Estos són els horaris permesos d’obertura i tancament dels locals d’oci a la Comunitat

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, de la Conselleria de Justícia i Interior, ha aprovat l’ordre per la qual es regulen els horaris d’espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics per a l’any 2024, inclosos en l’àmbit d’aplicació de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, i la seua normativa de desplegament.

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha destacat la importància que “hi haja una ordenació raonable sobre les activitats dedicades a l’oci, ja que formen part d’un sector econòmic que dona feina a moltes persones, perquè siguen compatibles amb el degut respecte al dret al descans dels veïns dels locals on es desenvolupen estes activitats i espectacles”.

Elisa Núñez ha demanat als ajuntaments “el màxim rigor i col·laboració en el marc de les seues competències”, perquè també “juguen un paper molt important, especialment en el tema de les terrasses i en aquells espectacles que se celebren a la via pública”.

Competències dels ajuntaments

La competència per la determinació dels horaris de les terrasses correspondrà als respectius ajuntaments.

En este sentit, les terrasses en via pública autoritzades als establiments tindran un horari màxim delimitat per l’horari oficial d’obertura i tancament del local de què depenguen.

A més, segons la normativa, amb caràcter excepcional els ajuntaments podran, per a tot el terme municipal o per a zones concretes, autoritzar l’ampliació en una hora més l’horari general establert en esta ordre quan per les peculiaritats de les poblacions, festes locals o patronals, afluència turística, condicions d’insonorització i control de la contaminació acústica, o durada dels espectacles, així es considere. 

Esta ampliació podrà ser considerada, molt especialment, les vigílies dels dies grans de les festivitats de Sant Josep (Falles), Sant Joan i La Magdalena atesa la transcendència sociocultural d’estes celebracions.

En este sentit, les organitzacions i entitats interessades podran sol·licitar l’ampliació horària per a estos dies sent facultat de l’Ajuntament la concessió.

L’horari dels establiments que s’ubiquen a domini públic marítim-terrestreinclòs el situat a zona portuària, les activitats de les quals siguen les hostaleres i de restauració, podran tindre un horari d’obertura i tancament fixat entre les 10.00 y las 03.00 hores, sempre que l’Ajuntament així ho considere mitjançant declaració expressa.  Esta resolució haurà de ser comunicada a la conselleria.

L’horari de celebració de bous al carrer serà el que es determine a la resolució de l’autorització.

Horaris d’obertura i tancament segons tipus d’espectacles i establiments

Els espectacles, establiments públics i activitats recreatives i socioculturals, inclosos en l’àmbit d’aplicació d’esta ordre, podran prolongar l’horari de tancament en seixanta minuts a les següents dates:

Els salons de joc, dedicats específicament a l’explotació de màquines de tipus B o recreatives amb premi, tindran un horari comprés entre les 10.00 i les 03.00 hores del dia següent.

No obstant això, els divendres, dissabtes, diumenges, festius i vespres de festius, així com durant els mesos de juliol, agost i setembre, l’horari de tancament es podrà ampliar fins a les 04.00 hores.

L’ordre també regula altres qüestions com l‘antelació amb què els establiments hauran d’estar oberts abans que comencen els espectacles públics.

Últimes notícies

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.