10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Generalitat iniciarà una campanya de vacunació contra la grip a les escoles per a educació infantil i especial

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “el pròxim curs iniciarem una campanya de vacunació escolar enfront de la grip, que es desenrotllarà en els centres amb alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana”.
 
El cap del Consell ha explicat que esta iniciativa, que preveu immunitzar uns 72.000 alumnes, “facilitarà la vacunació per via intranasal, sense necessitat de desplaçaments als centres de salut, i així s’afavorix la conciliació familiar”.
 
Carlos Mazón ha assenyalat que el Consell “continua complint i avançant en atenció primària per a garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans”.
 
En concret, la població diana d’esta campanya de vacunació són els menors nascuts en 2020 i 2021, escolaritzats en etapa d’Educació Infantil de centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, així com tots els alumnes de centres d’Educació Especial, als quals assistixen menors i jóvens de fins a 22 anys. D’estos grups d’alumnes se subministrarà la vacuna a aquells les famílies dels quals manifesten la voluntat de participar en la campanya.
 
El cap del Consell ha explicat que l’objectiu d’esta campanya és “facilitar a les famílies la protecció als menors enfront de la grip i frenar els contagis entre ells, així com evitar que puguen transmetre el virus a persones vulnerables, com ara persones majors o amb alguna patologia de base, que tenen més risc de patir complicacions”.
 
Esta campanya, que s’iniciarà a partir de l’1 d’octubre, és la primera de vacunació escolar enfront de la grip que posa en marxa la Generalitat i que està coordinada entre les conselleries d’Educació i Sanitat. Així, els equips de professionals sanitaris programaran amb els centres educatius les jornades de vacunació en les seues instal·lacions, que tindran lloc en el marc de la campanya 2024-2025 de la vacunació de la grip.
 
Cal destacar que prèviament a la configuració d’esta estratègia, durant la temporada passada es va dur a terme en el departament de salut d’Elda una experiència pilot de vacunació enfront de la grip en els centres docents d’este departament de salut, que va culminar amb èxit de participació, la qual cosa ha propiciat que s’estenga a tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana

Vacuna intranasal

La vacuna que se subministrarà als menors d’Educació Infantil és d’administració intranasal i únicament per a l’alumnat que no presente contraindicacions a esta mena de vacuna. S’administra amb una xicoteta dosi en cada fossa nasal i es tracta d’una vacuna trivalent. Així mateix, en els centres d’Educació Especial es valorarà l’administració de la vacuna intramuscular en casos determinats i la immunització simultània de la vacuna enfront de la COVID-19.
 
Cal recordar que la Generalitat va incorporar per primera vegada la vacuna intranasal, indicada per a menors de 2 a 4 anys, en la campanya passada enfront de la grip, iniciada en octubre de 2023. Esta vacuna evita la punxada als més xicotets, ja que se subministra en forma d’aerosol nasal i entre els beneficis que té destaca el fet que neutralitza el virus en la via d’entrada: la mucosa nasal.

Importància de la vacunació en menors

En l’àmbit epidemiològic, la vacunació de la població infantil és molt important per diversos motius. D’una banda, principalment els menors de 5 anys, són els que més es contagien i emmalaltixen de la grip cada any. A més, no sempre és lleu i en alguns casos requerix hospitalització.
 
D’una altra banda, la població infantil és capaç de transmetre la grip a altres persones, que poden patir una malaltia greu amb risc a patir complicacions importants. D’esta manera, protegir els menors de la grip evita el contagi de les persones majors i altres grups vulnerables i ajuda a frenar la transmissió del virus.
 
Durant la campanya anterior, la Comunitat Valenciana ja va introduir la vacunació infantil enfront de la grip en els xiquets i xiquetes de 6 a 59 mesos, recomanació que també arreplega la Comissió de Salut Pública per a la temporada 2024-2025.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.