Estos són els horaris permesos d’obertura i tancament dels locals d’oci a la Comunitat

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, de la Conselleria de Justícia i Interior, ha aprovat l’ordre per la qual es regulen els horaris d’espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics per a l’any 2024, inclosos en l’àmbit d’aplicació de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, i la seua normativa de desplegament.

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha destacat la importància que “hi haja una ordenació raonable sobre les activitats dedicades a l’oci, ja que formen part d’un sector econòmic que dona feina a moltes persones, perquè siguen compatibles amb el degut respecte al dret al descans dels veïns dels locals on es desenvolupen estes activitats i espectacles”.

Elisa Núñez ha demanat als ajuntaments “el màxim rigor i col·laboració en el marc de les seues competències”, perquè també “juguen un paper molt important, especialment en el tema de les terrasses i en aquells espectacles que se celebren a la via pública”.

Competències dels ajuntaments

La competència per la determinació dels horaris de les terrasses correspondrà als respectius ajuntaments.

En este sentit, les terrasses en via pública autoritzades als establiments tindran un horari màxim delimitat per l’horari oficial d’obertura i tancament del local de què depenguen.

A més, segons la normativa, amb caràcter excepcional els ajuntaments podran, per a tot el terme municipal o per a zones concretes, autoritzar l’ampliació en una hora més l’horari general establert en esta ordre quan per les peculiaritats de les poblacions, festes locals o patronals, afluència turística, condicions d’insonorització i control de la contaminació acústica, o durada dels espectacles, així es considere. 

Esta ampliació podrà ser considerada, molt especialment, les vigílies dels dies grans de les festivitats de Sant Josep (Falles), Sant Joan i La Magdalena atesa la transcendència sociocultural d’estes celebracions.

En este sentit, les organitzacions i entitats interessades podran sol·licitar l’ampliació horària per a estos dies sent facultat de l’Ajuntament la concessió.

L’horari dels establiments que s’ubiquen a domini públic marítim-terrestreinclòs el situat a zona portuària, les activitats de les quals siguen les hostaleres i de restauració, podran tindre un horari d’obertura i tancament fixat entre les 10.00 y las 03.00 hores, sempre que l’Ajuntament així ho considere mitjançant declaració expressa.  Esta resolució haurà de ser comunicada a la conselleria.

L’horari de celebració de bous al carrer serà el que es determine a la resolució de l’autorització.

Horaris d’obertura i tancament segons tipus d’espectacles i establiments

Els espectacles, establiments públics i activitats recreatives i socioculturals, inclosos en l’àmbit d’aplicació d’esta ordre, podran prolongar l’horari de tancament en seixanta minuts a les següents dates:

Els salons de joc, dedicats específicament a l’explotació de màquines de tipus B o recreatives amb premi, tindran un horari comprés entre les 10.00 i les 03.00 hores del dia següent.

No obstant això, els divendres, dissabtes, diumenges, festius i vespres de festius, així com durant els mesos de juliol, agost i setembre, l’horari de tancament es podrà ampliar fins a les 04.00 hores.

L’ordre també regula altres qüestions com l‘antelació amb què els establiments hauran d’estar oberts abans que comencen els espectacles públics.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.