Detinguts per assaltar una casa i emmanillar i colpejar a un matrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones pertanyents a una organització criminal que havia assaltat el domicili d’un matrimoni per a robar-los en la localitat de Sant Antoni de Benaixeve, a València. Una de les persones detingudes havia travat amistat amb les víctimes per a, posteriorment, facilitar informació a la resta de l’organització per a cometre el robatori.

Després d’irrompre sorprenentment dos homes encaputxats a la casa amb armes simulades, van emmanillar al matrimoni amb brides i els van agredir per a aconseguir que els digueren on guardaven els diners. L’home va aconseguir escapolir-se i es va enfrontar als assaltants, que li van agredir amb gran violència. Igualment, la dona va poder deslliurar-se dels lligams i es va defensar, aconseguint que els autors marxaren del domicili. Els detinguts solament van aconseguir sostraure 400€.

Fruit de la investigació, es va poder comprovar que l’amiga a la qual havien convidat al domicili i que havia acudit juntament amb la seua filla menor era en realitat un “ganxo”. La seua comesa era el de travar amistat amb el matrimoni per a facilitar el posterior assalt i assegurar-se que hi hauria diners en el domicili. Durant l’assalt del domicili, aquesta persona va impedir en tot moment que els habitants pogueren defensar-se.

Fruit de les investigacions, els agents van procedir a realitzar quatre registres en diferents domicilis de València i Toledo, on es va detindre a un total de sis

persones i es van aprehendre diversos efectes delictius, a més de tres armes simulades. Es tracta de 4 homes i 2 dones, d’entre 19 i 42 anys d’edat.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Paterna.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.