La Generalitat iniciarà una campanya de vacunació contra la grip a les escoles per a educació infantil i especial

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “el pròxim curs iniciarem una campanya de vacunació escolar enfront de la grip, que es desenrotllarà en els centres amb alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Especial de la Comunitat Valenciana”.
 
El cap del Consell ha explicat que esta iniciativa, que preveu immunitzar uns 72.000 alumnes, “facilitarà la vacunació per via intranasal, sense necessitat de desplaçaments als centres de salut, i així s’afavorix la conciliació familiar”.
 
Carlos Mazón ha assenyalat que el Consell “continua complint i avançant en atenció primària per a garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans”.
 
En concret, la població diana d’esta campanya de vacunació són els menors nascuts en 2020 i 2021, escolaritzats en etapa d’Educació Infantil de centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, així com tots els alumnes de centres d’Educació Especial, als quals assistixen menors i jóvens de fins a 22 anys. D’estos grups d’alumnes se subministrarà la vacuna a aquells les famílies dels quals manifesten la voluntat de participar en la campanya.
 
El cap del Consell ha explicat que l’objectiu d’esta campanya és “facilitar a les famílies la protecció als menors enfront de la grip i frenar els contagis entre ells, així com evitar que puguen transmetre el virus a persones vulnerables, com ara persones majors o amb alguna patologia de base, que tenen més risc de patir complicacions”.
 
Esta campanya, que s’iniciarà a partir de l’1 d’octubre, és la primera de vacunació escolar enfront de la grip que posa en marxa la Generalitat i que està coordinada entre les conselleries d’Educació i Sanitat. Així, els equips de professionals sanitaris programaran amb els centres educatius les jornades de vacunació en les seues instal·lacions, que tindran lloc en el marc de la campanya 2024-2025 de la vacunació de la grip.
 
Cal destacar que prèviament a la configuració d’esta estratègia, durant la temporada passada es va dur a terme en el departament de salut d’Elda una experiència pilot de vacunació enfront de la grip en els centres docents d’este departament de salut, que va culminar amb èxit de participació, la qual cosa ha propiciat que s’estenga a tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana

Vacuna intranasal

La vacuna que se subministrarà als menors d’Educació Infantil és d’administració intranasal i únicament per a l’alumnat que no presente contraindicacions a esta mena de vacuna. S’administra amb una xicoteta dosi en cada fossa nasal i es tracta d’una vacuna trivalent. Així mateix, en els centres d’Educació Especial es valorarà l’administració de la vacuna intramuscular en casos determinats i la immunització simultània de la vacuna enfront de la COVID-19.
 
Cal recordar que la Generalitat va incorporar per primera vegada la vacuna intranasal, indicada per a menors de 2 a 4 anys, en la campanya passada enfront de la grip, iniciada en octubre de 2023. Esta vacuna evita la punxada als més xicotets, ja que se subministra en forma d’aerosol nasal i entre els beneficis que té destaca el fet que neutralitza el virus en la via d’entrada: la mucosa nasal.

Importància de la vacunació en menors

En l’àmbit epidemiològic, la vacunació de la població infantil és molt important per diversos motius. D’una banda, principalment els menors de 5 anys, són els que més es contagien i emmalaltixen de la grip cada any. A més, no sempre és lleu i en alguns casos requerix hospitalització.
 
D’una altra banda, la població infantil és capaç de transmetre la grip a altres persones, que poden patir una malaltia greu amb risc a patir complicacions importants. D’esta manera, protegir els menors de la grip evita el contagi de les persones majors i altres grups vulnerables i ajuda a frenar la transmissió del virus.
 
Durant la campanya anterior, la Comunitat Valenciana ja va introduir la vacunació infantil enfront de la grip en els xiquets i xiquetes de 6 a 59 mesos, recomanació que també arreplega la Comissió de Salut Pública per a la temporada 2024-2025.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.