8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Espanya i Portugal arriben a un acord amb Brussel·les per a limitar el preu del gas

Espanya i Portugal han acordat amb els comissaris europeus establir un límit al preu del gas de 40 euros per megawat hora (MW/h) amb la finalitat d’abaratir la factura de la llum. L’acord l’han anunciat la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el titular de Medi Ambient i Acció Climàtica del país veí, Duarte Cordeiro. Tots dos s’han reunit aquest dimarts a Brussel·les amb la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

En què consisteix l’acord sobre el gas?

La vicepresidenta tercera i ministra de transició Ecològica, Teresa Ribera, i el ministre de Medi Ambient lusità, José Duarte, han anunciat el mecanisme que finalment tindrà una duració de 12 mesos i que consistirà a establir un límit màxim de 40 euros per megawat hora (MWh) en aquests primers mesos, i una mitjana d’uns 50 euros/MWh per a tot el període pactat.

La xifra final és superior als 30 euros/MWh proposat al principi per Madrid i Lisboa. Però des de Transició Ecològica defensen que el pla serà suficient per a rebaixar el cost de l’electricitat en el mercat i en la seua translació al preu de la factura dels detallistes.

Durant una breu intervenció posterior a l’acord, Ribera ha explicat que la idea és aprovar la mesura en el consell de ministres del pròxim dimarts 3 de maig, perquè els consumidors puguen notar el canvi en la seua factura a partir de maig. “Hem arribat a un acord polític amb la Comissió Europea”, ha assenyalat Ribera en roda de premsa després de la reunió en la qual ha apuntat que en els pròxims dies es completarà el procediment per a “tindre el suport de Comissió per a implementar-lo immediatament”.

Alemanya i Països Baixos, els socis escèptics

En aquest full de ruta per a abaratir les factures van comptar amb el suport de França, Itàlia, Grècia, Bèlgica, Romania, Bulgària i Eslovènia. No obstant això, Països Baixos i Alemanya, van deixar clar el seu rebuig a posar un topall en els preus per temor a modificar el mercat de l’energia.

Últimes notícies

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.