El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben ‘a comptagotes’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS9

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d’octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant “amb escassetat i a comptagotes”.

“El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d’exigir-li-ho”.

Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s’ha reunit menys de 24 hores després de l’ordinari per a ampliar i avançar els terminis d’alguns dels decrets d’ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l’Estat els 31.000 milions d’euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser “una primera apreciació” i cada dia hi ha més necessitats.

També ha avançat que s’analitzarà “quants diners reals (del Govern) ha arribat als afectats sense interessos” i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d’ajudes en funció de les necessitats detectades.

Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s’han aprovat “ajudes indiscriminades per a Catalunya” enfront de les ajudes per als afectats per la dana que “estan arribant amb escassetat i a comptagotes”.

En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen “bé” totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen “sense interessos”, perquè ha advertit que açò suposa “un parany i un regal enverinat”.

A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d’Assegurances “no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats”.

Últimes notícies

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.

Biomarcadores digitals permeten detectar trastorns de salut mental amb el mòbil

Aplicacions mòbils basades en biomarcadores digitals i en intel·ligència artificial permeten detectar de manera primerenca trastorns de salut mental i prioritzar els casos més urgents. A més, la figura del pacient virtual es perfila com una ferramenta clau en la formació de futurs professionals sanitaris.

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.