La Generalitat iniciarà una campanya de vacunació contra la grip a les escoles per a educació infantil i especial

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “el pròxim curs iniciarem una campanya de vacunació escolar enfront de la grip, que es desenrotllarà en els centres amb alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana”.
 
El cap del Consell ha explicat que esta iniciativa, que preveu immunitzar uns 72.000 alumnes, “facilitarà la vacunació per via intranasal, sense necessitat de desplaçaments als centres de salut, i així s’afavorix la conciliació familiar”.
 
Carlos Mazón ha assenyalat que el Consell “continua complint i avançant en atenció primària per a garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans”.
 
En concret, la població diana d’esta campanya de vacunació són els menors nascuts en 2020 i 2021, escolaritzats en etapa d’Educació Infantil de centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, així com tots els alumnes de centres d’Educació Especial, als quals assistixen menors i jóvens de fins a 22 anys. D’estos grups d’alumnes se subministrarà la vacuna a aquells les famílies dels quals manifesten la voluntat de participar en la campanya.
 
El cap del Consell ha explicat que l’objectiu d’esta campanya és “facilitar a les famílies la protecció als menors enfront de la grip i frenar els contagis entre ells, així com evitar que puguen transmetre el virus a persones vulnerables, com ara persones majors o amb alguna patologia de base, que tenen més risc de patir complicacions”.
 
Esta campanya, que s’iniciarà a partir de l’1 d’octubre, és la primera de vacunació escolar enfront de la grip que posa en marxa la Generalitat i que està coordinada entre les conselleries d’Educació i Sanitat. Així, els equips de professionals sanitaris programaran amb els centres educatius les jornades de vacunació en les seues instal·lacions, que tindran lloc en el marc de la campanya 2024-2025 de la vacunació de la grip.
 
Cal destacar que prèviament a la configuració d’esta estratègia, durant la temporada passada es va dur a terme en el departament de salut d’Elda una experiència pilot de vacunació enfront de la grip en els centres docents d’este departament de salut, que va culminar amb èxit de participació, la qual cosa ha propiciat que s’estenga a tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana

Vacuna intranasal

La vacuna que se subministrarà als menors d’Educació Infantil és d’administració intranasal i únicament per a l’alumnat que no presente contraindicacions a esta mena de vacuna. S’administra amb una xicoteta dosi en cada fossa nasal i es tracta d’una vacuna trivalent. Així mateix, en els centres d’Educació Especial es valorarà l’administració de la vacuna intramuscular en casos determinats i la immunització simultània de la vacuna enfront de la COVID-19.
 
Cal recordar que la Generalitat va incorporar per primera vegada la vacuna intranasal, indicada per a menors de 2 a 4 anys, en la campanya passada enfront de la grip, iniciada en octubre de 2023. Esta vacuna evita la punxada als més xicotets, ja que se subministra en forma d’aerosol nasal i entre els beneficis que té destaca el fet que neutralitza el virus en la via d’entrada: la mucosa nasal.

Importància de la vacunació en menors

En l’àmbit epidemiològic, la vacunació de la població infantil és molt important per diversos motius. D’una banda, principalment els menors de 5 anys, són els que més es contagien i emmalaltixen de la grip cada any. A més, no sempre és lleu i en alguns casos requerix hospitalització.
 
D’una altra banda, la població infantil és capaç de transmetre la grip a altres persones, que poden patir una malaltia greu amb risc a patir complicacions importants. D’esta manera, protegir els menors de la grip evita el contagi de les persones majors i altres grups vulnerables i ajuda a frenar la transmissió del virus.
 
Durant la campanya anterior, la Comunitat Valenciana ja va introduir la vacunació infantil enfront de la grip en els xiquets i xiquetes de 6 a 59 mesos, recomanació que també arreplega la Comissió de Salut Pública per a la temporada 2024-2025.

Últimes notícies

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.

El Consell reforça a Torrevieja la continuïtat del Certamen Internacional d’Havaneres

Juanfran Pérez Llorca ha garantit a Torrevieja el suport del Consell al Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia i al futur museu i auditori de les habaneres.