11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Egipte denuncia una ‘vertadera’ falta de voluntat política per a resoldre el conflicte palestí-israelià

Jordània alerta dels intents de “separar” la Franja de Gaza i Cisjordània

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El president d’Egipte, Abdelfatá al Sisi, ha denunciat aquest dijous que no existeix en el si de la comunitat internacional voluntat política per a resoldre el conflicte a Pròxim Orient i ha rebutjat els intents d’Israel de deportar per la força als palestins de la Franja de Gaza.

“No existeix una vertadera voluntat política internacional disposada a posar fi a l’ocupació i abordar les arrels del conflicte a través de la solució de dues Estats”, ha expressat el president egipci durant el seu discurs en el cim de la Lliga Àrab que se celebra a Bahréin.

Al Sisi ha assenyalat que la regió es troba en un “moment decisiu”, enmig de la “desafortunada incapacitat” de la comunitat internacional per a detenir el “setge” i les “matances” comeses per Israel, que “continua eludint la seua responsabilitat i els esforços realitzats per a un alto el foc”.

“Egipte mantindrà la seua posició ferma de fet i de paraula rebutjant la liquidació de la qüestió palestina i el desplaçament forçós de palestins”, ha expressat Al Sisi, qui ha advertit a els qui creuen que les solucions militars poden aconseguir la seguretat en la regió que “estan enganyats”.

“Totes les generacions futures, ja siguen palestines o israelianes, mereixen una regió on s’aconseguisca la justícia, prevalga la pau i la seguretat, una regió on les esperances per al futur superen el dolor del passat”, ha expressat.

JORDÀNIA ALERTA DELS INTENTS “SEPARAR” GAZA I CISJORDÀNIA

Per la seua banda, el rei de Jordània Abdalá II també ha alertat dels intents per expulsar als palestins de la Franja de les seues llars, així com de “separar” Gaza i Cisjordània. “La guerra ha de cessar i el món ha d’assumir la seua responsabilitat moral de posar fi a un conflicte que dura més de set dècades”, ha manifestat.

“La destrucció que Gaza està presenciant avui tindrà importants conseqüències per a les generacions que han viscut la mort i la injustícia. Gaza necessitarà anys per a recuperar-se”, ha dit en la seua intervenció a la cimera de la Lliga Àrab.

Així mateix, Abdalá II ha subratllat la necessitat de mobilitzar tots els mecanismes internacionals necessaris per a garantir que s’evita el desplaçament de palestins i la “separació entre Cisjordània i la Franja de Gaza”.

D’altra banda, el monarca ha remarcat que Jordània seguirà treballant per a “preservar l’estatus històric i legal” de Jerusalem, protegint i cuidant els seus llocs sagrats musulmans i cristians, sobre la base de l’acord ratificat per a tal fi amb Israel el 1994.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.