7.9 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

El TSJCV modifica la condemna de dos dels ‘Bocanegra’ pel tiroteig mortal de Torrent i eleva la pena màxima a 40 anys

Revoca parcialment la sentència de l’Audiència i considera al pare coautor i no mer còmplice dels assassinats

Confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, rebaixa fins als 45 anys i 6 mesos la de la mare i eleva de 21 a 45 la del pare

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat en el seu major partix un recurs d’apel·lació de la Fiscalia i ha fixat en 40 anys –en lloc dels 25 fixats per l’Audiència– el màxim de compliment efectiu de les penes imposades als tres acusats pertanyents al clan dels ‘Bocanegra’ –un matrimoni i el seu fill– de la mort a tirs de dos homes i les lesions causades a un tercer al cementeri de la localitat valenciana de Torrent l’1 de novembre del 2021.

La sentència d’apel·lació, consultada per Europa Press, que pot ser recorreguda ara en cassació davant del Tribunal Suprem, confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

La resolució, que pot ser recorregut en cassació davant del Tribunal Suprem, revoca parcialment la dictada al desembre del passat any per l’Audiència Provincial de Valencia després de la celebració de juí amb jurat popular. L’Audiència va imposar llavors a un dels acusats i a la seua mare, com a autors de dos delictes d’assassinat consumats i un altre d’intent, sengles penes de 49 anys i mig de presó, amb un límit màxim de compliment efectiu de 25 anys.

Per contra, va imposar 21 anys al pare i marit, respectivament, dels anteriors, per considerar-ho si escau còmplice i no coautor d’estos delictes d’assassinat. En els tres casos, les penes incloïen també les corresponents a un delicte de tinència il·lícita d’armes.

La sentència d’apel·lació emesa ara confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

A més, la Sala civil i Penal del TSJCV corregix la sentència d’instància per apreciar “un error” en l’aplicació de l’article 76 del Codi Penal i establix en 40 anys, en lloc dels 25 fixats per l’Audiència, el màxim de compliment efectiu de les penes de presó per a tots els condemnats.

Respecte a les indemnitzacions per a les víctimes i els seus familiars, l’Alt Tribunal valencià manté l’import total, proper als 568.000 euros, amb l’excepció de declarar la responsabilitat civil conjunta i solidària per als tres condemnats.

Últimes notícies

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.