El Valencia reprèn les obres del Nou Mestalla i inicia ‘el compte enrere’ per a traslladar-se a l’estiu del 2027

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Valencia CF ha reprès este divendres les obres del Nou Mestalla, paralitzades des de fa 16 anys, amb l’objectiu de construir «un estadi que serà un símbol d’orgull i modernitat per al club i per a la ciutat». D’esta manera, s’inicia el compte enrere per a traslladar-se al seu nou estadi a l’estiu del 2027.

Des d’este matí, el club ‘ché’ ha engegat les labors per a culminar «de forma definitiva» les obres del que es convertirà en un espai de referència a nivell esportiu, d’oci i entreteniment i la terminació del qual està prevista per a l’estiu del 2027.

Per a fer realitat l’estadi, el Valencia CF compta amb la visió de Fenwick Iribarren Architects, signatura que va dissenyar tres dels estadis del passat Mundial de la FIFA (Qatar 2022), i amb el suport i l’experiència de FCC Construcció, companyia amb experiència en la construcció de grans instal·lacions esportives com l’Estadi Metropolità, el RCDE Stadium, o la reforma del Santiago Bernabéu, a més de les ciutats esportives de FC Barcelona i Reial Madrid, assenyala l’entitat valencianista en un comunicat.

Des del club subratllen que el Nou Mestalla és «el projecte no esportiu més rellevant en més d’un segle d’història del Valencia CF».

Amb capacitat per a 70.044 espectadors, serà un estadi «d’última generació amb capacitat per a allotjar partits de la màxima categoria tant de FIFA com d’UEFA, així com grans esdeveniments, adaptat a les tendències més recents en termes de visibilitat, seguretat i confort i proporcionarà una millora a tots els nivells per a l’afeccionat», afirmen.

Dotada d’una oferta segmentada per a tots els públics i integrada en plena ciutat a diferència de molts grans estadis de nova construcció, la nostra futura casa «impactarà de ple en la vida de València i dels seus ciutadans», auguren.

PROPOSTA D’ENTRETENIMENT TOT L’ANY

Comptarà amb una important proposta d’entreteniment els 365 dies de l’any –amb restaurants experienciales, oci, megastore, museu i auditori…, «convertint-se d’esta manera en un enclavament transcendental, vibrant i innovador per als nostres afeccionats, que podran viure una experiència completa i emocionant els dies de partit i de no partit».

La idea és –continuen– oferir «un espai dinàmic i on gaudir en família, preparat per a la celebració de grans esdeveniments i que, gràcies a este caràcter experiencial i a les més de 6.500 localitats d’Hospitalitat, suposarà una oportunitat única per a visitants i partners gastronòmics, tecnològics i comercials».

TRES PILARS ESTRATÈGICS

En la mateixa línia, recalquen que el futur camp «exercirà un paper dinamitzador per a l’activitat i l’economia del club i del seu entorn». La construcció del nou estadi és «una oportunitat clau per a impulsar el nostre creixement econòmic i esportiu: suposarà un pilar fonamental en la generació de noves vies d’ingressos i contribuirà a consolidar el nostre posicionament i projecció en les pròximes dècades».

Per a dur a terme el pla d’explotació que posicionarà al Nou Mestalla com a referència de l’esport, l’oci i l’entreteniment, la propietat del club assenyala que «cada euro que s’invertisca fins a la seua inauguració repercutirà en, almenys, un dels següents tres pilars estratègics: experiència memorable del visitant i promoció de l’estil de vida mediterrani, hospitalitat i MICE (un estadi dissenyat per a tot tipus d’esdeveniments), i innovació i noves tecnologies».

Compositivament, és un projecte de cintes dinàmiques i ondades que es perseguixen i enrosquen entre si per a conformar les façanes, torres d’escales i el podi que sosté l’edifici. Un dels grans valors del nou estadi serà la coberta translúcida que tamitzarà la llum mediterrània protegint de sol i pluja el 100% dels seients, ampliant l’efecte acústic des de la graderia al camp i sobre la qual s’implementarà una instal·lació fotovoltaica.

El seu disseny ha sigut dut a terme per una signatura de gran prestigi internacional com Schlaich Bergermann & Partner, autors de les cobertes d’estadis com el Metropolitano, Maracaná, Estadi Nacional de Varsovia, Estadi Nelson Mandela Bay i l’Estadi FNB de Johannesburg, estos dos últims seu del Mundial de la FIFA 2010 a Sud-àfrica.

PROTAGONISME DEL RATPENAT

En les graderies predominarà el color taronja i cobrarà protagonisme, com en l’actual Camp de Mestalla, el ratpenat, un símbol que ha acompanyat tots els nostres èxits al llarg de la història.

Amb l’estadi, l’espai urbà i públic de la ciutat creixerà 20.000 m2. A més, comptarà en l’exterior amb un poliesportiu municipal per als veïns de Benicalap i amb una plaça de 6.000m2 junt amb l’Avinguda de les Corts Valencianes, que serà un punt de trobada ciutadana en el qual s’organitzaran ‘Fan Zones’ i tot tipus d’activitats amb el sentiment pel València CF com a catalitzador, detallen.

El Valencia CF emfatitza que «el projecte que hui s’engega seguix els últims criteris de sostenibilitat mediambiental en l’elecció de materials i criteris de baix consum en les instal·lacions amb sistemes d’estalvi d’aigua i energia».

En este sentit, l’elecció del tipus estructural de la coberta on s’implementa l’última tecnologia permetrà reduir dràsticament la petjada de carboni de l’edifici pel seu baix consum d’acer, produint a més electricitat neta, ecològica i il·limitada per a l’ús diari de l’edifici, conclouen.

Últimes notícies

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.

Indignació per uns trets contra dos caçadors en un coto de Torreblanca

Dos caçadors han sigut atacats a trets en un coto de Torreblanca sense resultar ferits. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana ha condemnat els fets i oferix assistència jurídica.

Doble avís taronja a la Comunitat Valenciana per fortes pluges i 40 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora al litoral d’Alacant i per temperatures de fins a 40 graus al sud de la província de València. També hi haurà avisos grocs per oratge advers a les tres províncies.