El Valencia reprèn les obres del Nou Mestalla i inicia ‘el compte enrere’ per a traslladar-se a l’estiu del 2027

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Valencia CF ha reprès este divendres les obres del Nou Mestalla, paralitzades des de fa 16 anys, amb l’objectiu de construir “un estadi que serà un símbol d’orgull i modernitat per al club i per a la ciutat”. D’esta manera, s’inicia el compte enrere per a traslladar-se al seu nou estadi a l’estiu del 2027.

Des d’este matí, el club ‘ché’ ha engegat les labors per a culminar “de forma definitiva” les obres del que es convertirà en un espai de referència a nivell esportiu, d’oci i entreteniment i la terminació del qual està prevista per a l’estiu del 2027.

Per a fer realitat l’estadi, el Valencia CF compta amb la visió de Fenwick Iribarren Architects, signatura que va dissenyar tres dels estadis del passat Mundial de la FIFA (Qatar 2022), i amb el suport i l’experiència de FCC Construcció, companyia amb experiència en la construcció de grans instal·lacions esportives com l’Estadi Metropolità, el RCDE Stadium, o la reforma del Santiago Bernabéu, a més de les ciutats esportives de FC Barcelona i Reial Madrid, assenyala l’entitat valencianista en un comunicat.

Des del club subratllen que el Nou Mestalla és “el projecte no esportiu més rellevant en més d’un segle d’història del Valencia CF”.

Amb capacitat per a 70.044 espectadors, serà un estadi “d’última generació amb capacitat per a allotjar partits de la màxima categoria tant de FIFA com d’UEFA, així com grans esdeveniments, adaptat a les tendències més recents en termes de visibilitat, seguretat i confort i proporcionarà una millora a tots els nivells per a l’afeccionat”, afirmen.

Dotada d’una oferta segmentada per a tots els públics i integrada en plena ciutat a diferència de molts grans estadis de nova construcció, la nostra futura casa “impactarà de ple en la vida de València i dels seus ciutadans”, auguren.

PROPOSTA D’ENTRETENIMENT TOT L’ANY

Comptarà amb una important proposta d’entreteniment els 365 dies de l’any –amb restaurants experienciales, oci, megastore, museu i auditori…, “convertint-se d’esta manera en un enclavament transcendental, vibrant i innovador per als nostres afeccionats, que podran viure una experiència completa i emocionant els dies de partit i de no partit”.

La idea és –continuen– oferir “un espai dinàmic i on gaudir en família, preparat per a la celebració de grans esdeveniments i que, gràcies a este caràcter experiencial i a les més de 6.500 localitats d’Hospitalitat, suposarà una oportunitat única per a visitants i partners gastronòmics, tecnològics i comercials”.

TRES PILARS ESTRATÈGICS

En la mateixa línia, recalquen que el futur camp “exercirà un paper dinamitzador per a l’activitat i l’economia del club i del seu entorn”. La construcció del nou estadi és “una oportunitat clau per a impulsar el nostre creixement econòmic i esportiu: suposarà un pilar fonamental en la generació de noves vies d’ingressos i contribuirà a consolidar el nostre posicionament i projecció en les pròximes dècades”.

Per a dur a terme el pla d’explotació que posicionarà al Nou Mestalla com a referència de l’esport, l’oci i l’entreteniment, la propietat del club assenyala que “cada euro que s’invertisca fins a la seua inauguració repercutirà en, almenys, un dels següents tres pilars estratègics: experiència memorable del visitant i promoció de l’estil de vida mediterrani, hospitalitat i MICE (un estadi dissenyat per a tot tipus d’esdeveniments), i innovació i noves tecnologies”.

Compositivament, és un projecte de cintes dinàmiques i ondades que es perseguixen i enrosquen entre si per a conformar les façanes, torres d’escales i el podi que sosté l’edifici. Un dels grans valors del nou estadi serà la coberta translúcida que tamitzarà la llum mediterrània protegint de sol i pluja el 100% dels seients, ampliant l’efecte acústic des de la graderia al camp i sobre la qual s’implementarà una instal·lació fotovoltaica.

El seu disseny ha sigut dut a terme per una signatura de gran prestigi internacional com Schlaich Bergermann & Partner, autors de les cobertes d’estadis com el Metropolitano, Maracaná, Estadi Nacional de Varsovia, Estadi Nelson Mandela Bay i l’Estadi FNB de Johannesburg, estos dos últims seu del Mundial de la FIFA 2010 a Sud-àfrica.

PROTAGONISME DEL RATPENAT

En les graderies predominarà el color taronja i cobrarà protagonisme, com en l’actual Camp de Mestalla, el ratpenat, un símbol que ha acompanyat tots els nostres èxits al llarg de la història.

Amb l’estadi, l’espai urbà i públic de la ciutat creixerà 20.000 m2. A més, comptarà en l’exterior amb un poliesportiu municipal per als veïns de Benicalap i amb una plaça de 6.000m2 junt amb l’Avinguda de les Corts Valencianes, que serà un punt de trobada ciutadana en el qual s’organitzaran ‘Fan Zones’ i tot tipus d’activitats amb el sentiment pel València CF com a catalitzador, detallen.

El Valencia CF emfatitza que “el projecte que hui s’engega seguix els últims criteris de sostenibilitat mediambiental en l’elecció de materials i criteris de baix consum en les instal·lacions amb sistemes d’estalvi d’aigua i energia”.

En este sentit, l’elecció del tipus estructural de la coberta on s’implementa l’última tecnologia permetrà reduir dràsticament la petjada de carboni de l’edifici pel seu baix consum d’acer, produint a més electricitat neta, ecològica i il·limitada per a l’ús diari de l’edifici, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.