El TSJCV modifica la condemna de dos dels ‘Bocanegra’ pel tiroteig mortal de Torrent i eleva la pena màxima a 40 anys

Revoca parcialment la sentència de l’Audiència i considera al pare coautor i no mer còmplice dels assassinats

Confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, rebaixa fins als 45 anys i 6 mesos la de la mare i eleva de 21 a 45 la del pare

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat en el seu major partix un recurs d’apel·lació de la Fiscalia i ha fixat en 40 anys –en lloc dels 25 fixats per l’Audiència– el màxim de compliment efectiu de les penes imposades als tres acusats pertanyents al clan dels ‘Bocanegra’ –un matrimoni i el seu fill– de la mort a tirs de dos homes i les lesions causades a un tercer al cementeri de la localitat valenciana de Torrent l’1 de novembre del 2021.

La sentència d’apel·lació, consultada per Europa Press, que pot ser recorreguda ara en cassació davant del Tribunal Suprem, confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

La resolució, que pot ser recorregut en cassació davant del Tribunal Suprem, revoca parcialment la dictada al desembre del passat any per l’Audiència Provincial de Valencia després de la celebració de juí amb jurat popular. L’Audiència va imposar llavors a un dels acusats i a la seua mare, com a autors de dos delictes d’assassinat consumats i un altre d’intent, sengles penes de 49 anys i mig de presó, amb un límit màxim de compliment efectiu de 25 anys.

Per contra, va imposar 21 anys al pare i marit, respectivament, dels anteriors, per considerar-ho si escau còmplice i no coautor d’estos delictes d’assassinat. En els tres casos, les penes incloïen també les corresponents a un delicte de tinència il·lícita d’armes.

La sentència d’apel·lació emesa ara confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

A més, la Sala civil i Penal del TSJCV corregix la sentència d’instància per apreciar “un error” en l’aplicació de l’article 76 del Codi Penal i establix en 40 anys, en lloc dels 25 fixats per l’Audiència, el màxim de compliment efectiu de les penes de presó per a tots els condemnats.

Respecte a les indemnitzacions per a les víctimes i els seus familiars, l’Alt Tribunal valencià manté l’import total, proper als 568.000 euros, amb l’excepció de declarar la responsabilitat civil conjunta i solidària per als tres condemnats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.