El Govern xifra en més de 400.000 els potencials beneficiaris d’ERTO i cessaments d’activitat per la DANA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha xifrat en més de 400.000 persones els potencials beneficiaris que poden acollir-se als ERTO per força major i al cessament d’activitat com a conseqüència de les inundacions provocades per la DANA.

Durant una roda de premsa posterior a la reunió del comité de crisi que aborda els efectes de la DANA, Suárez ha indicat que la xifra potencial de treballadors que podrien adherir-se a un ERTO perquè treballen en un municipi afectat per les inundacions ascendix a més 350.000 persones, mentre que els autònoms que potencialment poden demanar el cessament d’activitat sumarien vora 70.000.

No obstant açò, Suárez ha indicat que el Ministeri no pot quantificar encara el nombre de persones treballadores que s’han acollit a un ERTO per força major, ja que la Seguretat Social ha d’esperar al fet que la Conselleria d’Ocupació de la Comunitat Valenciana li comunique a la Direcció General de Treball l’autorització o no de l’ERTO.

El mateix passa amb el cessament d’activitat sol·licitat pels autònoms davant de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, que de moment no hi ha una xifra oficial, encara que Suárez assegura que des del Ministeri saben que s’han començat a sol·licitar en estos dies.

Tot i no tindre una xifra oficial encara, el secretari d’Estat ha garantit que el Ministeri faran un seguiment “diari” del nombre d’ERTO i de persones treballadores afectades per estes inundacions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.