Els xiquets de 4 anys que més ultraprocessats mengen passen més de 90 minuts enfront de la TV

Els xiquets de 4 anys que més aliments ultraprocessats consumixen són, alhora, els qui passen més de 90 minuts diaris enfront de la televisió. Així ho indica una investigació de la Universitat Miguel Hernández, que relaciona major temps de pantalla amb un patró de dieta més carregat de productes de pitjor perfil nutricional a esta edat.

El treball, publicat en la revista Appetite, analitza informació de 1.736 parelles sobre els seus fills i filles de 4 anys. De mitjana, estos menors ingerixen 414,6 grams diaris d’ultraprocessats, la qual cosa equival a un 33% de la ingesta total. L’objectiu va ser identificar quins factors materns, sociodemogràfics i d’estil de vida s’associen a un major consum d’esta mena de productes en la primera infància.

Entre els grups més presents en la dieta infantil van destacar els productes lactis ultraprocessats, que van aportar el 44,3% del total consumit, seguits de les begudes ensucrades i els sucs industrials, amb un 17,8%, i dels dolços i la rebosteria industrial, amb un 16,5%.

Televisió i hàbits familiars

L’associació observada suggerix que dedicar més d’una hora i mitja al dia a la televisió podria afavorir rutines més sedentàries i moments de consum menys planificats, en els quals els ultraprocessats resulten més accessibles. A major exposició a continguts audiovisuals, també és més probable que es normalitze la seua presència en el dia a dia de la llar, reforçant eleccions ràpides i de baixa qualitat nutricional.

L’estudi afig que el consum d’ultraprocessats va ser major quan les mares havien mantingut una ingesta més alta d’estos productes durant l’embaràs, mentres que va ser menor en els xiquets i xiquetes de mares amb 30 anys o més. Estes troballes apunten a la influència de l’entorn familiar: els patrons materns previs podrien traslladar-se a l’organització dels menjars i a la compra quotidiana, i la major edat de la mare podria estar vinculada amb rutines alimentàries més estructurades.

En conjunt, els resultats situen al temps de pantalla i als hàbits de la llar com a palanques directes per a reduir la presència d’ultraprocessats en la taula dels més xicotets. Ajustar l’exposició a la televisió i revisar l’oferta disponible a casa es perfilen com a mesures que, de manera coherent amb les dades de l’estudi, ajudarien a desplaçar el pes d’estos productes en la dieta infantil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.

El PP exigix a Ximo Puig explicacions i el seu cessament com a ambaixador després del processament del seu germà

El PPCV reclama que Ximo Puig done explicacions públiques i deixe el càrrec d'ambaixador davant l'OCDE després que l'Audiència de València haja confirmat el processament del seu germà Francis Puig per una presumpta trama de subvencions.

L’UCO detalla reunions de Jorge Bellver amb l’empresari d’Assut per a tractar operacions urbanístiques

Un nou informe de l'UCO aporta al jutjat detalls sobre reunions de Jorge Bellver amb l'empresari Jaime Febrer i reforça la tesi d'obsequis per a influir en tràmits urbanístics a València.

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.