El Govern xifra en més de 400.000 els potencials beneficiaris d’ERTO i cessaments d’activitat per la DANA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha xifrat en més de 400.000 persones els potencials beneficiaris que poden acollir-se als ERTO per força major i al cessament d’activitat com a conseqüència de les inundacions provocades per la DANA.

Durant una roda de premsa posterior a la reunió del comité de crisi que aborda els efectes de la DANA, Suárez ha indicat que la xifra potencial de treballadors que podrien adherir-se a un ERTO perquè treballen en un municipi afectat per les inundacions ascendix a més 350.000 persones, mentre que els autònoms que potencialment poden demanar el cessament d’activitat sumarien vora 70.000.

No obstant açò, Suárez ha indicat que el Ministeri no pot quantificar encara el nombre de persones treballadores que s’han acollit a un ERTO per força major, ja que la Seguretat Social ha d’esperar al fet que la Conselleria d’Ocupació de la Comunitat Valenciana li comunique a la Direcció General de Treball l’autorització o no de l’ERTO.

El mateix passa amb el cessament d’activitat sol·licitat pels autònoms davant de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, que de moment no hi ha una xifra oficial, encara que Suárez assegura que des del Ministeri saben que s’han començat a sol·licitar en estos dies.

Tot i no tindre una xifra oficial encara, el secretari d’Estat ha garantit que el Ministeri faran un seguiment “diari” del nombre d’ERTO i de persones treballadores afectades per estes inundacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.