Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un oratge marcat per l’augment de les temperatures màximes, especialment al prelitoral de la província de València, on es preveuen valors significativament alts, mentres que en la mitat nord s’esperen intervals de núvols a la vesprada amb probables ruixats localment forts i acompanyats de tempesta a l’interior del terç nord, segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Al matí, el cel estarà poc nuvolós en general, la qual cosa afavorirà que el sol calfe ràpidament l’ambient. A mesura que avance la jornada, apareixeran intervals nuvolosos en la mitat nord de la Comunitat, on es concentra el risc de ruixats. Estes precipitacions podran ser puntualment intenses i vindre acompanyades d’aparat elèctric, sobretot en zones de muntanya i interiors.

Temperatures i vent

Pel que fa a les temperatures, les mínimes baixaran al litoral central, mentre que a la resta del territori es mantindran amb pocs canvis. En canvi, les màximes pujaran en bona part de la Comunitat, amb un ascens localment notable a la província de València.

Este augment es farà notar sobretot en comarques prelitorals, on la calor serà més intensa per la combinació de sol i vent de ponent en zones interiors.

Segons Aemet, el vent bufarà fluix i de direcció variable a primeres hores del dia. Cap al migdia, girarà a component oest en l’interior, fet que pot afavorir l’augment de les temperatures en estes comarques.

Mentres tant, al litoral predominaran els vents de components sud i est, que aportaran una sensació tèrmica més suau a la franja costanera. Al nord de Castelló, el vent rolarà a nord-oest moderat a últimes hores.

Per a seguir l’evolució de l’oratgem i possibles avisos per pluges intenses o tempesta, es recomana consultar la informació actualitzada d’Aemet en la seua pàgina oficial (https://www.aemet.es). Així mateix, la ciutadania pot revisar altres previsions i notícies relacionades amb l’oratge a la Comunitat en espais com la secció d’[Oratge](/meteopitiu/oratge-avui) de València Diari.

Previsió per al divendres

De cara al divendres, el cel estarà nuvolós, sobretot durant la primera mitat del dia, tendint a intervals nuvolosos al final de la jornada. S’esperen precipitacions en general dèbils, encara que puntualment moderades, al sud de la província de València i al nord d’Alacant.

En estes zones les pluges podran ser persistents durant les hores del matí.

Les temperatures mínimes del divendres baixaran lleugerament o es mantindran sense canvis destacables. En canvi, les màximes descendiran de forma clara i, en el cas de la província de València, Aemet preveu un descens extraordinari, amb un ambient molt més fresc respecte al dia anterior.

Esta davallada tèrmica es notarà especialment en les comarques de l’interior i prelitoral.

Vent i temperatures extremes

Quant al vent, bufarà fluix de nord-oest en l’interior nord de Castelló. A la resta de la Comunitat predominaran els vents del nord-est i de l’est, amb intervals de moderat de matinada i sense descartar alguna ratxa molt forta en zones muntanyoses exposades del nord d’Alacant.

A la vesprada, el vent tendirà a fluix de component est i, a últimes hores del dia, tornarà a ser fluix i de direcció variable.

En les últimes vint-i-quatre hores, les temperatures extremes registrades en les tres capitals de província han sigut les següents: a Castelló, la mínima ha sigut de 19,3 graus i la màxima de 27,8; a València, la mínima ha arribat als 20,1 graus i la màxima de 26,2; i a Alacant, la mínima ha sigut de 21,3 graus i la màxima de 27 graus.

Pronòstic marítim detallat

En les aigües costaneres de Castelló, el vent bufarà de component sud força 3 a 5, localment variable 2 a 3, rolan a nord-est al final del període. L’estat de la mar serà de marejada.

A les aigües costaneres de València, predominarà el vent de sud-est i sud amb força 3 a 5, arreciant a 4 a 6 al final de la jornada. La mar presentarà marejada que anirà augmentant a forta marejada, fet que pot complicar la navegació de xicotetes embarcacions.

Pel que fa a les aigües costaneres d’Alacant, el vent serà inicialment de sud-est amb força 3 a 4, rolan ràpidament a sud i sud-oest. Durant el matí, el vent arrecia a força 4 a 5, localment 6 al tram final.

La mar passarà de marejadeta a marejada, amb trams de localment forta marejada al final del període, cosa que recomana extremar la precaució en activitats nàutiques i pesqueres.

Últimes notícies

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.