10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detinguts per assaltar una casa i emmanillar i colpejar a un matrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones pertanyents a una organització criminal que havia assaltat el domicili d’un matrimoni per a robar-los en la localitat de Sant Antoni de Benaixeve, a València. Una de les persones detingudes havia travat amistat amb les víctimes per a, posteriorment, facilitar informació a la resta de l’organització per a cometre el robatori.

Després d’irrompre sorprenentment dos homes encaputxats a la casa amb armes simulades, van emmanillar al matrimoni amb brides i els van agredir per a aconseguir que els digueren on guardaven els diners. L’home va aconseguir escapolir-se i es va enfrontar als assaltants, que li van agredir amb gran violència. Igualment, la dona va poder deslliurar-se dels lligams i es va defensar, aconseguint que els autors marxaren del domicili. Els detinguts solament van aconseguir sostraure 400€.

Fruit de la investigació, es va poder comprovar que l’amiga a la qual havien convidat al domicili i que havia acudit juntament amb la seua filla menor era en realitat un “ganxo”. La seua comesa era el de travar amistat amb el matrimoni per a facilitar el posterior assalt i assegurar-se que hi hauria diners en el domicili. Durant l’assalt del domicili, aquesta persona va impedir en tot moment que els habitants pogueren defensar-se.

Fruit de les investigacions, els agents van procedir a realitzar quatre registres en diferents domicilis de València i Toledo, on es va detindre a un total de sis

persones i es van aprehendre diversos efectes delictius, a més de tres armes simulades. Es tracta de 4 homes i 2 dones, d’entre 19 i 42 anys d’edat.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Paterna.

Últimes notícies

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.