El TSJCV modifica la condemna de dos dels ‘Bocanegra’ pel tiroteig mortal de Torrent i eleva la pena màxima a 40 anys

Revoca parcialment la sentència de l’Audiència i considera al pare coautor i no mer còmplice dels assassinats

Confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, rebaixa fins als 45 anys i 6 mesos la de la mare i eleva de 21 a 45 la del pare

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat en el seu major partix un recurs d’apel·lació de la Fiscalia i ha fixat en 40 anys –en lloc dels 25 fixats per l’Audiència– el màxim de compliment efectiu de les penes imposades als tres acusats pertanyents al clan dels ‘Bocanegra’ –un matrimoni i el seu fill– de la mort a tirs de dos homes i les lesions causades a un tercer al cementeri de la localitat valenciana de Torrent l’1 de novembre del 2021.

La sentència d’apel·lació, consultada per Europa Press, que pot ser recorreguda ara en cassació davant del Tribunal Suprem, confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

La resolució, que pot ser recorregut en cassació davant del Tribunal Suprem, revoca parcialment la dictada al desembre del passat any per l’Audiència Provincial de Valencia després de la celebració de juí amb jurat popular. L’Audiència va imposar llavors a un dels acusats i a la seua mare, com a autors de dos delictes d’assassinat consumats i un altre d’intent, sengles penes de 49 anys i mig de presó, amb un límit màxim de compliment efectiu de 25 anys.

Per contra, va imposar 21 anys al pare i marit, respectivament, dels anteriors, per considerar-ho si escau còmplice i no coautor d’estos delictes d’assassinat. En els tres casos, les penes incloïen també les corresponents a un delicte de tinència il·lícita d’armes.

La sentència d’apel·lació emesa ara confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

A més, la Sala civil i Penal del TSJCV corregix la sentència d’instància per apreciar «un error» en l’aplicació de l’article 76 del Codi Penal i establix en 40 anys, en lloc dels 25 fixats per l’Audiència, el màxim de compliment efectiu de les penes de presó per a tots els condemnats.

Respecte a les indemnitzacions per a les víctimes i els seus familiars, l’Alt Tribunal valencià manté l’import total, proper als 568.000 euros, amb l’excepció de declarar la responsabilitat civil conjunta i solidària per als tres condemnats.

Últimes notícies

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.
FILMOTECA D'ESTIU