Espanya i Portugal arriben a un acord amb Brussel·les per a limitar el preu del gas

Espanya i Portugal han acordat amb els comissaris europeus establir un límit al preu del gas de 40 euros per megawat hora (MW/h) amb la finalitat d’abaratir la factura de la llum. L’acord l’han anunciat la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el titular de Medi Ambient i Acció Climàtica del país veí, Duarte Cordeiro. Tots dos s’han reunit aquest dimarts a Brussel·les amb la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

En què consisteix l’acord sobre el gas?

La vicepresidenta tercera i ministra de transició Ecològica, Teresa Ribera, i el ministre de Medi Ambient lusità, José Duarte, han anunciat el mecanisme que finalment tindrà una duració de 12 mesos i que consistirà a establir un límit màxim de 40 euros per megawat hora (MWh) en aquests primers mesos, i una mitjana d’uns 50 euros/MWh per a tot el període pactat.

La xifra final és superior als 30 euros/MWh proposat al principi per Madrid i Lisboa. Però des de Transició Ecològica defensen que el pla serà suficient per a rebaixar el cost de l’electricitat en el mercat i en la seua translació al preu de la factura dels detallistes.

Durant una breu intervenció posterior a l’acord, Ribera ha explicat que la idea és aprovar la mesura en el consell de ministres del pròxim dimarts 3 de maig, perquè els consumidors puguen notar el canvi en la seua factura a partir de maig. “Hem arribat a un acord polític amb la Comissió Europea”, ha assenyalat Ribera en roda de premsa després de la reunió en la qual ha apuntat que en els pròxims dies es completarà el procediment per a «tindre el suport de Comissió per a implementar-lo immediatament”.

Alemanya i Països Baixos, els socis escèptics

En aquest full de ruta per a abaratir les factures van comptar amb el suport de França, Itàlia, Grècia, Bèlgica, Romania, Bulgària i Eslovènia. No obstant això, Països Baixos i Alemanya, van deixar clar el seu rebuig a posar un topall en els preus per temor a modificar el mercat de l’energia.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.