El Consell concedix 325.350 euros en ajudes per a pal·liar els efectes del greu incendi forestal de Vilanova de la Reina

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat este dimarts les bases reguladores i es concedeixen 325.350 euros com a ajuda per a pal·liar els efectes del greu incendi forestal declarat el 23 de març del 2023 i que va afectar als municipis castellonencs de Fuente la Reina, Montant, Montanejos, la Pobla d’Arenós i Vilanova de la Reina.

En concret, Fuente la Reina rebrà una ajuda de 14.541 euros, Montant de 101.658 euros, Montanejos de 58.328 euros, la Pobla d’Arenós de 137.876 euros, i Vilanova de la Reina 12.946 euros.

Les ajudes hauran d’anar destinades a actuacions de reparació dels danys produïts en infraestructures i béns públics, en instal·lacions i estructures agràries o d’altres sectors econòmics diferents al forestal, i en béns mobles i immobles de persones físiques o jurídiques.

També podran presentar els possibles danys a béns mobles i immobles de persones físiques o jurídiques que no estigueren coberts pel sistema d’assegurances; així com, si escau, de les despeses extraordinàries que, amb caràcter urgent, s’haja hagut d’efectuar com a conseqüència de l’incendi forestal i el seu objectiu haja sigut el funcionament dels servicis essencials o imprescindibles per a garantir la vida i seguretat de les persones.

L’objectiu d’estes ajudes és que puguen tornar a la normalitat al més prompte possible totes les zones que es van veure afectades per l’incendi forestal a la qual es referix este acord.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.