múrcia, a l’altura de San Pedro del Pinatar.

 

En un primer moment, es va donar la veu d’alar sobre el fet que un camí de gran tonatge se n’havia eixit de la via i havia quedat bolcat a la cuneta, en el quilòmetre 2,300 de l’esmentada carretera, quedant gran part de la càrrega que transportava, mandarines, caiguda sobre la via.

 

Quan els efectius de la Guàrdia Civil es van personar al lloc dels fets, van identificar al conductor, un home de 42 anys, veí de Xeresa, i van detectar que presentava símptomes d’haver ingerit alcohol.

 

Per aquest motiu van procedir a realitzar-li una primera i una segona prova d’alcoholèmia, que van oferir resultat positiu, amb una taxa de 0,9 i 0,86 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire espirat respectivament. Aquestes xifres multiplicaven per sis la taxa màxima permesa per a conductors professionals, que se situa en 0,15 mg per litre d’aire espirat.

 

El conductor quedava, per tant, detingut, i investigat per un delicte de conducció baix els efectes de l’alcohol. Així, ha sigut posat a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció número 5 de San Javier (Múrcia).

 

18 tones de mandarines

La mercaderia que transportava el vehicle pesant, 18 tones de mandarines, procedia de la pedania de Lo Romero de San Pedro del Pinatar, i tenien com a destinació la localitat d’Oliva.

 

Gran part d’aquesta mercaderia, tirada a terra en la via, va ser retirada durant quatre hores, mentre efectius de la Guàrdia Civil regulaven el trànsit de la zona.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.