Egipte denuncia una ‘vertadera’ falta de voluntat política per a resoldre el conflicte palestí-israelià

Jordània alerta dels intents de “separar” la Franja de Gaza i Cisjordània

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El president d’Egipte, Abdelfatá al Sisi, ha denunciat aquest dijous que no existeix en el si de la comunitat internacional voluntat política per a resoldre el conflicte a Pròxim Orient i ha rebutjat els intents d’Israel de deportar per la força als palestins de la Franja de Gaza.

“No existeix una vertadera voluntat política internacional disposada a posar fi a l’ocupació i abordar les arrels del conflicte a través de la solució de dues Estats”, ha expressat el president egipci durant el seu discurs en el cim de la Lliga Àrab que se celebra a Bahréin.

Al Sisi ha assenyalat que la regió es troba en un “moment decisiu”, enmig de la “desafortunada incapacitat” de la comunitat internacional per a detenir el “setge” i les “matances” comeses per Israel, que “continua eludint la seua responsabilitat i els esforços realitzats per a un alto el foc”.

“Egipte mantindrà la seua posició ferma de fet i de paraula rebutjant la liquidació de la qüestió palestina i el desplaçament forçós de palestins”, ha expressat Al Sisi, qui ha advertit a els qui creuen que les solucions militars poden aconseguir la seguretat en la regió que “estan enganyats”.

“Totes les generacions futures, ja siguen palestines o israelianes, mereixen una regió on s’aconseguisca la justícia, prevalga la pau i la seguretat, una regió on les esperances per al futur superen el dolor del passat”, ha expressat.

JORDÀNIA ALERTA DELS INTENTS “SEPARAR” GAZA I CISJORDÀNIA

Per la seua banda, el rei de Jordània Abdalá II també ha alertat dels intents per expulsar als palestins de la Franja de les seues llars, així com de “separar” Gaza i Cisjordània. “La guerra ha de cessar i el món ha d’assumir la seua responsabilitat moral de posar fi a un conflicte que dura més de set dècades”, ha manifestat.

“La destrucció que Gaza està presenciant avui tindrà importants conseqüències per a les generacions que han viscut la mort i la injustícia. Gaza necessitarà anys per a recuperar-se”, ha dit en la seua intervenció a la cimera de la Lliga Àrab.

Així mateix, Abdalá II ha subratllat la necessitat de mobilitzar tots els mecanismes internacionals necessaris per a garantir que s’evita el desplaçament de palestins i la “separació entre Cisjordània i la Franja de Gaza”.

D’altra banda, el monarca ha remarcat que Jordània seguirà treballant per a “preservar l’estatus històric i legal” de Jerusalem, protegint i cuidant els seus llocs sagrats musulmans i cristians, sobre la base de l’acord ratificat per a tal fi amb Israel el 1994.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.