Els rebels sirians anuncien la presa de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país

Les FDS i els rebels sirians arriben a un acord d’alto-el-foc a Manbij

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El Comandament Militar d’Operacions, l’aliança de gihadistes i rebels sirians recolzats per Turquia, ha anunciat hui dimarts que ha pres el control de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país, que romania davall el control de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS).

“Després de l’alliberament de les zones rurals oriental i occidentals de Deir ez-Zor i la fugida de les forces del règim, així com de les milícies iranianes, hem declarat la ciutat i el seu aeroport militar completament alliberats”, ha assenyalat en un comunicat.

L’Observatori Sirià de Drets Humans, amb seu a Londres i informants al país, ha confirmat la retirada de les FDS de Deir ez-Zor i el seu estacionament a set llogarets –Hatla, Salhiyeh, Marat, Husayniyya, Tabia Jazira, Khasham i Mazloum–, “totes elles controlades per milícies iranianes”.

Cal recordar que la província de Deir ez-Zor concentra els principals jaciments petroliers i gasífers del país, entre ells el camp d’Al-Omar, Al-Tanak i Jafra.

LES FDS ES RETIREN DE MANBIJ

D’altra banda, el comandant cap de les FDS, Mazloum Abdi, ha anunciat poc després de la presa de Deir ez-Zor, la signatura d’un alto-el-foc a la localitat de Manbij, que també estava controlada per les FDS i que va ser objectiu d’una ofensiva llançada pels rebels hores després de la caiguda el diumenge de la capital, Damasc.

“Mentre la resistència dels nostres combatents a la ciutat de Manbij continua detenint l’expansió dels atacs des de l’oest de l’Eufrates, hem arribat a un acord d’alto-el-foc a Manbij amb mediació nord-americana, amb la finalitat de preservar la seguretat dels civils”, ha informat en el seu compte de la xarxa social ‘X’.

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.