El Govern xifra en més de 400.000 els potencials beneficiaris d’ERTO i cessaments d’activitat per la DANA

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha xifrat en més de 400.000 persones els potencials beneficiaris que poden acollir-se als ERTO per força major i al cessament d’activitat com a conseqüència de les inundacions provocades per la DANA.

Durant una roda de premsa posterior a la reunió del comité de crisi que aborda els efectes de la DANA, Suárez ha indicat que la xifra potencial de treballadors que podrien adherir-se a un ERTO perquè treballen en un municipi afectat per les inundacions ascendix a més 350.000 persones, mentre que els autònoms que potencialment poden demanar el cessament d’activitat sumarien vora 70.000.

No obstant açò, Suárez ha indicat que el Ministeri no pot quantificar encara el nombre de persones treballadores que s’han acollit a un ERTO per força major, ja que la Seguretat Social ha d’esperar al fet que la Conselleria d’Ocupació de la Comunitat Valenciana li comunique a la Direcció General de Treball l’autorització o no de l’ERTO.

El mateix passa amb el cessament d’activitat sol·licitat pels autònoms davant de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, que de moment no hi ha una xifra oficial, encara que Suárez assegura que des del Ministeri saben que s’han començat a sol·licitar en estos dies.

Tot i no tindre una xifra oficial encara, el secretari d’Estat ha garantit que el Ministeri faran un seguiment «diari» del nombre d’ERTO i de persones treballadores afectades per estes inundacions.

Últimes notícies

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.