Egipte denuncia una ‘vertadera’ falta de voluntat política per a resoldre el conflicte palestí-israelià

Jordània alerta dels intents de «separar» la Franja de Gaza i Cisjordània

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El president d’Egipte, Abdelfatá al Sisi, ha denunciat aquest dijous que no existeix en el si de la comunitat internacional voluntat política per a resoldre el conflicte a Pròxim Orient i ha rebutjat els intents d’Israel de deportar per la força als palestins de la Franja de Gaza.

«No existeix una vertadera voluntat política internacional disposada a posar fi a l’ocupació i abordar les arrels del conflicte a través de la solució de dues Estats», ha expressat el president egipci durant el seu discurs en el cim de la Lliga Àrab que se celebra a Bahréin.

Al Sisi ha assenyalat que la regió es troba en un «moment decisiu», enmig de la «desafortunada incapacitat» de la comunitat internacional per a detenir el «setge» i les «matances» comeses per Israel, que «continua eludint la seua responsabilitat i els esforços realitzats per a un alto el foc».

«Egipte mantindrà la seua posició ferma de fet i de paraula rebutjant la liquidació de la qüestió palestina i el desplaçament forçós de palestins», ha expressat Al Sisi, qui ha advertit a els qui creuen que les solucions militars poden aconseguir la seguretat en la regió que «estan enganyats».

«Totes les generacions futures, ja siguen palestines o israelianes, mereixen una regió on s’aconseguisca la justícia, prevalga la pau i la seguretat, una regió on les esperances per al futur superen el dolor del passat», ha expressat.

JORDÀNIA ALERTA DELS INTENTS «SEPARAR» GAZA I CISJORDÀNIA

Per la seua banda, el rei de Jordània Abdalá II també ha alertat dels intents per expulsar als palestins de la Franja de les seues llars, així com de «separar» Gaza i Cisjordània. «La guerra ha de cessar i el món ha d’assumir la seua responsabilitat moral de posar fi a un conflicte que dura més de set dècades», ha manifestat.

«La destrucció que Gaza està presenciant avui tindrà importants conseqüències per a les generacions que han viscut la mort i la injustícia. Gaza necessitarà anys per a recuperar-se», ha dit en la seua intervenció a la cimera de la Lliga Àrab.

Així mateix, Abdalá II ha subratllat la necessitat de mobilitzar tots els mecanismes internacionals necessaris per a garantir que s’evita el desplaçament de palestins i la «separació entre Cisjordània i la Franja de Gaza».

D’altra banda, el monarca ha remarcat que Jordània seguirà treballant per a «preservar l’estatus històric i legal» de Jerusalem, protegint i cuidant els seus llocs sagrats musulmans i cristians, sobre la base de l’acord ratificat per a tal fi amb Israel el 1994.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.