L’Atlètic de Madrid guanya la lliga 7 anys després

L’Atlètic de Madrid va véncer al Valladolid (1-2) i es va proclamar campió de la Lliga 2021/2022. Per altra banda el Reial Madrid va guanyar al Vila-real (2-1).

L’Atlètic del Madrid a fet patir molt als seus seguidors, però finalment ha conquistat el seu ondéssim torneig. És el campió de lliga. Ha sigut el millor. Això sí, l’equip roig-i-blanc no ho ha tingut gens fàcil. La tensió, l’ansietat, el vertigen de veure’s campió i un notable primer temps del Valladolid, li van complicar l’existència. Es va veure fins i tot en desavantatge després d’encaixar un gol d’Óscar Plano en un contraatac precedit d’un servei de cantonada a favor. Un error intolerable per a Simeone, que va saber donar amb la tecla en el descans i va transformar al seu equip, que va tornar a remuntar, beneficiat també perquè els resultats no acompanyaven a l’equip local, ja de Segona. La cara i la creu del futbol, de l’esport i de la vida.

Els detractors l’acusen de no saber definir, però el cert es que Corretja, va encarrilar encara més el títol amb un gol de bandera. Un exercici excel·lent de personalitat, perquè va arriscar en els regatejos, de fe i de destresa en esta rematada de capdavantera. A partir d’ahí tot anat rodat, a més va coincidir amb l’anul·lació d’un gol a Karim Benzema per fora de joc en Valdebebas, els colchoneros ja sentien estes papallones en l’estómac típiques dels grans moments, l’eufòria ja vivia dins d’ells. I damunt Sergi Guardiola no volia però li va donar una passada en profunditat a Luis Suárez impropi d’este nivell, i de cadets. El ‘Pistoler’, havia de ser ell, va definir amb la qualitat d’un campió i va consumar la seua revenja davant els qui en el Barça li donaven per acabat.

L’Atlètic de Madrid ja té la seua 11a Lliga. L’equip de Simeone no va fallar davant el Valladolid, encara que va sofrir en excés, i es va proclamar campió sense necessitat d’esperar que es confirmés un favor del Vila-real en l’Estadi Alfredo Di Stéfano que al final no va arribar. El conjunt roig-i-blanc a d’haver de lluitar fins a l’última jornada per a cantar el alirón, a pesar que va gaudir d’un avantatge de fins a 11 punts amb el Reial Madrid.

Líder des de la jornada 9, l’Atlètic va complir amb els pronòstics per a tornar a ser campió de Lliga set anys després del seu últim títol. En aquella ocasió la va guanyar al Camp Nou també en un duel final. L’era Simeone’ ha aconseguit que, per primera vegada des dels 70, una generació de roig-i-blancs celebren dos Lligues en la mateixa dècada.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.