29.7 C
València
Dilluns, 30 juny, 2025

El Govern destina 20 milions d’euros per a 17.242 agricultors afectats per la sequera de fruits de corfa

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha publicat recentment una llista provisional que inclou un total de 17.242 agricultors productors de fruits de corfa. Aquests rebran unes ajudes excepcionals que sumen un import màxim de 20 milions d’euros per fer front als danys causats per la sequera del 2024. Les ajudes es destinen a agricultors d’Almeria, Alacant, Castelló, Múrcia, València i Tarragona, que han patit una disminució significativa en la producció a causa de les anormalment baixes precipitacions fins al maig d’aquest any.

Aquestes ajudes extraordinàries es van regular mitjançant el Reial decret 347/2025, publicat el 22 d’abril, amb la finalitat de compensar els efectes adversos de la sequera sobre la producció agrícola en zones de l’arc mediterrani espanyol. La reserva agrícola de crisi, assignada per la Unió Europea a Espanya el març passat, és la font de finançament d’aquestes ajudes.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’assistència es concedeix a productors d’espècies de fruits de corfa com ametlers, noguers, castanyers, algarrobos, avellans, festucs, entre d’altres, sempre que cultivin en secà. Cada titular d’explotació pot percebre ajudes per un màxim de 70 hectàrees, prioritzant la superfície d’avellaner en regadiu. No obstant això, les ajudes no es concediran si l’import a percebre és inferior a 200 euros.

La situació de sequera que han patit les províncies mencionades ha portat a una reducció de la producció d’aproximadament el 30% en comparació amb la mitjana dels darrers cinc anys. Aquesta circumstància ha estat avaluada pel Ministeri, que ha treballat en coordinació amb la Comissió Europea per pal·liar els efectes negatius d’aquesta crisi en el sector agrícola.

Amb aquesta iniciativa, el Govern busca protegir el sector agrícola i garantir la seva sostenibilitat davant les adversitats climàtiques, assegurant que els agricultors afectats rebin el suport necessari per continuar les seves activitats productives.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.