Aprovada per unanimitat la reforma fiscal del Botànic a les Corts

Tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes, inclòs el PP, Ciudadanos i Vox, han donat llum verda este dijous la reforma fiscal “progressista” del Botànic. Per sorpresa del govern valencià, tota l’oposició ha decidit finalment donar suport a la rebaixa d’impostos a les rendes baixes i mitjanes, malgrat titllar-la d’“insuficient”.

Aquesta reforma tindrà efectes retroactius dones de l’1 de gener de 2022 i suposarà un estalvi de 149 milions per a les famílies valencianes en un moment d’inflació i alts costos energètics. En concret, inclou una rebaixa de l’IRPF a les rendes inferiors a 60.000 euros, una nova tarifa autonòmica de l’IRPF per a aquest exercici, i un augment del 10% de les deduccions i bonificacions fiscals i dels límits de renda per a accedir a elles. Així doncs les rendes de 10.000 euros s’estalviaran 94,5 euros; les de 20.000 s’estalviaran 117 euros; i les de 30.000 s’estalviaran 67 euros.

El pacte dels socis del Botànic encara té pendent la pujada impositiva per a les rendes altes que s’inclourà dins de la llei d’acompanyament i els Pressupostos de 2023 i es començarà aplicar a partir de l’any següent. Aquesta pujada no comptarà amb el suport dels grups de l’oposició.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha celebrat l’aprovació per unanimitat de la “reforma fiscal progressista i progressiva” del Consell i ha assegurat que demostra la “consolidació i estabilitat política clau per a la creació de llocs de treball i l’estat del benestar més avançat i un prestigi de les mateixes institucions valencianes”. “És una bona notícia per a la societat valenciana i demostra que hi ha possibilitats darribar acords” ha indicat.

L’impost de successions trenca acords del Botànic

Tot i l’harmonia que es respira amb la reforma fiscal, els socis del Botànic es troben en un moment “turbulent” per l’esmena presentada en solitari pel PSPV per bonificar al 99% l’impost de successions a la transmissió de totes les empreses familiars i no només de les que facturen menys de deu milions d’euros. Tot i que Compromís i Podem han avisat que no la recolzaran, l’oposició, el PP i Ciudadanos, estan disposats a donar suport a la iniciativa.

Durant la sessió de control, la síndica de Compromís, Papi Roures, ha advertit a Puig que “és un gran error abaixar impostos als més rics perquè això trenca acords del Botànic, ablaneix els serveis públics i no ajuda millor l’economia”. “Estic convençuda que podem evitar este gran error” ha precisat la portaveu de la formació valencianista, que també ha recordat que “l’acord del Botànic cal cuidar-lo i cultivar-lo, i això es fa amb acords com el que vam arribar el 2020 amb la reforma de successions i donacions”.

Per part seua, el cap del Consell ha defensat que la bonificació de l’impost de successions i donacions a les empreses familiars pretén “enfortir la competitivitat i garantir-ne la supervivència”, ja que representen el 91% del teixit empresarial valencià i genera el 85% de l’ocupació. Així mateix, ha assenyalat que la majoria de les comunitats autònomes ja apliquen esta reducció de l’impost i que “cal protegir les empreses perquè cada vegada tinguen una mida superior i no siguen absorbides per grans grups” després dels canvis generacionals.


“La mesura no té un impacte econòmic rellevant. No s’està posant en qüestió l’Estat del Benestar, estem parlant que probablement no arribe al mig milió d’euros” ha assegurat Puig, que ha ressaltat que este Govern “governa per a tots i també per a les xicotetes i mitjanes empreses valencianes“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.