19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Els rebels sirians anuncien la presa de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país

Les FDS i els rebels sirians arriben a un acord d’alto-el-foc a Manbij

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Comandament Militar d’Operacions, l’aliança de gihadistes i rebels sirians recolzats per Turquia, ha anunciat hui dimarts que ha pres el control de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país, que romania davall el control de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS).

“Després de l’alliberament de les zones rurals oriental i occidentals de Deir ez-Zor i la fugida de les forces del règim, així com de les milícies iranianes, hem declarat la ciutat i el seu aeroport militar completament alliberats”, ha assenyalat en un comunicat.

L’Observatori Sirià de Drets Humans, amb seu a Londres i informants al país, ha confirmat la retirada de les FDS de Deir ez-Zor i el seu estacionament a set llogarets –Hatla, Salhiyeh, Marat, Husayniyya, Tabia Jazira, Khasham i Mazloum–, “totes elles controlades per milícies iranianes”.

Cal recordar que la província de Deir ez-Zor concentra els principals jaciments petroliers i gasífers del país, entre ells el camp d’Al-Omar, Al-Tanak i Jafra.

LES FDS ES RETIREN DE MANBIJ

D’altra banda, el comandant cap de les FDS, Mazloum Abdi, ha anunciat poc després de la presa de Deir ez-Zor, la signatura d’un alto-el-foc a la localitat de Manbij, que també estava controlada per les FDS i que va ser objectiu d’una ofensiva llançada pels rebels hores després de la caiguda el diumenge de la capital, Damasc.

“Mentre la resistència dels nostres combatents a la ciutat de Manbij continua detenint l’expansió dels atacs des de l’oest de l’Eufrates, hem arribat a un acord d’alto-el-foc a Manbij amb mediació nord-americana, amb la finalitat de preservar la seguretat dels civils”, ha informat en el seu compte de la xarxa social ‘X’.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.