Fiscalia insisteix en el frau electoral del PP de València el 2007 i 2011 i situa Grau com a ‘pedra angular’

“Tot acte de corrupció suposa un gran retret ètic i moral perquè és una fallida a la societat i, quan els polítics es presenten a les eleccions com a paradigmes de la transparència i cometen frau en les eleccions, el retret és major”.

Així ha començat el fiscal Anticorrupció el seu informe per la peça A del cas Imelsa i ha insistit en frau electoral del grup municipal del PP de València el 2007 i 2011. També ha situat l’exvicealcalde de la ciutat Alfonso Grau i a l’exsecretària del PP a l’Ajuntament Mari Carmen García Fuster com a “pedra angular” de les irregularitats.

El fiscal s’ha pronunciat així en la penúltima sessió del juí per la peça A de Imelsa, en relació amb un presumpte finançament irregular en les campanyes electorals del PP de València en 2007 i 2011 a través de donacions i pagaments d’empreses. En este procediment hi ha quatre acusats: Grau; García Fuster; l’exdirector de la Fundació Turisme València, José Salinas; i l’exedil i exresponsable del Centre d’Estratègies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón.

En l’exposició del seu informe de conclusions, el fiscal ha repetit: “El PP de València va cometre en les eleccions del 2007, del 2011 i, encara menys, del 2015, frau electoral perquè va incrementar el seu pressupost per a les eleccions mitjançant uns diners irregularment obtinguts”.

En esta línia, ha manifestat que el PP va aconseguir diners “irregulars” de quatre formes diferents: de diners aportats per fundacions i entitats municipals; d’empreses valencianes i una societat, fantasma; d’ingressos en efectiu que consten, per exemple, en el Llibre Major de Laterne –mercantil que va fer campanya electoral del 2007–; i bitllets de 500 euros que va entregar Grau al seu exassessor Jesús Gordillo.

Sobre la campanya del 2015, que es va investigar inicialment en el procediment per delicte de blanqueig, però es va acabar arxivant per l’Audiència, el fiscal únicament ha fet referència a la mateixa per a al·legar irregularitats: “Tant en les eleccions del 2007 com en la de 2011 i 2015 el PP posava en joc una maquinària per a contrarestar l’efecte dels restants partits polítics i partia amb un avantatge fonamentalment econòmic”, ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.