Els ‘tories’ eliminen a l’exministra Priti Patel en la primera ronda per a triar nou líder

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exministra de l’Interior britànica Priti Patel ha quedat fora de la carrera per substituir a Rishi Sunak com a líder del Partit Conservador, després d’una primera votació que ha situat al capdavant a Robert Jenrick, antic secretari d’Estat d’Immigració.

Sunak va dimitir al juliol després del desastre ‘tory’ en les eleccions parlamentàries, encara que roman en el càrrec a l’espera de l’elecció del seu substitut. Durant les pròximes setmanes se celebraran successives rondes de votació fins que només queden dos possibles opcions, en principi el 2 de novembre.

La primera votació entre els 121 diputats conservadors s’ha saldat amb 28 vots a favor de Jenrick, que ha quedat per davant de l’antiga responsable de Comerç Internacional, Kemi Badenoch, i de l’exministre d’Exteriors James Cleverly, que han obtingut 22 i 21 suports, respectivament.

Tom Tugendhat, amb 17 vots, i Mel Stride, amb 16, passen també a la segona ronda, de la qual cau en canvi Patel en haver obtingut el respatler de només 14 companys. La pròxima ronda de votació està prevista per a dimarts que ve, sense que ara com ara hi haja un clar favorit.

En este primer mesurament de popularitat no ha participat Sunak, segons fonts citades per Sky News. L’ex primer ministre ha sigut l’encarregat de donar-li la rèplica este mateix dimecres al seu successor, el laborista Keir Starmer, durant una sessió de control en la Cambra dels comuns.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.