14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Espanya i Portugal arriben a un acord amb Brussel·les per a limitar el preu del gas

Espanya i Portugal han acordat amb els comissaris europeus establir un límit al preu del gas de 40 euros per megawat hora (MW/h) amb la finalitat d’abaratir la factura de la llum. L’acord l’han anunciat la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el titular de Medi Ambient i Acció Climàtica del país veí, Duarte Cordeiro. Tots dos s’han reunit aquest dimarts a Brussel·les amb la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

En què consisteix l’acord sobre el gas?

La vicepresidenta tercera i ministra de transició Ecològica, Teresa Ribera, i el ministre de Medi Ambient lusità, José Duarte, han anunciat el mecanisme que finalment tindrà una duració de 12 mesos i que consistirà a establir un límit màxim de 40 euros per megawat hora (MWh) en aquests primers mesos, i una mitjana d’uns 50 euros/MWh per a tot el període pactat.

La xifra final és superior als 30 euros/MWh proposat al principi per Madrid i Lisboa. Però des de Transició Ecològica defensen que el pla serà suficient per a rebaixar el cost de l’electricitat en el mercat i en la seua translació al preu de la factura dels detallistes.

Durant una breu intervenció posterior a l’acord, Ribera ha explicat que la idea és aprovar la mesura en el consell de ministres del pròxim dimarts 3 de maig, perquè els consumidors puguen notar el canvi en la seua factura a partir de maig. “Hem arribat a un acord polític amb la Comissió Europea”, ha assenyalat Ribera en roda de premsa després de la reunió en la qual ha apuntat que en els pròxims dies es completarà el procediment per a “tindre el suport de Comissió per a implementar-lo immediatament”.

Alemanya i Països Baixos, els socis escèptics

En aquest full de ruta per a abaratir les factures van comptar amb el suport de França, Itàlia, Grècia, Bèlgica, Romania, Bulgària i Eslovènia. No obstant això, Països Baixos i Alemanya, van deixar clar el seu rebuig a posar un topall en els preus per temor a modificar el mercat de l’energia.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.