13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Els rebels sirians anuncien la presa de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país

Les FDS i els rebels sirians arriben a un acord d’alto-el-foc a Manbij

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Comandament Militar d’Operacions, l’aliança de gihadistes i rebels sirians recolzats per Turquia, ha anunciat hui dimarts que ha pres el control de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país, que romania davall el control de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS).

“Després de l’alliberament de les zones rurals oriental i occidentals de Deir ez-Zor i la fugida de les forces del règim, així com de les milícies iranianes, hem declarat la ciutat i el seu aeroport militar completament alliberats”, ha assenyalat en un comunicat.

L’Observatori Sirià de Drets Humans, amb seu a Londres i informants al país, ha confirmat la retirada de les FDS de Deir ez-Zor i el seu estacionament a set llogarets –Hatla, Salhiyeh, Marat, Husayniyya, Tabia Jazira, Khasham i Mazloum–, “totes elles controlades per milícies iranianes”.

Cal recordar que la província de Deir ez-Zor concentra els principals jaciments petroliers i gasífers del país, entre ells el camp d’Al-Omar, Al-Tanak i Jafra.

LES FDS ES RETIREN DE MANBIJ

D’altra banda, el comandant cap de les FDS, Mazloum Abdi, ha anunciat poc després de la presa de Deir ez-Zor, la signatura d’un alto-el-foc a la localitat de Manbij, que també estava controlada per les FDS i que va ser objectiu d’una ofensiva llançada pels rebels hores després de la caiguda el diumenge de la capital, Damasc.

“Mentre la resistència dels nostres combatents a la ciutat de Manbij continua detenint l’expansió dels atacs des de l’oest de l’Eufrates, hem arribat a un acord d’alto-el-foc a Manbij amb mediació nord-americana, amb la finalitat de preservar la seguretat dels civils”, ha informat en el seu compte de la xarxa social ‘X’.

Últimes notícies

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la dana podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu rematar en 2026 les 17 actuacions d'emergència després de la dana del 29 d'octubre de 2024. El pla més ampli aspira a tindre la majoria de projectes en execució en 2030.

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.

Aagesen urgix al fet que la veritat arribe a la Comunitat Valenciana un any després de la DANA

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica va afirmar a Roma que va haver-hi informació suficient abans de la tragèdia i va demanar posar fi a les falsedats. Les seues paraules arriben després de l'emissió d'una entrevista a Salomé Pradas que va reactivar l'encreuament d'acusacions.

Ayoze Pérez subratlla la ratxa del Vila-real: cinc victòries seguides i tercer lloc a dos punts

El davanter va valorar el quint triomf seguit a Sant Sebastià, que va consolidar al Vila-real en la tercera plaça, a dos punts del Barcelona. També va abordar el contrast amb la 'Champions' i el seu retorn a l'onze després dels problemes físics.

Vent de ponent i calor, els adversaris previstos per a la Marató València

Ratxes de ponent de 30-40 km/h i calor marcaran la prova: 14é de mínima a l'eixida i fins a 22é al migdia, amb pluja molt improbable.