L’Atlètic de Madrid guanya la lliga 7 anys després

L’Atlètic de Madrid va véncer al Valladolid (1-2) i es va proclamar campió de la Lliga 2021/2022. Per altra banda el Reial Madrid va guanyar al Vila-real (2-1).

L’Atlètic del Madrid a fet patir molt als seus seguidors, però finalment ha conquistat el seu ondéssim torneig. És el campió de lliga. Ha sigut el millor. Això sí, l’equip roig-i-blanc no ho ha tingut gens fàcil. La tensió, l’ansietat, el vertigen de veure’s campió i un notable primer temps del Valladolid, li van complicar l’existència. Es va veure fins i tot en desavantatge després d’encaixar un gol d’Óscar Plano en un contraatac precedit d’un servei de cantonada a favor. Un error intolerable per a Simeone, que va saber donar amb la tecla en el descans i va transformar al seu equip, que va tornar a remuntar, beneficiat també perquè els resultats no acompanyaven a l’equip local, ja de Segona. La cara i la creu del futbol, de l’esport i de la vida.

Els detractors l’acusen de no saber definir, però el cert es que Corretja, va encarrilar encara més el títol amb un gol de bandera. Un exercici excel·lent de personalitat, perquè va arriscar en els regatejos, de fe i de destresa en esta rematada de capdavantera. A partir d’ahí tot anat rodat, a més va coincidir amb l’anul·lació d’un gol a Karim Benzema per fora de joc en Valdebebas, els colchoneros ja sentien estes papallones en l’estómac típiques dels grans moments, l’eufòria ja vivia dins d’ells. I damunt Sergi Guardiola no volia però li va donar una passada en profunditat a Luis Suárez impropi d’este nivell, i de cadets. El ‘Pistoler’, havia de ser ell, va definir amb la qualitat d’un campió i va consumar la seua revenja davant els qui en el Barça li donaven per acabat.

L’Atlètic de Madrid ja té la seua 11a Lliga. L’equip de Simeone no va fallar davant el Valladolid, encara que va sofrir en excés, i es va proclamar campió sense necessitat d’esperar que es confirmés un favor del Vila-real en l’Estadi Alfredo Di Stéfano que al final no va arribar. El conjunt roig-i-blanc a d’haver de lluitar fins a l’última jornada per a cantar el alirón, a pesar que va gaudir d’un avantatge de fins a 11 punts amb el Reial Madrid.

Líder des de la jornada 9, l’Atlètic va complir amb els pronòstics per a tornar a ser campió de Lliga set anys després del seu últim títol. En aquella ocasió la va guanyar al Camp Nou també en un duel final. L’era Simeone’ ha aconseguit que, per primera vegada des dels 70, una generació de roig-i-blancs celebren dos Lligues en la mateixa dècada.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.