25.1 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Obrin la primera pista d’esquí sense neu de l’estat

Imagen de unas pistas de esquí construídas por Neveplast

Imatge d’unes pistes d’esquí construïdes per Neveplast | Neveplast

 

Els amants de l’esquí no hauran d’esperar a l’hivern per a disfrutar del seu deport preferit gràcies a una pionera iniciativa, molt propet de terres valencianes. En concret, s’ha construït en Terol una pista d’esquí artificial sense gens de neu que permetrà practicar este deport durant l’estiu. La iniciativa, que entrarà en funcionament al llarg de la segona quinzena d’agost, és la primera volta que es du a terme en Espanya.

 

La pista s’ha construït en el municipi de Virgen de la Vega i busca incentivar un turisme més sostenible en tota la zona, pel fet que este és un punt de pràctica de deports de neu en hivern, però fora d’esta època també comença a rebre prou turistes, segons expliquen fonts dels responsables del projecte en el diari ‘València Plaza’.

 

Es dona el cas que esta zona patix un fort despoblament i la seua activitat econòmica se centra bàsicament en la temporada de neu. D’esta manera, l’associació Mesón de Nieve ha impulsat esta iniciativa amb l’objectiu de poder ensenyar esquí no només en hivern, sinó que també durant l’estiu amb activitats turístiques durant tot l’any.

 

Imatge d'una pista d'esquí artificial

Imatge d’una pista d’esquí artificial | Cedida

 

Esquí tot l’any amb tres pistes disponibles

Esta pionera pista d’esquí artificial en sec és possible gràcies a l’ús d’un material sintètic que permet els esvarons, donant una sensació molt similar a la que tenim quan esquiem en neu. En total, s’han invertit prop de 300.000 euros per tal de poder construir la infraestructura i l’empresa encarregada de dur a terme l’obra és Neveplast, companyia italiana referent del sector en Europa.

 

L’estructura compta amb 3 pistes diferenciades: una està dedicada totalment a la pràctica de l’esquí amb prop de 100 metres quadrats de grandària, la segona té una funció transportadora i la tercera se centra en l’esvarament de flotadors, amb activitats enfocades als més menuts i a les famílies.

 

Una volta s’obtinga el visat de l’ajuntament i es finalitzen els últims detalls, a partir del pont del 15 d’agost, es podrà inaugurar la instal·lació que podria ser un revulsiu econòmic i atrauria un públic més jove a la zona.

 

En Espanya és la primera pista d’esquí d’esta classe que es construïx, encara que en una xicoteta població pròxima a Valladolid van invertir 12 milions d’euros per fer-ne una, però mai va ser inaugurada. En altres zones d’Europa ja fa temps que compten amb les seues pròpies instal·lacions. I ara, per fi, arriba a Espanya molt prop de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.