Dos investigats per maltractament animal en una finca on hi havia dos cavalls morts

ALACANT, 30 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil investiga dos persones com a presumptes autores de la comissió per omissió d’un delicte de maltractament a diversos animals amb resultat de mort, en una finca situada a una localitat de la comarca alacantina del Vinalopó Mitjà.

La investigació va començar a mitjan mes de novembre, quan agents del Servici de Protecció a la Naturalesa (Seprona) de Monòver van rebre informació, a través de la col·laboració ciutadana, sobre este punt on hi havia animals en condicions deplorables i alguns ja morts.

En una primera fase, els agents van dur a terme gestions per a localitzar la finca i verificar els fets denunciats. Després de situar-la, es van realitzar vigilàncies discretes i van constatar la presència d’animals en estat d’abandó.

Posteriorment, amb la col·laboració del veterinari de l’Oficina Comarcal Agrària (OCA) de Novelda, es va inspeccionar el lloc. Durant el reconeixement, els agents van trobar els cadàvers de dos cavalls tapats amb plàstics i altres dos en avançat estat de descomposició. A més, en la finca hi havia tres cavalls vius, junt amb diverses cabres i gossos, tots en condicions inadequades.

Els informes veterinaris van determinar que un dels cavalls vius havia de ser sacrificat a causa del seu estat crític, mentre que la resta dels animals van ser reubicats en una altra finca per a salvaguardar la seua vida i garantir el seu benestar.

PENES DE PRESÓ I MULTES

Els responsables dels animals, un home i una dona, espanyols i de 50 i 43 anys respectivament, investigats per la comissió per omissió d’un delicte de maltractament animal amb resultat de mort, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Novelda.

Per estos presumptes delictes, s’enfronten a penes de presó de tres a 18 mesos, una multa de sis a 12 mesos i una inhabilitació especial d’un a tres anys per a exercir activitats relacionades amb animals i per a la seua tinència.

A més, han sigut denunciats a l’empara de la Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals i a la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinència d’animals potencialment perillosos, per la situació dels animals i mancar de diversa documentació, i per la Llei 8/2003, de 24 d’abril, de sanitat animal, per les condicions sanitàries de la finca.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.