El TSJCV modifica la condemna de dos dels ‘Bocanegra’ pel tiroteig mortal de Torrent i eleva la pena màxima a 40 anys

Revoca parcialment la sentència de l’Audiència i considera al pare coautor i no mer còmplice dels assassinats

Confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, rebaixa fins als 45 anys i 6 mesos la de la mare i eleva de 21 a 45 la del pare

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat en el seu major partix un recurs d’apel·lació de la Fiscalia i ha fixat en 40 anys –en lloc dels 25 fixats per l’Audiència– el màxim de compliment efectiu de les penes imposades als tres acusats pertanyents al clan dels ‘Bocanegra’ –un matrimoni i el seu fill– de la mort a tirs de dos homes i les lesions causades a un tercer al cementeri de la localitat valenciana de Torrent l’1 de novembre del 2021.

La sentència d’apel·lació, consultada per Europa Press, que pot ser recorreguda ara en cassació davant del Tribunal Suprem, confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

La resolució, que pot ser recorregut en cassació davant del Tribunal Suprem, revoca parcialment la dictada al desembre del passat any per l’Audiència Provincial de Valencia després de la celebració de juí amb jurat popular. L’Audiència va imposar llavors a un dels acusats i a la seua mare, com a autors de dos delictes d’assassinat consumats i un altre d’intent, sengles penes de 49 anys i mig de presó, amb un límit màxim de compliment efectiu de 25 anys.

Per contra, va imposar 21 anys al pare i marit, respectivament, dels anteriors, per considerar-ho si escau còmplice i no coautor d’estos delictes d’assassinat. En els tres casos, les penes incloïen també les corresponents a un delicte de tinència il·lícita d’armes.

La sentència d’apel·lació emesa ara confirma els 49 anys i mig de presó per al fill, qui va efectuar materialment els trets, però rebaixa fins als 45 anys i sis mesos la condemna a la seua mare, mentre que eleva de 21 a 45 anys la del pare, en considerar-ho coautor i no mer còmplice dels assassinats.

A més, la Sala civil i Penal del TSJCV corregix la sentència d’instància per apreciar “un error” en l’aplicació de l’article 76 del Codi Penal i establix en 40 anys, en lloc dels 25 fixats per l’Audiència, el màxim de compliment efectiu de les penes de presó per a tots els condemnats.

Respecte a les indemnitzacions per a les víctimes i els seus familiars, l’Alt Tribunal valencià manté l’import total, proper als 568.000 euros, amb l’excepció de declarar la responsabilitat civil conjunta i solidària per als tres condemnats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.