21.3 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

Un grup de 14 persones queden atrapades en la neu en Penyagolosa

Neu

Els efectius s’han desplaçat des de diferents pistes forestals | CPBC

 

Esta vesprada de dissabte, en una pista forestal del Parc Natural del Penyagolosa, en la localitat de Vistabella del Maestrat, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), un grup de 14 persones ha quedat atrapat en la neu.

 

Segons informa en ‘Twitter’ el Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC), fins al lloc s’han desplaçat tres equips de rescat amb llevaneus i han accedit per diferents pistes forestals des de Llucena, Xodos i Vistabella del Maestrat. 

 

El grup, que havia viatjat amb els seus vehicles, no podien eixir de la zona i nevava en eixe moment. Els camins, encara amb molta neu acumulada, dificultaven l’accés. Un dels efectius que es desplaçava des de Llucena s’ha trobat als excursionistes amb els vehicles que, afortunadament, ja havien pogut abandonar el lloc a on estaven atrapats. Finalment, no han necessitat ajuda i es trobaven en bon estat de salut.

Últimes notícies

Emergències urgix màxima prudència davant la DANA Alice i l’alerta a la Safor

Emergències demana extremar la precaució per la DANA Alice, amb alerta roja a la Safor i revisió d'avisos a mitjanit. Aemet preveu tempestes puntuals intenses.

Carmen Prades i Marta Mercader, Falleres Major i Infantil de València en 2026

Carmen Prades i la xiqueta Marta Mercader han sigut triades com a Falleres Major i Infantil de València per a 2026. L'anunci, realitzat per crida des de l'Ajuntament, obri el nou exercici faller.

Cas de grip aviària aïllat en un aviari tancat del Oceanogràfic de València

Detectat en un control veterinari rutinari, el centre ha tancat temporalment la instal·lació afectada i aplica protocols de desinfecció; la resta del recinte continua obert.

La Universitat de València reprén demà les classes presencials en tots els seus campus

La UV recupera la docència, exàmens i pràctiques presencials des de les 08.00 amb nivell d'emergència 1. Hi haurà flexibilitat per a qui no puga desplaçar-se.

Ford Almussafes suspén el torn de manteniment de vesprada per les pluges

La planta d'Almussafes cancel·la el torn de vesprada de manteniment pels avisos de pluges, l'única activitat prevista amb la producció parada i la plantilla en ERTO. Amb l'alerta activada, la mesura evita desplaçaments i deixa el centre sense activitat presencial.

Nou avís a mòbils per la DANA en el litoral sud de València després d’ampliar-se l’alerta roja

Emergències envia un segon És-Alert en el litoral sud de València després d'ampliar fins a mitjanit el nivell roig per pluges. Es demanen desplaçaments mínims i evitar zones inundables.

Torna l’alerta roja al litoral sud de València per la DANA, amb fins a 135 l/m² en una hora

Aemet eleva a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i envia un És-Alert. Les tempestes deixen 135 l/m² en una hora i causen corts i incidències.

La jutgessa de la DANA rebutja incorporar les entrevistes a Mazón i reforça la busca de proves

La instructora nega que les declaracions mediàtiques puguen substituir una compareixença judicial i ordena noves diligències: documents, vídeos i testimonis. També desestima un recurs de la defensa d'Argüeso.