El 93% dels quasi 48.800 alumnes afectats per la dana ha reprès l’activitat

Este dilluns ho ha fet el CEIP Ausiàs March de Paiporta, l’únic col·legi que estava pendent de reobrir en el municipi

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Un total de 45.486 alumnes afectats per la tràgica riuada del 29 d’octubre han reprès ja l’activitat, segons el balanç facilitat per la Conselleria d’Educació este dilluns. La xifra suposa el 93,3 per cent del total d’estudiants perjudicats per la riuada, que ascendix a 48.751 escolars.

En el llistat centres educatius que han tornat a l’activitat hui, 9 de desembre, figura el CEIP Ausiàs March de Paiporta. Es tracta de l’únic col·legi d’Infantil i Primària (CEIP) de la localitat que quedava per obrir, ja que els altres quatre van reprendre l’activitat el dijous 5 de desembre.

Dos d’ells han començat de nou en els seus propis centres –els CEIP Jaume I i Lluís Vives–, mentre que en el cas d’altres dos l’alumnat ha sigut reubicat a Alaquàs i València. Així, els menors del CEIP Rosa Serrano han sigut traslladats al CEIP Amparo Alabau d’Alaquàs i els estudiants del CEIP l’Horta ja van començar reubicats en el CEIP Les Arts i el CEIP Almudena Muñoz, tots dos de València

També este dilluns ha reprès activitat l’institut d’educació secundària (IES) La Senia de Paiporta. En este centre ja estava incorporat l’alumnat de 2º de Batxillerat i 1º d’ESO. Al llarg del dia de la jornada s’ha sumat la resta d’alumnat de manera progressiva.

ALBAL

I, d’altra banda, a Albal es troba el CEIP Sant Blas, que presenta una situació «singular», expliquen des del departament de Campanar a Europa Press.

L’alumnat d’este centre ja havia reprès les classes reubicat al CEIP La Balaguera, per la qual cosa ja estava comptabilitzat a l’efecte de xifres. La novetat és que hui han tornat al seu propi centre, han explicat.

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.