Els rebels sirians anuncien la presa de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país

Les FDS i els rebels sirians arriben a un acord d’alto-el-foc a Manbij

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Comandament Militar d’Operacions, l’aliança de gihadistes i rebels sirians recolzats per Turquia, ha anunciat hui dimarts que ha pres el control de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país, que romania davall el control de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS).

“Després de l’alliberament de les zones rurals oriental i occidentals de Deir ez-Zor i la fugida de les forces del règim, així com de les milícies iranianes, hem declarat la ciutat i el seu aeroport militar completament alliberats”, ha assenyalat en un comunicat.

L’Observatori Sirià de Drets Humans, amb seu a Londres i informants al país, ha confirmat la retirada de les FDS de Deir ez-Zor i el seu estacionament a set llogarets –Hatla, Salhiyeh, Marat, Husayniyya, Tabia Jazira, Khasham i Mazloum–, “totes elles controlades per milícies iranianes”.

Cal recordar que la província de Deir ez-Zor concentra els principals jaciments petroliers i gasífers del país, entre ells el camp d’Al-Omar, Al-Tanak i Jafra.

LES FDS ES RETIREN DE MANBIJ

D’altra banda, el comandant cap de les FDS, Mazloum Abdi, ha anunciat poc després de la presa de Deir ez-Zor, la signatura d’un alto-el-foc a la localitat de Manbij, que també estava controlada per les FDS i que va ser objectiu d’una ofensiva llançada pels rebels hores després de la caiguda el diumenge de la capital, Damasc.

“Mentre la resistència dels nostres combatents a la ciutat de Manbij continua detenint l’expansió dels atacs des de l’oest de l’Eufrates, hem arribat a un acord d’alto-el-foc a Manbij amb mediació nord-americana, amb la finalitat de preservar la seguretat dels civils”, ha informat en el seu compte de la xarxa social ‘X’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.