El 93% dels quasi 48.800 alumnes afectats per la dana ha reprès l’activitat

Este dilluns ho ha fet el CEIP Ausiàs March de Paiporta, l’únic col·legi que estava pendent de reobrir en el municipi

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Un total de 45.486 alumnes afectats per la tràgica riuada del 29 d’octubre han reprès ja l’activitat, segons el balanç facilitat per la Conselleria d’Educació este dilluns. La xifra suposa el 93,3 per cent del total d’estudiants perjudicats per la riuada, que ascendix a 48.751 escolars.

En el llistat centres educatius que han tornat a l’activitat hui, 9 de desembre, figura el CEIP Ausiàs March de Paiporta. Es tracta de l’únic col·legi d’Infantil i Primària (CEIP) de la localitat que quedava per obrir, ja que els altres quatre van reprendre l’activitat el dijous 5 de desembre.

Dos d’ells han començat de nou en els seus propis centres –els CEIP Jaume I i Lluís Vives–, mentre que en el cas d’altres dos l’alumnat ha sigut reubicat a Alaquàs i València. Així, els menors del CEIP Rosa Serrano han sigut traslladats al CEIP Amparo Alabau d’Alaquàs i els estudiants del CEIP l’Horta ja van començar reubicats en el CEIP Les Arts i el CEIP Almudena Muñoz, tots dos de València

També este dilluns ha reprès activitat l’institut d’educació secundària (IES) La Senia de Paiporta. En este centre ja estava incorporat l’alumnat de 2º de Batxillerat i 1º d’ESO. Al llarg del dia de la jornada s’ha sumat la resta d’alumnat de manera progressiva.

ALBAL

I, d’altra banda, a Albal es troba el CEIP Sant Blas, que presenta una situació «singular», expliquen des del departament de Campanar a Europa Press.

L’alumnat d’este centre ja havia reprès les classes reubicat al CEIP La Balaguera, per la qual cosa ja estava comptabilitzat a l’efecte de xifres. La novetat és que hui han tornat al seu propi centre, han explicat.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.