Aprovada per unanimitat la reforma fiscal del Botànic a les Corts

Tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes, inclòs el PP, Ciudadanos i Vox, han donat llum verda este dijous la reforma fiscal “progressista” del Botànic. Per sorpresa del govern valencià, tota l’oposició ha decidit finalment donar suport a la rebaixa d’impostos a les rendes baixes i mitjanes, malgrat titllar-la d’“insuficient”.

Aquesta reforma tindrà efectes retroactius dones de l’1 de gener de 2022 i suposarà un estalvi de 149 milions per a les famílies valencianes en un moment d’inflació i alts costos energètics. En concret, inclou una rebaixa de l’IRPF a les rendes inferiors a 60.000 euros, una nova tarifa autonòmica de l’IRPF per a aquest exercici, i un augment del 10% de les deduccions i bonificacions fiscals i dels límits de renda per a accedir a elles. Així doncs les rendes de 10.000 euros s’estalviaran 94,5 euros; les de 20.000 s’estalviaran 117 euros; i les de 30.000 s’estalviaran 67 euros.

El pacte dels socis del Botànic encara té pendent la pujada impositiva per a les rendes altes que s’inclourà dins de la llei d’acompanyament i els Pressupostos de 2023 i es començarà aplicar a partir de l’any següent. Aquesta pujada no comptarà amb el suport dels grups de l’oposició.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha celebrat l’aprovació per unanimitat de la “reforma fiscal progressista i progressiva” del Consell i ha assegurat que demostra la “consolidació i estabilitat política clau per a la creació de llocs de treball i l’estat del benestar més avançat i un prestigi de les mateixes institucions valencianes”. “És una bona notícia per a la societat valenciana i demostra que hi ha possibilitats darribar acords” ha indicat.

L’impost de successions trenca acords del Botànic

Tot i l’harmonia que es respira amb la reforma fiscal, els socis del Botànic es troben en un moment “turbulent” per l’esmena presentada en solitari pel PSPV per bonificar al 99% l’impost de successions a la transmissió de totes les empreses familiars i no només de les que facturen menys de deu milions d’euros. Tot i que Compromís i Podem han avisat que no la recolzaran, l’oposició, el PP i Ciudadanos, estan disposats a donar suport a la iniciativa.

Durant la sessió de control, la síndica de Compromís, Papi Roures, ha advertit a Puig que “és un gran error abaixar impostos als més rics perquè això trenca acords del Botànic, ablaneix els serveis públics i no ajuda millor l’economia”. “Estic convençuda que podem evitar este gran error” ha precisat la portaveu de la formació valencianista, que també ha recordat que “l’acord del Botànic cal cuidar-lo i cultivar-lo, i això es fa amb acords com el que vam arribar el 2020 amb la reforma de successions i donacions”.

Per part seua, el cap del Consell ha defensat que la bonificació de l’impost de successions i donacions a les empreses familiars pretén “enfortir la competitivitat i garantir-ne la supervivència”, ja que representen el 91% del teixit empresarial valencià i genera el 85% de l’ocupació. Així mateix, ha assenyalat que la majoria de les comunitats autònomes ja apliquen esta reducció de l’impost i que “cal protegir les empreses perquè cada vegada tinguen una mida superior i no siguen absorbides per grans grups” després dels canvis generacionals.


“La mesura no té un impacte econòmic rellevant. No s’està posant en qüestió l’Estat del Benestar, estem parlant que probablement no arribe al mig milió d’euros” ha assegurat Puig, que ha ressaltat que este Govern “governa per a tots i també per a les xicotetes i mitjanes empreses valencianes“.

Últimes notícies

Investiguen a un veí de Sant Jordi per abandonar al seu gos en estat crític

El Seprona de la Guàrdia Civil investiga a un veí de Sant Jordi (Castelló) per un presumpte delicte d'abandó animal després de trobar al seu gos en estat crític en una zona rural.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major brot d’hepatitis C a València

Mor en un hospital Juan Maeso, l'anestesista condemnat a 1.933 anys de presó pel contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València.

La flota pesquera espanyola es planteja amarrar per la pujada del gasoil lligada a la guerra de l’Iran

Les associacions d'armadors i confraries alerten que la pujada del gasoil per la guerra de l'Iran porta a la flota al límit de la rendibilitat i pressionen per a aconseguir ajudes immediates.

El turisme d’interior de la Comunitat Valenciana s’acosta al ple per Setmana Santa amb fins a un 87% d’ocupació

El turisme d'interior de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació d'entre el 74 i el 87% per Setmana Santa, amb fort pes de les reserves d'última hora i lideratge del viatger local.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major contagi d’hepatitis C a València

L'anestesista Juan Maeso, condemnat a 1.933 anys de presó per un contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València, ha mort en un hospital després d'eixir en llibertat condicional en 2023 pel seu delicat estat de salut.

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.

Ferit un jove de 21 anys en xocar el seu cotxe contra un arbre a Alcoi

Un jove de 21 anys resulta ferit en col·lidir el cotxe que conduïa contra un arbre en un carrer del nucli urbà d'Alcoi i és traslladat a l'hospital.

Carlos Cuerpo i Arcadi España s’estrenen en la Moncloa abans del primer Consell de Ministres

Carlos Cuerpo i Arcadi España posen en l'escalinata de la Moncloa abans d'assistir al seu primer Consell de Ministres com a titulars de les seues noves carteres després de l'eixida de María Jesús Montero.