Fiscalia insisteix en el frau electoral del PP de València el 2007 i 2011 i situa Grau com a ‘pedra angular’

“Tot acte de corrupció suposa un gran retret ètic i moral perquè és una fallida a la societat i, quan els polítics es presenten a les eleccions com a paradigmes de la transparència i cometen frau en les eleccions, el retret és major”.

Així ha començat el fiscal Anticorrupció el seu informe per la peça A del cas Imelsa i ha insistit en frau electoral del grup municipal del PP de València el 2007 i 2011. També ha situat l’exvicealcalde de la ciutat Alfonso Grau i a l’exsecretària del PP a l’Ajuntament Mari Carmen García Fuster com a “pedra angular” de les irregularitats.

El fiscal s’ha pronunciat així en la penúltima sessió del juí per la peça A de Imelsa, en relació amb un presumpte finançament irregular en les campanyes electorals del PP de València en 2007 i 2011 a través de donacions i pagaments d’empreses. En este procediment hi ha quatre acusats: Grau; García Fuster; l’exdirector de la Fundació Turisme València, José Salinas; i l’exedil i exresponsable del Centre d’Estratègies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón.

En l’exposició del seu informe de conclusions, el fiscal ha repetit: “El PP de València va cometre en les eleccions del 2007, del 2011 i, encara menys, del 2015, frau electoral perquè va incrementar el seu pressupost per a les eleccions mitjançant uns diners irregularment obtinguts”.

En esta línia, ha manifestat que el PP va aconseguir diners “irregulars” de quatre formes diferents: de diners aportats per fundacions i entitats municipals; d’empreses valencianes i una societat, fantasma; d’ingressos en efectiu que consten, per exemple, en el Llibre Major de Laterne –mercantil que va fer campanya electoral del 2007–; i bitllets de 500 euros que va entregar Grau al seu exassessor Jesús Gordillo.

Sobre la campanya del 2015, que es va investigar inicialment en el procediment per delicte de blanqueig, però es va acabar arxivant per l’Audiència, el fiscal únicament ha fet referència a la mateixa per a al·legar irregularitats: “Tant en les eleccions del 2007 com en la de 2011 i 2015 el PP posava en joc una maquinària per a contrarestar l’efecte dels restants partits polítics i partia amb un avantatge fonamentalment econòmic”, ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.