Espanya i Portugal arriben a un acord amb Brussel·les per a limitar el preu del gas

Espanya i Portugal han acordat amb els comissaris europeus establir un límit al preu del gas de 40 euros per megawat hora (MW/h) amb la finalitat d’abaratir la factura de la llum. L’acord l’han anunciat la vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el titular de Medi Ambient i Acció Climàtica del país veí, Duarte Cordeiro. Tots dos s’han reunit aquest dimarts a Brussel·les amb la comissària de Competència, Margrethe Vestager.

En què consisteix l’acord sobre el gas?

La vicepresidenta tercera i ministra de transició Ecològica, Teresa Ribera, i el ministre de Medi Ambient lusità, José Duarte, han anunciat el mecanisme que finalment tindrà una duració de 12 mesos i que consistirà a establir un límit màxim de 40 euros per megawat hora (MWh) en aquests primers mesos, i una mitjana d’uns 50 euros/MWh per a tot el període pactat.

La xifra final és superior als 30 euros/MWh proposat al principi per Madrid i Lisboa. Però des de Transició Ecològica defensen que el pla serà suficient per a rebaixar el cost de l’electricitat en el mercat i en la seua translació al preu de la factura dels detallistes.

Durant una breu intervenció posterior a l’acord, Ribera ha explicat que la idea és aprovar la mesura en el consell de ministres del pròxim dimarts 3 de maig, perquè els consumidors puguen notar el canvi en la seua factura a partir de maig. “Hem arribat a un acord polític amb la Comissió Europea”, ha assenyalat Ribera en roda de premsa després de la reunió en la qual ha apuntat que en els pròxims dies es completarà el procediment per a “tindre el suport de Comissió per a implementar-lo immediatament”.

Alemanya i Països Baixos, els socis escèptics

En aquest full de ruta per a abaratir les factures van comptar amb el suport de França, Itàlia, Grècia, Bèlgica, Romania, Bulgària i Eslovènia. No obstant això, Països Baixos i Alemanya, van deixar clar el seu rebuig a posar un topall en els preus per temor a modificar el mercat de l’energia.

Últimes notícies

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.