16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Fiscalia insisteix en el frau electoral del PP de València el 2007 i 2011 i situa Grau com a ‘pedra angular’

“Tot acte de corrupció suposa un gran retret ètic i moral perquè és una fallida a la societat i, quan els polítics es presenten a les eleccions com a paradigmes de la transparència i cometen frau en les eleccions, el retret és major”.

Així ha començat el fiscal Anticorrupció el seu informe per la peça A del cas Imelsa i ha insistit en frau electoral del grup municipal del PP de València el 2007 i 2011. També ha situat l’exvicealcalde de la ciutat Alfonso Grau i a l’exsecretària del PP a l’Ajuntament Mari Carmen García Fuster com a “pedra angular” de les irregularitats.

El fiscal s’ha pronunciat així en la penúltima sessió del juí per la peça A de Imelsa, en relació amb un presumpte finançament irregular en les campanyes electorals del PP de València en 2007 i 2011 a través de donacions i pagaments d’empreses. En este procediment hi ha quatre acusats: Grau; García Fuster; l’exdirector de la Fundació Turisme València, José Salinas; i l’exedil i exresponsable del Centre d’Estratègies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón.

En l’exposició del seu informe de conclusions, el fiscal ha repetit: “El PP de València va cometre en les eleccions del 2007, del 2011 i, encara menys, del 2015, frau electoral perquè va incrementar el seu pressupost per a les eleccions mitjançant uns diners irregularment obtinguts”.

En esta línia, ha manifestat que el PP va aconseguir diners “irregulars” de quatre formes diferents: de diners aportats per fundacions i entitats municipals; d’empreses valencianes i una societat, fantasma; d’ingressos en efectiu que consten, per exemple, en el Llibre Major de Laterne –mercantil que va fer campanya electoral del 2007–; i bitllets de 500 euros que va entregar Grau al seu exassessor Jesús Gordillo.

Sobre la campanya del 2015, que es va investigar inicialment en el procediment per delicte de blanqueig, però es va acabar arxivant per l’Audiència, el fiscal únicament ha fet referència a la mateixa per a al·legar irregularitats: “Tant en les eleccions del 2007 com en la de 2011 i 2015 el PP posava en joc una maquinària per a contrarestar l’efecte dels restants partits polítics i partia amb un avantatge fonamentalment econòmic”, ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.