El Govern xifra en més de 400.000 els potencials beneficiaris d’ERTO i cessaments d’activitat per la DANA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha xifrat en més de 400.000 persones els potencials beneficiaris que poden acollir-se als ERTO per força major i al cessament d’activitat com a conseqüència de les inundacions provocades per la DANA.

Durant una roda de premsa posterior a la reunió del comité de crisi que aborda els efectes de la DANA, Suárez ha indicat que la xifra potencial de treballadors que podrien adherir-se a un ERTO perquè treballen en un municipi afectat per les inundacions ascendix a més 350.000 persones, mentre que els autònoms que potencialment poden demanar el cessament d’activitat sumarien vora 70.000.

No obstant açò, Suárez ha indicat que el Ministeri no pot quantificar encara el nombre de persones treballadores que s’han acollit a un ERTO per força major, ja que la Seguretat Social ha d’esperar al fet que la Conselleria d’Ocupació de la Comunitat Valenciana li comunique a la Direcció General de Treball l’autorització o no de l’ERTO.

El mateix passa amb el cessament d’activitat sol·licitat pels autònoms davant de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, que de moment no hi ha una xifra oficial, encara que Suárez assegura que des del Ministeri saben que s’han començat a sol·licitar en estos dies.

Tot i no tindre una xifra oficial encara, el secretari d’Estat ha garantit que el Ministeri faran un seguiment “diari” del nombre d’ERTO i de persones treballadores afectades per estes inundacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.