Educació prorroga al pròxim curs la concessió de concerts ‘en suport als centres afectats per la dana’

Aproximadament el 25% dels centres privats concertats de la Comunitat es troben a localitats perjudicades per la riuada

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha decidit prorrogar fins al pròxim curs la concessió de concerts educatius vigents. La mesura s’ha adoptat «en suport als centres afectats per la riuada en virtut de l’Ordre PJC/1222/2024 per la qual se suspenen els terminis per a la tramitació dels procediments administratius», explica l’administració autonòmica en un comunicat.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, s’ha reunit amb representants de la Federació d’Educació i Gestió, Feceval, UCEV – Unió de Cooperatives d’Ensenyament Valencianes i Fundació Col·legis Diocesans, als qui ha comunicat la decisió.

El procediment de concerts coincidix amb la seua renovació en tots els ensenyaments, la qual cosa involucra la totalitat dels centres privats concertats i la totalitat d’ensenyaments. Les sol·licituds per a este procés havien de presentar-se al gener de 2025.

Vora el 25% dels centres privats concertats de la Comunitat Valenciana es troben a localitats afectades per la dana que han sigut declarades zones afectades greument per una emergència de protecció civil.

Des de la Conselleria d’Educació es considera «essencial garantir que tots els centres participants en el procediment de concerts educatius puguen fer-ho en igualtat de condicions per tal d’assegurar una resposta equitativa per la qual cosa es considera oportú estendre a la totalitat de municipis de la Comunitat Valenciana la suspensió del procediment de renovació, accés, modificació i pròrroga dels concerts educatius».

D’altra banda, la Conselleria està duent a terme diferents actuacions encaminades a «assegurar el normal funcionament de la prestació del servei educatiu i manteniment dels llocs escolars sostinguts amb fons públics».

Per això, avancen, s’està elaborant un decret per a assignar subvencions directes que ajuden a la restauració del servici educatiu al més prompte possible en els centres privats concertats.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.