Espanya i Portugal arriben a un acord amb Brussel·les per a limitar el preu del gas

Espanya i Portugal han acordat amb els comissaris europeus establir un límit al preu del gas de 40 euros per megawat hora (MW/h) amb la finalitat d’abaratir la factura de la llum. L’acord l’han anunciat la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el titular de Medi Ambient i Acció Climàtica del país veí, Duarte Cordeiro. Tots dos s’han reunit aquest dimarts a Brussel·les amb la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

En què consisteix l’acord sobre el gas?

La vicepresidenta tercera i ministra de transició Ecològica, Teresa Ribera, i el ministre de Medi Ambient lusità, José Duarte, han anunciat el mecanisme que finalment tindrà una duració de 12 mesos i que consistirà a establir un límit màxim de 40 euros per megawat hora (MWh) en aquests primers mesos, i una mitjana d’uns 50 euros/MWh per a tot el període pactat.

La xifra final és superior als 30 euros/MWh proposat al principi per Madrid i Lisboa. Però des de Transició Ecològica defensen que el pla serà suficient per a rebaixar el cost de l’electricitat en el mercat i en la seua translació al preu de la factura dels detallistes.

Durant una breu intervenció posterior a l’acord, Ribera ha explicat que la idea és aprovar la mesura en el consell de ministres del pròxim dimarts 3 de maig, perquè els consumidors puguen notar el canvi en la seua factura a partir de maig. “Hem arribat a un acord polític amb la Comissió Europea”, ha assenyalat Ribera en roda de premsa després de la reunió en la qual ha apuntat que en els pròxims dies es completarà el procediment per a “tindre el suport de Comissió per a implementar-lo immediatament”.

Alemanya i Països Baixos, els socis escèptics

En aquest full de ruta per a abaratir les factures van comptar amb el suport de França, Itàlia, Grècia, Bèlgica, Romania, Bulgària i Eslovènia. No obstant això, Països Baixos i Alemanya, van deixar clar el seu rebuig a posar un topall en els preus per temor a modificar el mercat de l’energia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.