20 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Les Falles 2020 tindran el primer pla de neteja i gestió de residus

Falles

Un dels carrers de València en Falles | Cedida

 

La quarta reunió de la Mesa de Diàleg de les Falles, presidida pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset i amb la participació del regidor de Neteja de l’Espai Públic i Gestió Sostenible de Residus Urbans i vicealcalde, Sergi Campillo, ha servit per a presentar als representants del col·lectiu faller i de les associacions veïnals i empresarials el primer pla estructurat de neteja i gestió de residus per a la celebració de les Falles de 2020.

 

Entre les novetats principals hi haurà un «reforç important» de la neteja en les zones a on es detecte la pràctica de botellons. També «una major presència de lavabos i urinaris químics per a facilitar al màxim el comportament cívic de totes les persones que disfruten de les Falles i de tot el conjunt del veïnat de la ciutat, que aniran acompanyats per senyals que indicaran la seua ubicació per a que tot el món els puga trobar».

 

El pla presentat inclou diversos servicis addicionals de neteja i recollida de residus durant les Falles: substitucions de contenidors en zones inaccessibles, com per exemple en l’Eixample i unes altres, per illes de contenidors de recollida selectiva.

 

També l’ampliació del servici de papereres en les zones de major afluència ciutadana i turística, amb papereres-contenidor de 120 litres adossades a les existents. S‘incrementarà el reforç de neteja per a zones amb botelló, amb contenidors de vidre, envasos i reforç de papereres. Per a tot açò es farà una planificació exhaustiva dels servicis de neteja i recollida en grans events i aglomeracions.

 

Tot això estarà acompanyat per diferents campanyes de comunicació i conscienciació ciutadana. Una de les més destacades serà la carta de l’Ajuntament a les falles amb una guia pràctica per a unes festes més sostenibles.  D’altra banda, es preveu fixar l’hora màxima de neteja de festes, sopars i altres events per part dels promotors abans de les 8.00 hores del matí següent.

 

A més, els llocs de venda ambulants, com a mercats ambulants o llocs de venda i/o consum d’aliments, hauran d’estar equipats de papereres de selectiva per a fomentar i facilitar el reciclatge, mantindre la neteja del seu entorn de tota classe de residus i de taques en els paviments de voreres i calçades. D’altra banda, la sol·licitud de contenidors metàl·lics per a restes de cendres de sopars i focs en la via pública haurà de fer-se abans del pròxim 25 de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista d’una dona a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci després de confirmar-se l'assassinat masclista d'una dona de 37 anys a Alacant. Igualtat ha incorporat el cas al registre oficial i la xifra de 2025 puja a 35, 1.330 des de 2003.