Estos són els horaris permesos d’obertura i tancament dels locals d’oci a la Comunitat

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, de la Conselleria de Justícia i Interior, ha aprovat l’ordre per la qual es regulen els horaris d’espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics per a l’any 2024, inclosos en l’àmbit d’aplicació de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, i la seua normativa de desplegament.

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha destacat la importància que “hi haja una ordenació raonable sobre les activitats dedicades a l’oci, ja que formen part d’un sector econòmic que dona feina a moltes persones, perquè siguen compatibles amb el degut respecte al dret al descans dels veïns dels locals on es desenvolupen estes activitats i espectacles”.

Elisa Núñez ha demanat als ajuntaments “el màxim rigor i col·laboració en el marc de les seues competències”, perquè també “juguen un paper molt important, especialment en el tema de les terrasses i en aquells espectacles que se celebren a la via pública”.

Competències dels ajuntaments

La competència per la determinació dels horaris de les terrasses correspondrà als respectius ajuntaments.

En este sentit, les terrasses en via pública autoritzades als establiments tindran un horari màxim delimitat per l’horari oficial d’obertura i tancament del local de què depenguen.

A més, segons la normativa, amb caràcter excepcional els ajuntaments podran, per a tot el terme municipal o per a zones concretes, autoritzar l’ampliació en una hora més l’horari general establert en esta ordre quan per les peculiaritats de les poblacions, festes locals o patronals, afluència turística, condicions d’insonorització i control de la contaminació acústica, o durada dels espectacles, així es considere. 

Esta ampliació podrà ser considerada, molt especialment, les vigílies dels dies grans de les festivitats de Sant Josep (Falles), Sant Joan i La Magdalena atesa la transcendència sociocultural d’estes celebracions.

En este sentit, les organitzacions i entitats interessades podran sol·licitar l’ampliació horària per a estos dies sent facultat de l’Ajuntament la concessió.

L’horari dels establiments que s’ubiquen a domini públic marítim-terrestreinclòs el situat a zona portuària, les activitats de les quals siguen les hostaleres i de restauració, podran tindre un horari d’obertura i tancament fixat entre les 10.00 y las 03.00 hores, sempre que l’Ajuntament així ho considere mitjançant declaració expressa.  Esta resolució haurà de ser comunicada a la conselleria.

L’horari de celebració de bous al carrer serà el que es determine a la resolució de l’autorització.

Horaris d’obertura i tancament segons tipus d’espectacles i establiments

Els espectacles, establiments públics i activitats recreatives i socioculturals, inclosos en l’àmbit d’aplicació d’esta ordre, podran prolongar l’horari de tancament en seixanta minuts a les següents dates:

Els salons de joc, dedicats específicament a l’explotació de màquines de tipus B o recreatives amb premi, tindran un horari comprés entre les 10.00 i les 03.00 hores del dia següent.

No obstant això, els divendres, dissabtes, diumenges, festius i vespres de festius, així com durant els mesos de juliol, agost i setembre, l’horari de tancament es podrà ampliar fins a les 04.00 hores.

L’ordre també regula altres qüestions com l‘antelació amb què els establiments hauran d’estar oberts abans que comencen els espectacles públics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.

El PSOE defén la seua neteja davant el juí a Ábalos pel cas de les màscares

El PSOE es reivindica com a partit net i col·laborador amb la justícia davant el juí a José Luis Ábalos i altres acusats pel presumpte cobrament de comissions en la compra de màscares durant la pandèmia.

Sarabia apel·la a un Elx valent i agressiu per a un derbi clau davant el València

Eder Sarabia reclama un Elx valent, agressiu i amb energia per a guanyar al València en un derbi que veu transcendental en la lluita per la permanència.

Morant retrau a Ábalos i al PP per Kitchen i defén que el finançament del PSOE és legal

Diana Morant condemna l'actuació de José Luis Ábalos i Jorge Fernández Díaz, retrau al PP el seu silenci sobre el cas Kitchen i sosté que el finançament del PSOE ha sigut regular i legal.

Presó provisional per a huit acusats de tretze robatoris en vivendes de València per Setmana Santa

Huit hòmens han ingressat a la presó provisional acusats de tretze robatoris en vivendes de València i Sueca durant Setmana Santa, després de desarticular-se dos grups especialitzats en robatoris amb força.

Els clochineros de València preveuen 1.200 tones de clóchinas amb més carn i sabor en 2026

L'Agrupació de Clochineros de València i Sagunt anticipa unes 1.200 tones de clóchinas en la campanya de 2026, marcada per un mol·lusc amb més carn i sabor gràcies a les abundants pluges.

Els CLER de la perifèria de València reclamen un pla urgent per a millorar el transport públic

Els CLER de diversos municipis de l'àrea metropolitana de València reclamen als seus ajuntaments una declaració institucional per a exigir al Govern i a la Generalitat un pla integral de millora de Rodalia, metre i autobusos.

Els tres ciclistes irlandesos atropellats a Orihuela seguixen ingressats en hospitals d’Alacant

Els tres ciclistes irlandesos atropellats en la CV-925 d'Orihuela continuen ingressats, dos d'ells amb pronòstic reservat, mentres la Guàrdia Civil analitza les causes del sinistre.