Egipte denuncia una ‘vertadera’ falta de voluntat política per a resoldre el conflicte palestí-israelià

Jordània alerta dels intents de «separar» la Franja de Gaza i Cisjordània

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El president d’Egipte, Abdelfatá al Sisi, ha denunciat aquest dijous que no existeix en el si de la comunitat internacional voluntat política per a resoldre el conflicte a Pròxim Orient i ha rebutjat els intents d’Israel de deportar per la força als palestins de la Franja de Gaza.

«No existeix una vertadera voluntat política internacional disposada a posar fi a l’ocupació i abordar les arrels del conflicte a través de la solució de dues Estats», ha expressat el president egipci durant el seu discurs en el cim de la Lliga Àrab que se celebra a Bahréin.

Al Sisi ha assenyalat que la regió es troba en un «moment decisiu», enmig de la «desafortunada incapacitat» de la comunitat internacional per a detenir el «setge» i les «matances» comeses per Israel, que «continua eludint la seua responsabilitat i els esforços realitzats per a un alto el foc».

«Egipte mantindrà la seua posició ferma de fet i de paraula rebutjant la liquidació de la qüestió palestina i el desplaçament forçós de palestins», ha expressat Al Sisi, qui ha advertit a els qui creuen que les solucions militars poden aconseguir la seguretat en la regió que «estan enganyats».

«Totes les generacions futures, ja siguen palestines o israelianes, mereixen una regió on s’aconseguisca la justícia, prevalga la pau i la seguretat, una regió on les esperances per al futur superen el dolor del passat», ha expressat.

JORDÀNIA ALERTA DELS INTENTS «SEPARAR» GAZA I CISJORDÀNIA

Per la seua banda, el rei de Jordània Abdalá II també ha alertat dels intents per expulsar als palestins de la Franja de les seues llars, així com de «separar» Gaza i Cisjordània. «La guerra ha de cessar i el món ha d’assumir la seua responsabilitat moral de posar fi a un conflicte que dura més de set dècades», ha manifestat.

«La destrucció que Gaza està presenciant avui tindrà importants conseqüències per a les generacions que han viscut la mort i la injustícia. Gaza necessitarà anys per a recuperar-se», ha dit en la seua intervenció a la cimera de la Lliga Àrab.

Així mateix, Abdalá II ha subratllat la necessitat de mobilitzar tots els mecanismes internacionals necessaris per a garantir que s’evita el desplaçament de palestins i la «separació entre Cisjordània i la Franja de Gaza».

D’altra banda, el monarca ha remarcat que Jordània seguirà treballant per a «preservar l’estatus històric i legal» de Jerusalem, protegint i cuidant els seus llocs sagrats musulmans i cristians, sobre la base de l’acord ratificat per a tal fi amb Israel el 1994.

Últimes notícies

Alexis Peterson reforça el Valencia Basket per al pròxim curs en la Lliga Femenina

L exterior nord-americana amb passaport alemany Alexis Peterson, de 31 anys, s incorpora al Valencia Basket per a la pròxima temporada i disputarà l Eurolliga sense clàusula de fuga a la WNBA.

Els veïns exigixen més concrecions al ministre Puente sobre el Parc Central d’Alacant

Les associacions veïnals de l’entorn del futur Parc Central d’Alacant han demanat al ministre Óscar Puente més dades, obres prèvies i compromisos clars per recuperar la confiança després de 23 anys d’espera.

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.