El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben ‘a comptagotes’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS9

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d’octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant “amb escassetat i a comptagotes”.

“El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d’exigir-li-ho”.

Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s’ha reunit menys de 24 hores després de l’ordinari per a ampliar i avançar els terminis d’alguns dels decrets d’ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l’Estat els 31.000 milions d’euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser “una primera apreciació” i cada dia hi ha més necessitats.

També ha avançat que s’analitzarà “quants diners reals (del Govern) ha arribat als afectats sense interessos” i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d’ajudes en funció de les necessitats detectades.

Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s’han aprovat “ajudes indiscriminades per a Catalunya” enfront de les ajudes per als afectats per la dana que “estan arribant amb escassetat i a comptagotes”.

En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen “bé” totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen “sense interessos”, perquè ha advertit que açò suposa “un parany i un regal enverinat”.

A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d’Assegurances “no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats”.

Anuncios

Últimes notícies

L’oposició exigix a Pérez Llorca liderar la negociació per a frenar la vaga indefinida de docents

L'oposició en Les Corts reclama al president de la Generalitat que assumisca la negociació per a evitar la vaga indefinida del professorat i acusa Educació d'unflar el cost de les demandes sindicals, mentres PP i Vox demanen protegir els exàmens de la PAU.

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.