Fiscalia insisteix en el frau electoral del PP de València el 2007 i 2011 i situa Grau com a ‘pedra angular’

“Tot acte de corrupció suposa un gran retret ètic i moral perquè és una fallida a la societat i, quan els polítics es presenten a les eleccions com a paradigmes de la transparència i cometen frau en les eleccions, el retret és major”.

Així ha començat el fiscal Anticorrupció el seu informe per la peça A del cas Imelsa i ha insistit en frau electoral del grup municipal del PP de València el 2007 i 2011. També ha situat l’exvicealcalde de la ciutat Alfonso Grau i a l’exsecretària del PP a l’Ajuntament Mari Carmen García Fuster com a “pedra angular” de les irregularitats.

El fiscal s’ha pronunciat així en la penúltima sessió del juí per la peça A de Imelsa, en relació amb un presumpte finançament irregular en les campanyes electorals del PP de València en 2007 i 2011 a través de donacions i pagaments d’empreses. En este procediment hi ha quatre acusats: Grau; García Fuster; l’exdirector de la Fundació Turisme València, José Salinas; i l’exedil i exresponsable del Centre d’Estratègies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón.

En l’exposició del seu informe de conclusions, el fiscal ha repetit: “El PP de València va cometre en les eleccions del 2007, del 2011 i, encara menys, del 2015, frau electoral perquè va incrementar el seu pressupost per a les eleccions mitjançant uns diners irregularment obtinguts”.

En esta línia, ha manifestat que el PP va aconseguir diners “irregulars” de quatre formes diferents: de diners aportats per fundacions i entitats municipals; d’empreses valencianes i una societat, fantasma; d’ingressos en efectiu que consten, per exemple, en el Llibre Major de Laterne –mercantil que va fer campanya electoral del 2007–; i bitllets de 500 euros que va entregar Grau al seu exassessor Jesús Gordillo.

Sobre la campanya del 2015, que es va investigar inicialment en el procediment per delicte de blanqueig, però es va acabar arxivant per l’Audiència, el fiscal únicament ha fet referència a la mateixa per a al·legar irregularitats: “Tant en les eleccions del 2007 com en la de 2011 i 2015 el PP posava en joc una maquinària per a contrarestar l’efecte dels restants partits polítics i partia amb un avantatge fonamentalment econòmic”, ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.