Fiscalia insisteix en el frau electoral del PP de València el 2007 i 2011 i situa Grau com a ‘pedra angular’

“Tot acte de corrupció suposa un gran retret ètic i moral perquè és una fallida a la societat i, quan els polítics es presenten a les eleccions com a paradigmes de la transparència i cometen frau en les eleccions, el retret és major”.

Així ha començat el fiscal Anticorrupció el seu informe per la peça A del cas Imelsa i ha insistit en frau electoral del grup municipal del PP de València el 2007 i 2011. També ha situat l’exvicealcalde de la ciutat Alfonso Grau i a l’exsecretària del PP a l’Ajuntament Mari Carmen García Fuster com a “pedra angular” de les irregularitats.

El fiscal s’ha pronunciat així en la penúltima sessió del juí per la peça A de Imelsa, en relació amb un presumpte finançament irregular en les campanyes electorals del PP de València en 2007 i 2011 a través de donacions i pagaments d’empreses. En este procediment hi ha quatre acusats: Grau; García Fuster; l’exdirector de la Fundació Turisme València, José Salinas; i l’exedil i exresponsable del Centre d’Estratègies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón.

En l’exposició del seu informe de conclusions, el fiscal ha repetit: “El PP de València va cometre en les eleccions del 2007, del 2011 i, encara menys, del 2015, frau electoral perquè va incrementar el seu pressupost per a les eleccions mitjançant uns diners irregularment obtinguts”.

En esta línia, ha manifestat que el PP va aconseguir diners “irregulars” de quatre formes diferents: de diners aportats per fundacions i entitats municipals; d’empreses valencianes i una societat, fantasma; d’ingressos en efectiu que consten, per exemple, en el Llibre Major de Laterne –mercantil que va fer campanya electoral del 2007–; i bitllets de 500 euros que va entregar Grau al seu exassessor Jesús Gordillo.

Sobre la campanya del 2015, que es va investigar inicialment en el procediment per delicte de blanqueig, però es va acabar arxivant per l’Audiència, el fiscal únicament ha fet referència a la mateixa per a al·legar irregularitats: “Tant en les eleccions del 2007 com en la de 2011 i 2015 el PP posava en joc una maquinària per a contrarestar l’efecte dels restants partits polítics i partia amb un avantatge fonamentalment econòmic”, ha dit.

Últimes notícies

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.

València impulsa la reintroducció de pollets d’òbila comuna en zones periurbanes

La Fundació Bioparc i la Generalitat han iniciat la reintroducció d'una vintena de pollets d'òbila comuna en zones periurbanes de València, una espècie vulnerable clau en el control natural de plagues de rosegadors.

Educació cita als sindicats a una nova reunió per a intentar frenar la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats del professorat a una nova reunió negociadora per a este dijous amb l'objectiu d'acostar postures i buscar un acord.

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.