El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben ‘a comptagotes’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS9

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d’octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant «amb escassetat i a comptagotes».

«El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d’exigir-li-ho».

Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s’ha reunit menys de 24 hores després de l’ordinari per a ampliar i avançar els terminis d’alguns dels decrets d’ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l’Estat els 31.000 milions d’euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser «una primera apreciació» i cada dia hi ha més necessitats.

També ha avançat que s’analitzarà «quants diners reals (del Govern) ha arribat als afectats sense interessos» i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d’ajudes en funció de les necessitats detectades.

Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s’han aprovat «ajudes indiscriminades per a Catalunya» enfront de les ajudes per als afectats per la dana que «estan arribant amb escassetat i a comptagotes».

En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen «bé» totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen «sense interessos», perquè ha advertit que açò suposa «un parany i un regal enverinat».

A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d’Assegurances «no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats».

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.