El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben ‘a comptagotes’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS9

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d’octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant “amb escassetat i a comptagotes”.

“El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d’exigir-li-ho”.

Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s’ha reunit menys de 24 hores després de l’ordinari per a ampliar i avançar els terminis d’alguns dels decrets d’ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l’Estat els 31.000 milions d’euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser “una primera apreciació” i cada dia hi ha més necessitats.

També ha avançat que s’analitzarà “quants diners reals (del Govern) ha arribat als afectats sense interessos” i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d’ajudes en funció de les necessitats detectades.

Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s’han aprovat “ajudes indiscriminades per a Catalunya” enfront de les ajudes per als afectats per la dana que “estan arribant amb escassetat i a comptagotes”.

En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen “bé” totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen “sense interessos”, perquè ha advertit que açò suposa “un parany i un regal enverinat”.

A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d’Assegurances “no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rubén Burgos apel·la al compromís total del València Basket abans de l’inici del playoff

Rubén Burgos destaca la il·lusió i el compromís del València Basket abans dels quarts de final de la Lliga Femenina davant Ensino Lugo i confia a barallar per revalidar el títol.

Matías Dituro es consolida com el porter de confiança de Sarabia a l’Elx

Matías Dituro acumula 17 partits de Lliga amb l'Elx i supera a Iñaki Peña en minuts disputats, consolidant-se com el portera de confiança de Sarabia en plena reacció de l'equip il·licità.

Dimitrievski confia en el cansament de l’Atlètic i demana estrényer a Mestalla

Stole Dimitrievski considera que l'Atlètic de Madrid arribarà més cansat a Mestalla per la Champions i demana al València un partit intens per a aprofitar l'ocasió.

Detingut en l’aeroport d’Alacant-Elx amb 3,5 quilos de cocaïna ocults en una maleta

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 27 anys en l'aeroport d'Alacant-Elx després de trobar 3,5 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta, classificada com a equipatge rush.

La comissió de vivenda d’Alacant seguix malgrat l’informe que limita les compareixences

La comissió municipal sobre les irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan manté les seues sessions de l'11 i 22 de maig malgrat un informe del secretari que desaconsella citacions i restringix les compareixences.

L’Audiència de València rebutja la recusació de la jutgessa que investiga la DANA

L'Audiència de València ha desestimat l'intent d'una acusació particular d'apartar a la jutgessa que investiga la gestió de la DANA i ha avalat la seua decisió de no tramitar l'incident de recusació.

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.