El museu Hermitage d’Espanya s’inaugurarà el 2022

Hermitage

El museu Hermitage de Barcelona s’inaugurarà el 2022 | Museu Hermitage Barcelona

 

El museu Hermitage d’Espanya s’inaugurarà el 2022 segons els plans dels promotors, que van presentar el seu projecte el 2016 assegurant que ja estaria construït de cara el 2019. No obstant això, el projecte es va retardar. Però el passat mes d’abril, l’Autoritat Portuària, l’òrgan del que depén el lloc —situat en la plaça dels Vents—, va obrir el tràmit administratiu per a rebre ofertes d’instal·lació en la parcel·la, qualificada de cultural, i, ara, el nou museu torna a estar en boca de tot el món.

 

Ahir mateixa, 27 de juny, es van publicar les fotografies del projecte dissenyat per l’arquitecte japonés, guardonat amb el premi Pritzker, Toyo Ito, que preveu obrir les portes del centre cultural en la tardor del 2022.

  

El projecte està elaborat amb fons privat. El fons d’inversió suís-luxemburgués Varia controlarà el 80% de les accions de la societat de l’Hermitage Barcelona. El 20% restant pertany a Cultural Development Barcelona, Ujo Pallarés, l’impulsor del projecte i qui controla un acord de 50 anys amb el museu Hermitage rus necessari per a la construcció de l’espanyol. Actualment, només es necessita l’aprovació de l’Ajuntament i del Port Marítim.

 

Una inversió milionària 

Els pressupostos estimen uns 52 milions d’euros, dels que 35,8 seran destinats a la construcció del centre cultural; 6,2 a l’equipament del museu; i, finalment, els 5 milions restants s’invertiran en el projecte museogràfic-arquitectònic. Esta última xifra, segons explica ‘El País’, és la que s’ha pagat pel contracte de 50 anys —firmat el 2012— en concepte de llicència de préstec d’obra a l’Hermitage rus de Sant Petesburg. 

 

Hermitage

El museu portarà la firma del prestigiós arquitecte japonés Toyo Ito | Museu Hermitage Barcelona

 

L’arquitecte ideal

Els promotors opinen que «l’edifici serà la peça més important del museu», d’ací que s’haja triat Toyo Ito, qui molts el consideren el ‘Gaudí japonés’, com a arquitecte. De la mateixa manera, l’edifici tindrà un aspecte suggerent i sinuós, sent capaç de simular les ones de la mar en moviment. «La seua imatge s’ha d’associar amb la d’una institució moderna, coherent i respectuosa», assenyalen els promotors.

 

Els aspectes tècnics de l’edifici

El nou edifici tindrà una altura de 25 metres en un solar de 3.240 metres quadrats, quatre plantes —una d’elles, subterrània—, aparcament i una coberta transitable. En la planta baixa s’ubicarà un vestíbul amb oficines, guarda-robes, una sala multi usos, un auditori i una cafeteria restaurant amb terrassa exterior; mentres que la segona constarà d’una botiga i la primera de les sis sales d’exposicions que es distribuïxen per les diferents plantes, on hi haurà, a més, una llibreria d’art, un gran restaurant-café, una sala VIP, i dos terrasses més. La superfície construïda serà de 16.493 metres quadrats, dels que 3.782 seran per a l’exposició.

 

La museografia com a pedra angular del centre cultural

Els promotors del museu volen crear un «centre de coneiximent interdisciplinari basat en obres d’art i objectes culturals que relaten històries, que ens traslladen a un paisatge i una època i permeten acostar-nos a una manera de viure i comprendre el món de les persones que han creat eixe art». Per a assolir el seu objectiu, han confiat la museografia del projecte a Total Museology, la companyia creada el 2014 per Jorge Wagesnberg, qui va presidir el Cosmocaixa des de 2004 fins a la seua mort, el març del 2018.

 

De la mateixa manera, els promotors pretenen, amb la museografia ideal que han vist en l’empresa, «observar i comprendre les obres per a que el visitant puga entrar en la pell dels sers humans que les van crear».

 

Hermitage

Vista virtual d’una de les sales d’exposicions temporal del museu | Museu Hermitage Barcelona

 

La disposició de les sales expositores

De les sis sales d’exposicions, la més gran —800 metres quadrats— tindrà una de les dos exposicions permanents amb les obres provinents de l’Hermitage rus agrupades en grans temes. En una segona sala, paral·lelament, s’instal·larà una col·lecció pròpia del museu, una novetat.

 

Els impulsors del projecte han il·lustrat el seu projecte amb imàtgens d’obres que difícilment es voran en el museu: quatre escultures metàl·liques de Plensa, altres de Chillida i Antonio López, i dos quadres gegants de Matisse —un d’ells ‘La dansa’ del MoMA (Museu d’Art Modern de Nova York)—, a més de tres de Giacometti. 

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.