La Generalitat iniciarà una campanya de vacunació contra la grip a les escoles per a educació infantil i especial

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “el pròxim curs iniciarem una campanya de vacunació escolar enfront de la grip, que es desenrotllarà en els centres amb alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana”.
 
El cap del Consell ha explicat que esta iniciativa, que preveu immunitzar uns 72.000 alumnes, “facilitarà la vacunació per via intranasal, sense necessitat de desplaçaments als centres de salut, i així s’afavorix la conciliació familiar”.
 
Carlos Mazón ha assenyalat que el Consell “continua complint i avançant en atenció primària per a garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans”.
 
En concret, la població diana d’esta campanya de vacunació són els menors nascuts en 2020 i 2021, escolaritzats en etapa d’Educació Infantil de centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, així com tots els alumnes de centres d’Educació Especial, als quals assistixen menors i jóvens de fins a 22 anys. D’estos grups d’alumnes se subministrarà la vacuna a aquells les famílies dels quals manifesten la voluntat de participar en la campanya.
 
El cap del Consell ha explicat que l’objectiu d’esta campanya és “facilitar a les famílies la protecció als menors enfront de la grip i frenar els contagis entre ells, així com evitar que puguen transmetre el virus a persones vulnerables, com ara persones majors o amb alguna patologia de base, que tenen més risc de patir complicacions”.
 
Esta campanya, que s’iniciarà a partir de l’1 d’octubre, és la primera de vacunació escolar enfront de la grip que posa en marxa la Generalitat i que està coordinada entre les conselleries d’Educació i Sanitat. Així, els equips de professionals sanitaris programaran amb els centres educatius les jornades de vacunació en les seues instal·lacions, que tindran lloc en el marc de la campanya 2024-2025 de la vacunació de la grip.
 
Cal destacar que prèviament a la configuració d’esta estratègia, durant la temporada passada es va dur a terme en el departament de salut d’Elda una experiència pilot de vacunació enfront de la grip en els centres docents d’este departament de salut, que va culminar amb èxit de participació, la qual cosa ha propiciat que s’estenga a tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana

Vacuna intranasal

La vacuna que se subministrarà als menors d’Educació Infantil és d’administració intranasal i únicament per a l’alumnat que no presente contraindicacions a esta mena de vacuna. S’administra amb una xicoteta dosi en cada fossa nasal i es tracta d’una vacuna trivalent. Així mateix, en els centres d’Educació Especial es valorarà l’administració de la vacuna intramuscular en casos determinats i la immunització simultània de la vacuna enfront de la COVID-19.
 
Cal recordar que la Generalitat va incorporar per primera vegada la vacuna intranasal, indicada per a menors de 2 a 4 anys, en la campanya passada enfront de la grip, iniciada en octubre de 2023. Esta vacuna evita la punxada als més xicotets, ja que se subministra en forma d’aerosol nasal i entre els beneficis que té destaca el fet que neutralitza el virus en la via d’entrada: la mucosa nasal.

Importància de la vacunació en menors

En l’àmbit epidemiològic, la vacunació de la població infantil és molt important per diversos motius. D’una banda, principalment els menors de 5 anys, són els que més es contagien i emmalaltixen de la grip cada any. A més, no sempre és lleu i en alguns casos requerix hospitalització.
 
D’una altra banda, la població infantil és capaç de transmetre la grip a altres persones, que poden patir una malaltia greu amb risc a patir complicacions importants. D’esta manera, protegir els menors de la grip evita el contagi de les persones majors i altres grups vulnerables i ajuda a frenar la transmissió del virus.
 
Durant la campanya anterior, la Comunitat Valenciana ja va introduir la vacunació infantil enfront de la grip en els xiquets i xiquetes de 6 a 59 mesos, recomanació que també arreplega la Comissió de Salut Pública per a la temporada 2024-2025.

Últimes notícies

Doble avís taronja a la Comunitat Valenciana per fortes pluges i 40 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora al litoral d’Alacant i per temperatures de fins a 40 graus al sud de la província de València. També hi haurà avisos grocs per oratge advers a les tres províncies.

Dos-cents agents reforcen la vigilància en la campanya de la raïm embolsada del Vinalopó

Uns 200 agents de la Guàrdia Civil vigilaran esta campanya les explotacions de raïm de taula embolsada del Vinalopó per a previndre robatoris, en una estratègia que ha reduït els delictes en els últims anys. La campanya de prevenció, coordinada per l’Equip ROCA i en marxa des de fa dotze anys, ha sigut presentada a Agost amb la participació d’autoritats i representants municipals de la zona.

Barrachina admet el deute gravíssim valencià i reclama una financiació justa

Miguel Barrachina admet que la Comunitat Valenciana pateix un problema gravíssim de sobreendeutament i defensa un nou model de finançament que deixe la regió en la mitjana estatal i incloga un fons transitori de nivellació.

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.