El Valencia reprèn les obres del Nou Mestalla i inicia ‘el compte enrere’ per a traslladar-se a l’estiu del 2027

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Valencia CF ha reprès este divendres les obres del Nou Mestalla, paralitzades des de fa 16 anys, amb l’objectiu de construir “un estadi que serà un símbol d’orgull i modernitat per al club i per a la ciutat”. D’esta manera, s’inicia el compte enrere per a traslladar-se al seu nou estadi a l’estiu del 2027.

Des d’este matí, el club ‘ché’ ha engegat les labors per a culminar “de forma definitiva” les obres del que es convertirà en un espai de referència a nivell esportiu, d’oci i entreteniment i la terminació del qual està prevista per a l’estiu del 2027.

Per a fer realitat l’estadi, el Valencia CF compta amb la visió de Fenwick Iribarren Architects, signatura que va dissenyar tres dels estadis del passat Mundial de la FIFA (Qatar 2022), i amb el suport i l’experiència de FCC Construcció, companyia amb experiència en la construcció de grans instal·lacions esportives com l’Estadi Metropolità, el RCDE Stadium, o la reforma del Santiago Bernabéu, a més de les ciutats esportives de FC Barcelona i Reial Madrid, assenyala l’entitat valencianista en un comunicat.

Des del club subratllen que el Nou Mestalla és “el projecte no esportiu més rellevant en més d’un segle d’història del Valencia CF”.

Amb capacitat per a 70.044 espectadors, serà un estadi “d’última generació amb capacitat per a allotjar partits de la màxima categoria tant de FIFA com d’UEFA, així com grans esdeveniments, adaptat a les tendències més recents en termes de visibilitat, seguretat i confort i proporcionarà una millora a tots els nivells per a l’afeccionat”, afirmen.

Dotada d’una oferta segmentada per a tots els públics i integrada en plena ciutat a diferència de molts grans estadis de nova construcció, la nostra futura casa “impactarà de ple en la vida de València i dels seus ciutadans”, auguren.

PROPOSTA D’ENTRETENIMENT TOT L’ANY

Comptarà amb una important proposta d’entreteniment els 365 dies de l’any –amb restaurants experienciales, oci, megastore, museu i auditori…, “convertint-se d’esta manera en un enclavament transcendental, vibrant i innovador per als nostres afeccionats, que podran viure una experiència completa i emocionant els dies de partit i de no partit”.

La idea és –continuen– oferir “un espai dinàmic i on gaudir en família, preparat per a la celebració de grans esdeveniments i que, gràcies a este caràcter experiencial i a les més de 6.500 localitats d’Hospitalitat, suposarà una oportunitat única per a visitants i partners gastronòmics, tecnològics i comercials”.

TRES PILARS ESTRATÈGICS

En la mateixa línia, recalquen que el futur camp “exercirà un paper dinamitzador per a l’activitat i l’economia del club i del seu entorn”. La construcció del nou estadi és “una oportunitat clau per a impulsar el nostre creixement econòmic i esportiu: suposarà un pilar fonamental en la generació de noves vies d’ingressos i contribuirà a consolidar el nostre posicionament i projecció en les pròximes dècades”.

Per a dur a terme el pla d’explotació que posicionarà al Nou Mestalla com a referència de l’esport, l’oci i l’entreteniment, la propietat del club assenyala que “cada euro que s’invertisca fins a la seua inauguració repercutirà en, almenys, un dels següents tres pilars estratègics: experiència memorable del visitant i promoció de l’estil de vida mediterrani, hospitalitat i MICE (un estadi dissenyat per a tot tipus d’esdeveniments), i innovació i noves tecnologies”.

Compositivament, és un projecte de cintes dinàmiques i ondades que es perseguixen i enrosquen entre si per a conformar les façanes, torres d’escales i el podi que sosté l’edifici. Un dels grans valors del nou estadi serà la coberta translúcida que tamitzarà la llum mediterrània protegint de sol i pluja el 100% dels seients, ampliant l’efecte acústic des de la graderia al camp i sobre la qual s’implementarà una instal·lació fotovoltaica.

El seu disseny ha sigut dut a terme per una signatura de gran prestigi internacional com Schlaich Bergermann & Partner, autors de les cobertes d’estadis com el Metropolitano, Maracaná, Estadi Nacional de Varsovia, Estadi Nelson Mandela Bay i l’Estadi FNB de Johannesburg, estos dos últims seu del Mundial de la FIFA 2010 a Sud-àfrica.

PROTAGONISME DEL RATPENAT

En les graderies predominarà el color taronja i cobrarà protagonisme, com en l’actual Camp de Mestalla, el ratpenat, un símbol que ha acompanyat tots els nostres èxits al llarg de la història.

Amb l’estadi, l’espai urbà i públic de la ciutat creixerà 20.000 m2. A més, comptarà en l’exterior amb un poliesportiu municipal per als veïns de Benicalap i amb una plaça de 6.000m2 junt amb l’Avinguda de les Corts Valencianes, que serà un punt de trobada ciutadana en el qual s’organitzaran ‘Fan Zones’ i tot tipus d’activitats amb el sentiment pel València CF com a catalitzador, detallen.

El Valencia CF emfatitza que “el projecte que hui s’engega seguix els últims criteris de sostenibilitat mediambiental en l’elecció de materials i criteris de baix consum en les instal·lacions amb sistemes d’estalvi d’aigua i energia”.

En este sentit, l’elecció del tipus estructural de la coberta on s’implementa l’última tecnologia permetrà reduir dràsticament la petjada de carboni de l’edifici pel seu baix consum d’acer, produint a més electricitat neta, ecològica i il·limitada per a l’ús diari de l’edifici, conclouen.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.