El Valencia reprèn les obres del Nou Mestalla i inicia ‘el compte enrere’ per a traslladar-se a l’estiu del 2027

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Valencia CF ha reprès este divendres les obres del Nou Mestalla, paralitzades des de fa 16 anys, amb l’objectiu de construir «un estadi que serà un símbol d’orgull i modernitat per al club i per a la ciutat». D’esta manera, s’inicia el compte enrere per a traslladar-se al seu nou estadi a l’estiu del 2027.

Des d’este matí, el club ‘ché’ ha engegat les labors per a culminar «de forma definitiva» les obres del que es convertirà en un espai de referència a nivell esportiu, d’oci i entreteniment i la terminació del qual està prevista per a l’estiu del 2027.

Per a fer realitat l’estadi, el Valencia CF compta amb la visió de Fenwick Iribarren Architects, signatura que va dissenyar tres dels estadis del passat Mundial de la FIFA (Qatar 2022), i amb el suport i l’experiència de FCC Construcció, companyia amb experiència en la construcció de grans instal·lacions esportives com l’Estadi Metropolità, el RCDE Stadium, o la reforma del Santiago Bernabéu, a més de les ciutats esportives de FC Barcelona i Reial Madrid, assenyala l’entitat valencianista en un comunicat.

Des del club subratllen que el Nou Mestalla és «el projecte no esportiu més rellevant en més d’un segle d’història del Valencia CF».

Amb capacitat per a 70.044 espectadors, serà un estadi «d’última generació amb capacitat per a allotjar partits de la màxima categoria tant de FIFA com d’UEFA, així com grans esdeveniments, adaptat a les tendències més recents en termes de visibilitat, seguretat i confort i proporcionarà una millora a tots els nivells per a l’afeccionat», afirmen.

Dotada d’una oferta segmentada per a tots els públics i integrada en plena ciutat a diferència de molts grans estadis de nova construcció, la nostra futura casa «impactarà de ple en la vida de València i dels seus ciutadans», auguren.

PROPOSTA D’ENTRETENIMENT TOT L’ANY

Comptarà amb una important proposta d’entreteniment els 365 dies de l’any –amb restaurants experienciales, oci, megastore, museu i auditori…, «convertint-se d’esta manera en un enclavament transcendental, vibrant i innovador per als nostres afeccionats, que podran viure una experiència completa i emocionant els dies de partit i de no partit».

La idea és –continuen– oferir «un espai dinàmic i on gaudir en família, preparat per a la celebració de grans esdeveniments i que, gràcies a este caràcter experiencial i a les més de 6.500 localitats d’Hospitalitat, suposarà una oportunitat única per a visitants i partners gastronòmics, tecnològics i comercials».

TRES PILARS ESTRATÈGICS

En la mateixa línia, recalquen que el futur camp «exercirà un paper dinamitzador per a l’activitat i l’economia del club i del seu entorn». La construcció del nou estadi és «una oportunitat clau per a impulsar el nostre creixement econòmic i esportiu: suposarà un pilar fonamental en la generació de noves vies d’ingressos i contribuirà a consolidar el nostre posicionament i projecció en les pròximes dècades».

Per a dur a terme el pla d’explotació que posicionarà al Nou Mestalla com a referència de l’esport, l’oci i l’entreteniment, la propietat del club assenyala que «cada euro que s’invertisca fins a la seua inauguració repercutirà en, almenys, un dels següents tres pilars estratègics: experiència memorable del visitant i promoció de l’estil de vida mediterrani, hospitalitat i MICE (un estadi dissenyat per a tot tipus d’esdeveniments), i innovació i noves tecnologies».

Compositivament, és un projecte de cintes dinàmiques i ondades que es perseguixen i enrosquen entre si per a conformar les façanes, torres d’escales i el podi que sosté l’edifici. Un dels grans valors del nou estadi serà la coberta translúcida que tamitzarà la llum mediterrània protegint de sol i pluja el 100% dels seients, ampliant l’efecte acústic des de la graderia al camp i sobre la qual s’implementarà una instal·lació fotovoltaica.

El seu disseny ha sigut dut a terme per una signatura de gran prestigi internacional com Schlaich Bergermann & Partner, autors de les cobertes d’estadis com el Metropolitano, Maracaná, Estadi Nacional de Varsovia, Estadi Nelson Mandela Bay i l’Estadi FNB de Johannesburg, estos dos últims seu del Mundial de la FIFA 2010 a Sud-àfrica.

PROTAGONISME DEL RATPENAT

En les graderies predominarà el color taronja i cobrarà protagonisme, com en l’actual Camp de Mestalla, el ratpenat, un símbol que ha acompanyat tots els nostres èxits al llarg de la història.

Amb l’estadi, l’espai urbà i públic de la ciutat creixerà 20.000 m2. A més, comptarà en l’exterior amb un poliesportiu municipal per als veïns de Benicalap i amb una plaça de 6.000m2 junt amb l’Avinguda de les Corts Valencianes, que serà un punt de trobada ciutadana en el qual s’organitzaran ‘Fan Zones’ i tot tipus d’activitats amb el sentiment pel València CF com a catalitzador, detallen.

El Valencia CF emfatitza que «el projecte que hui s’engega seguix els últims criteris de sostenibilitat mediambiental en l’elecció de materials i criteris de baix consum en les instal·lacions amb sistemes d’estalvi d’aigua i energia».

En este sentit, l’elecció del tipus estructural de la coberta on s’implementa l’última tecnologia permetrà reduir dràsticament la petjada de carboni de l’edifici pel seu baix consum d’acer, produint a més electricitat neta, ecològica i il·limitada per a l’ús diari de l’edifici, conclouen.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU