La Generalitat iniciarà una campanya de vacunació contra la grip a les escoles per a educació infantil i especial

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “el pròxim curs iniciarem una campanya de vacunació escolar enfront de la grip, que es desenrotllarà en els centres amb alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana”.
 
El cap del Consell ha explicat que esta iniciativa, que preveu immunitzar uns 72.000 alumnes, “facilitarà la vacunació per via intranasal, sense necessitat de desplaçaments als centres de salut, i així s’afavorix la conciliació familiar”.
 
Carlos Mazón ha assenyalat que el Consell “continua complint i avançant en atenció primària per a garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans”.
 
En concret, la població diana d’esta campanya de vacunació són els menors nascuts en 2020 i 2021, escolaritzats en etapa d’Educació Infantil de centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, així com tots els alumnes de centres d’Educació Especial, als quals assistixen menors i jóvens de fins a 22 anys. D’estos grups d’alumnes se subministrarà la vacuna a aquells les famílies dels quals manifesten la voluntat de participar en la campanya.
 
El cap del Consell ha explicat que l’objectiu d’esta campanya és “facilitar a les famílies la protecció als menors enfront de la grip i frenar els contagis entre ells, així com evitar que puguen transmetre el virus a persones vulnerables, com ara persones majors o amb alguna patologia de base, que tenen més risc de patir complicacions”.
 
Esta campanya, que s’iniciarà a partir de l’1 d’octubre, és la primera de vacunació escolar enfront de la grip que posa en marxa la Generalitat i que està coordinada entre les conselleries d’Educació i Sanitat. Així, els equips de professionals sanitaris programaran amb els centres educatius les jornades de vacunació en les seues instal·lacions, que tindran lloc en el marc de la campanya 2024-2025 de la vacunació de la grip.
 
Cal destacar que prèviament a la configuració d’esta estratègia, durant la temporada passada es va dur a terme en el departament de salut d’Elda una experiència pilot de vacunació enfront de la grip en els centres docents d’este departament de salut, que va culminar amb èxit de participació, la qual cosa ha propiciat que s’estenga a tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana

Vacuna intranasal

La vacuna que se subministrarà als menors d’Educació Infantil és d’administració intranasal i únicament per a l’alumnat que no presente contraindicacions a esta mena de vacuna. S’administra amb una xicoteta dosi en cada fossa nasal i es tracta d’una vacuna trivalent. Així mateix, en els centres d’Educació Especial es valorarà l’administració de la vacuna intramuscular en casos determinats i la immunització simultània de la vacuna enfront de la COVID-19.
 
Cal recordar que la Generalitat va incorporar per primera vegada la vacuna intranasal, indicada per a menors de 2 a 4 anys, en la campanya passada enfront de la grip, iniciada en octubre de 2023. Esta vacuna evita la punxada als més xicotets, ja que se subministra en forma d’aerosol nasal i entre els beneficis que té destaca el fet que neutralitza el virus en la via d’entrada: la mucosa nasal.

Importància de la vacunació en menors

En l’àmbit epidemiològic, la vacunació de la població infantil és molt important per diversos motius. D’una banda, principalment els menors de 5 anys, són els que més es contagien i emmalaltixen de la grip cada any. A més, no sempre és lleu i en alguns casos requerix hospitalització.
 
D’una altra banda, la població infantil és capaç de transmetre la grip a altres persones, que poden patir una malaltia greu amb risc a patir complicacions importants. D’esta manera, protegir els menors de la grip evita el contagi de les persones majors i altres grups vulnerables i ajuda a frenar la transmissió del virus.
 
Durant la campanya anterior, la Comunitat Valenciana ja va introduir la vacunació infantil enfront de la grip en els xiquets i xiquetes de 6 a 59 mesos, recomanació que també arreplega la Comissió de Salut Pública per a la temporada 2024-2025.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.