17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Egipte denuncia una ‘vertadera’ falta de voluntat política per a resoldre el conflicte palestí-israelià

Jordània alerta dels intents de “separar” la Franja de Gaza i Cisjordània

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El president d’Egipte, Abdelfatá al Sisi, ha denunciat aquest dijous que no existeix en el si de la comunitat internacional voluntat política per a resoldre el conflicte a Pròxim Orient i ha rebutjat els intents d’Israel de deportar per la força als palestins de la Franja de Gaza.

“No existeix una vertadera voluntat política internacional disposada a posar fi a l’ocupació i abordar les arrels del conflicte a través de la solució de dues Estats”, ha expressat el president egipci durant el seu discurs en el cim de la Lliga Àrab que se celebra a Bahréin.

Al Sisi ha assenyalat que la regió es troba en un “moment decisiu”, enmig de la “desafortunada incapacitat” de la comunitat internacional per a detenir el “setge” i les “matances” comeses per Israel, que “continua eludint la seua responsabilitat i els esforços realitzats per a un alto el foc”.

“Egipte mantindrà la seua posició ferma de fet i de paraula rebutjant la liquidació de la qüestió palestina i el desplaçament forçós de palestins”, ha expressat Al Sisi, qui ha advertit a els qui creuen que les solucions militars poden aconseguir la seguretat en la regió que “estan enganyats”.

“Totes les generacions futures, ja siguen palestines o israelianes, mereixen una regió on s’aconseguisca la justícia, prevalga la pau i la seguretat, una regió on les esperances per al futur superen el dolor del passat”, ha expressat.

JORDÀNIA ALERTA DELS INTENTS “SEPARAR” GAZA I CISJORDÀNIA

Per la seua banda, el rei de Jordània Abdalá II també ha alertat dels intents per expulsar als palestins de la Franja de les seues llars, així com de “separar” Gaza i Cisjordània. “La guerra ha de cessar i el món ha d’assumir la seua responsabilitat moral de posar fi a un conflicte que dura més de set dècades”, ha manifestat.

“La destrucció que Gaza està presenciant avui tindrà importants conseqüències per a les generacions que han viscut la mort i la injustícia. Gaza necessitarà anys per a recuperar-se”, ha dit en la seua intervenció a la cimera de la Lliga Àrab.

Així mateix, Abdalá II ha subratllat la necessitat de mobilitzar tots els mecanismes internacionals necessaris per a garantir que s’evita el desplaçament de palestins i la “separació entre Cisjordània i la Franja de Gaza”.

D’altra banda, el monarca ha remarcat que Jordània seguirà treballant per a “preservar l’estatus històric i legal” de Jerusalem, protegint i cuidant els seus llocs sagrats musulmans i cristians, sobre la base de l’acord ratificat per a tal fi amb Israel el 1994.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges