El Govern xifra en més de 400.000 els potencials beneficiaris d’ERTO i cessaments d’activitat per la DANA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha xifrat en més de 400.000 persones els potencials beneficiaris que poden acollir-se als ERTO per força major i al cessament d’activitat com a conseqüència de les inundacions provocades per la DANA.

Durant una roda de premsa posterior a la reunió del comité de crisi que aborda els efectes de la DANA, Suárez ha indicat que la xifra potencial de treballadors que podrien adherir-se a un ERTO perquè treballen en un municipi afectat per les inundacions ascendix a més 350.000 persones, mentre que els autònoms que potencialment poden demanar el cessament d’activitat sumarien vora 70.000.

No obstant açò, Suárez ha indicat que el Ministeri no pot quantificar encara el nombre de persones treballadores que s’han acollit a un ERTO per força major, ja que la Seguretat Social ha d’esperar al fet que la Conselleria d’Ocupació de la Comunitat Valenciana li comunique a la Direcció General de Treball l’autorització o no de l’ERTO.

El mateix passa amb el cessament d’activitat sol·licitat pels autònoms davant de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, que de moment no hi ha una xifra oficial, encara que Suárez assegura que des del Ministeri saben que s’han començat a sol·licitar en estos dies.

Tot i no tindre una xifra oficial encara, el secretari d’Estat ha garantit que el Ministeri faran un seguiment “diari” del nombre d’ERTO i de persones treballadores afectades per estes inundacions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.