El TSJCV modifica la condemna de dos dels ‘Bocanegra’ pel tiroteig mortal de Torrent i eleva la pena màxima a 40 anys

Revoca parcialment la sentència de l’Audiència i considera al pare coautor i no mer còmplice dels assassinats

Confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, rebaixa fins als 45 anys i 6 mesos la de la mare i eleva de 21 a 45 la del pare

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat en el seu major partix un recurs d’apel·lació de la Fiscalia i ha fixat en 40 anys –en lloc dels 25 fixats per l’Audiència– el màxim de compliment efectiu de les penes imposades als tres acusats pertanyents al clan dels ‘Bocanegra’ –un matrimoni i el seu fill– de la mort a tirs de dos homes i les lesions causades a un tercer al cementeri de la localitat valenciana de Torrent l’1 de novembre del 2021.

La sentència d’apel·lació, consultada per Europa Press, que pot ser recorreguda ara en cassació davant del Tribunal Suprem, confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

La resolució, que pot ser recorregut en cassació davant del Tribunal Suprem, revoca parcialment la dictada al desembre del passat any per l’Audiència Provincial de Valencia després de la celebració de juí amb jurat popular. L’Audiència va imposar llavors a un dels acusats i a la seua mare, com a autors de dos delictes d’assassinat consumats i un altre d’intent, sengles penes de 49 anys i mig de presó, amb un límit màxim de compliment efectiu de 25 anys.

Per contra, va imposar 21 anys al pare i marit, respectivament, dels anteriors, per considerar-ho si escau còmplice i no coautor d’estos delictes d’assassinat. En els tres casos, les penes incloïen també les corresponents a un delicte de tinència il·lícita d’armes.

La sentència d’apel·lació emesa ara confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

A més, la Sala civil i Penal del TSJCV corregix la sentència d’instància per apreciar “un error” en l’aplicació de l’article 76 del Codi Penal i establix en 40 anys, en lloc dels 25 fixats per l’Audiència, el màxim de compliment efectiu de les penes de presó per a tots els condemnats.

Respecte a les indemnitzacions per a les víctimes i els seus familiars, l’Alt Tribunal valencià manté l’import total, proper als 568.000 euros, amb l’excepció de declarar la responsabilitat civil conjunta i solidària per als tres condemnats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.