Els arbres de Nadal arriben a les pedanies de València per a portar ‘il·lusió’ i ‘normalitat’ als xiquets

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les pedanies de la ciutat de València afectades per la dana, Castellar-l’Oliveral, La Torre i el Forn d’Alcedo, comencen a veure els seus carrers decorats amb els primeres elements d’arcs de llums, garlandes i arbres nadalencs. L’objectiu, en paraules de l’alcaldessa de València, María José Catalá, és que els xiquets i xiquetes puguen «viure un ambient de Nadal amb normalitat».

«Han vist massa fang, massa cruesa com perquè ara no ens esforcem que vegen il·lusió, que vegen Nadal i que tinguen un ambient nadalenc que es mereixen», ha subratllat Catalá, en declaracions als mitjans este dilluns.

D’esta manera, seran els xicotets de les pedanies els primers en gaudir de l’ambient nadalenc, mentre que esta setmana comença a instal·lar-se l’arbre a la plaça de l’Ajuntament. El dimecres se celebrarà l’encès de llums en el centre de la ciutat, «amb un record molt emotiu a les víctimes de la dana» encara que atès que l’arbre és «de molta entitat», no estarà llest per a este dia, ha explicat Catalá.

L’alcaldessa també ha remarcat que l’ornamentació nadalenca és «la millor campanya comercial, econòmica que podem fer per la ciutat». «El nostre comerç xicotet i l’artesanal han d’alçar-se, recuperar-se, i mereixen que fem un esforç tots per comprar a València i per intentar que la ciutat es recupere econòmicament», ha agregat.

DECORACIÓ A CASTELLAR-L’ORIVERAL

L’ornamentació prevista a Castellar-l’Oliveral estarà integrada per dos arbres de Nadal sintètics d’aparença natural, de sis metres d’altura. Se situaran a la plaça de la Verge de Lepanto i en la plaça Font de Sant Agustín, ha detallat el consistori en un comunicat.

A més, s’instal·laran garlandes lluminoses de tres palmeres junt amb els dos arbres, i un cartell lluminós de ‘Bon Nadal’ al carrer de Vicente Puchol, a l’altura d’encreuament amb carrer José Siurana.

Es preveu habilitar 15 arcs lluminosos al carrer que unix les dos places adornades amb els arbres (en el tram entre el carrer del Crist del Refugi i de Vicente Puchol), una cortina de llums en la part superior de la porta d’accés a l’edifici de l’alcaldia, i un ametler en la cantonada de l’alcaldia, junt amb la porta d’entrada. El conjunt es completarà amb una decoració de garlanda en el pont de Castellar i en l’avinguda de Ruiz i Comes.

ORNAMENTACIÓ EN LA TORRE

Per la seua banda, a la pedania de la Torre s’ha previst la instal·lació d’un arbre de Nadal a la plaça de l’Església, que serà de les mateixes característiques: sintètic d’aparença natural, i de sis metres d’altura.

L’arbre de Nadal estarà decorat des de la copa amb un paraigua de huit garlandes lluminoses. També s’instal·laran garlandes lluminoses en l’arbre de la cantonada de la plaça de l’Església, junt amb l’Avinguda Real de Madrid.

L’ornamentació de la Torre inclourà també una cortina de llums en la balconada de l’església, un cartell lluminós de ‘Bon Nadal’, que se situarà a l’Avinguda Real de Madrid, i una cortina de llums en la part superior de la porta d’accés a l’edifici de l’Alcaldia.

Finalment, s’instal·laran nou arcs lluminosos a l’Avinguda Real de Madrid, en el tram que va des de la rotonda de l’Església fins al carrer d’Eduardo Dato; un ametler lluminós en la cantonada de l’edifici de l’alcaldia, junt amb la porta d’accés; i es decoraran els fanals del pont amb garlandes lluminoses (tipus banderola o copa).

L’ARBRE DE FORN D’ALCEDO

Finalment, al Forn d’Alcedo, es preveu instal·lar un arbre de Nadal en la plaça de l’Església,de les mateixes característiques, també de sis metres d’altura, que es decorarà des de la copa amb un paraigua de cinc garlandes lluminoses.

Així mateix, s’ornarán les dues jacarandas situades entre el parc i l’Església amb garlandes lluminoses, i s’instal·larà un cartell lluminós de ‘Bon Nadal’ al carrer Guadalquivir, a l’altura de la plaça de l’Església.

L’actuació en aquest poble de València es completarà amb quatre arcs lluminosos al carrer Guadalquivir, una cortina de llums en la part superior de la porta d’accés a l’edifici de l’alcaldia i dos ametlers lluminosos a la plaça del Riu Segura.

En les tres pedanies l’Ajuntament ha substituït els cons lluminosos inicialment prevists per arbres artificials d’aspecte natural i també s’ha reforçat la il·luminació en els carrers.

La regidora de Servicis Centrals Tècnics, Julia Climent, ha subratllat que «el Nadal, com sempre té un marcat caràcter solidari, però enguany més si cap, i ens ha de servir també per a retornar a les zones afectades certa normalitat i contribuir a la reactivació econòmica».

Últimes notícies

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.

Detecten a Vila-real l’ús de targetes de difunts per aparcar en places de mobilitat reduïda

La Policia Local de Vila-real ha descobert en quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes de mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i documents de persones difuntes.

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.

Un alt càrrec descriu el caos al Cecopi en parlar-se d’un possible col·lapse de Forata

El secretari autonòmic Ignacio Grande ha explicat davant la jutgessa que el Cecopi es va desbordar quan es va tractar el possible col·lapse de la presa de Forata i ha detallat les comunicacions amb Susana Camarero sobre centres de menors i una residència a Paiporta.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar esborrar noms de l’informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar suprimir els noms d’un informe sobre les VPP de la Platja de San Juan per discreció i ha assegurat que no va rebre ordres de ningú.