S’assenta en la banqueta dels acusats un dels majors pederastes valencians

L’acusat es posava molt violent si els menors es negaven a mantindre relacions sexuals amb ell | cedida

 

ACTUALITZAT 11/11/2019 15.55 hores. Este dilluns, Christian S. E. s’ha sentat en la banqueta de l’Audiència Provincial de València per, presumptament,  haver agredit i abusat sexualment de set menors, d’una congregació religiosa del Camp de Morvedre (València), durant diferents anys. Este cas està considerat un dels casos de pederastia més greus produïts en territori valencià.

 

A més, també es tracta d’un dels casos a on la petició de pena del fiscal és més elevada. La Fiscalia demana per a l’acusat fins a 111 anys de presó, segons ha avançat ‘Las Provincias’. La fiscal Mercedes Bascuñana afirma, en el seu escrit, que el xic, estudiant de Magisteri i major d’edat, accedia als menors «amb l’excusa d’ajudar-los en els estudis» i «guiat per la finalitat de satisfer els seus obscens desitjos».

 

«Si no ho fas, ja voràs»

D’altra banda, l’auto afirma que Christian es posava molt violent quan els menors es negaven a mantindre relacions sexuals amb ell: «Li obligà a que li penetrara i, davant la seua negativa, començà a pegar colps per l’habitació». En un altre cas, arribà a alçar un objecte amb intenció d’agredir-lo físicament o els deia «si no ho fas, ja voràs». Fets que la fiscal considera com una coacció clau per a que els menors guardaren silenci durant tants anys. El presumpte autor dels fets, per a guanyar-se la confiança d’una de les seues víctimes, li «feia regals de tot tipo, des de telèfons mòbils a un ordinador portàtil, excursions, viatges…».

 

Fals educador, es guanyava la confiança dels pares

En presentar-se com a educador i orientador, encara que no ho era, l’acusat havia conseguit fer-se amb la confiança dels pares dels menors, tots ells xics i d’entre 12 i 15 anys. Christian hauria masturbat als menors, els hauria fet fel·lacions i fins i tot penetracions anals i no una volta, sinó durant alguns anys, motiu pel que la Fiscalia demana els 111 anys de presó, que finalment no s’aplicaran, ja que el màxim s’establix en el triple de la pena més greu que se l’interpose, uns 30 anys. 

 

L’acusat ha negat alguns fets

L’acusat ha explicat que la seua funció en la congregació no era d’educador, sinó que era «una funció normal, com qualsevol altra persona», i ha insistit que la relació amb els xiquets era de «col·legues, d’amics», als que li agradava ajudar. Ha negat besos i abraçades i ha puntualitzat: «Alguns xiquets, quan em veien, em donaven un abraça, però jo no els tocava».

 

En esta línia, ha assegurat que «a vegades» feia classes a alguns menors, però perquè li ho demanaven els pares, no perquè ell s’oferia. Estes les solia fer en casa dels xiquets, o bé en el menjador o bé a l’habitació. Ha dit que, a vegades, tancava la porta «perquè els sorolls molestaven», però no perquè aprofitava per a abusar dels menors.

 

També ha explicat que acompanyava a alguns xiquets a la piscina. En concret, preguntat per un d’ells, que pateix autisme, ha manifestat que el va portar perquè li ho va demanar la seua iaia. «Ella em va demanar que el portara a la piscina i l’ajudara», ha dit.

 

En esta ocasió, la Fiscalia descriu un episodi de tocament, però ell el nega: «No vaig tocar a ningú. Això no ha passat», ha subratllat, al mateix temps que ha assegurat que ha anat moltes vegades a casa de la iaia amb els menors i ha indicat que el pare d’ells li va arribar a enviar un missatge per a donar-li salutacions de part dels xiquets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU