L’incendi forestal que es va declarar dissabte a la Vall d’Uixó (Castelló) continua sense control este dimecres, amb alguns focus encara amb flama activa. El foc ha cremat 9.300 hectàrees i presenta un perímetre de 81 quilòmetres, on els equips d’emergència se centren hui a assegurar la zona afectada.
Després de la primera reunió del dia al Post de Mando Avanzado (PMA), les autoritats han actualitzat la situació d’este incendi, que complix ja cinc dies actiu. En este encontre han participat el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, el director del PMA, Fernando Kindelan, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i la ministra de Ciència, Diana Morant.
Més de 1.200 professionals mobilitzats
Segons han detallat després de la reunió, més de 1.200 professionals estan treballant de manera coordinada contra el foc, dels quals 352 intervenen directament sobre el terreny. La resta dona suport en tasques de coordinació, logística, seguretat i altres funcions necessàries per a mantindre l’operatiu actiu durant tota la jornada.
Està previst que al llarg del dia s’incorporen més de 30 mitjans aeris a les labors d’extinció. L’evolució de les condicions meteorològiques ha permés planificar este reforç, especialment important al flanc oest de l’incendi, en la zona de Tales i Alfondeguilla.
Les condicions del temps són ara més favorables que en dies anteriors, cosa que facilita els vols dels hidroavions i helicòpters. Això permet intensificar l’atac directe sobre les zones amb flama i reforçar els treballs que ja fan els equips terrestres en els punts més complicats del perímetre.
Objectiu: assegurar el perímetre de 81 quilòmetres
Els responsables de l’operatiu han explicat que la prioritat immediata és intentar assegurar tot el perímetre de 81 quilòmetres. Per a això, els efectius treballen sector per sector, revisant possibles reproduccions i reforçant línies de defensa ja obertes en dies anteriors.
Encara que el recompte provisional de superfície afectada s’ha revisat a la baixa fins a les 9.300 hectàrees, l’extensió del perímetre mostra la complexitat d’un incendi molt gran i amb diversos flancs. Esta dimensió obliga a mantindre un desplegament ampli i sostingut de mitjans humans i tècnics per a evitar rebrots i nous avanços de les flames.
En la zona oest, especialment entorn dels termes de Tales i Alfondeguilla, les condicions són ara més favorables per als treballs d’extinció. Això ha permés concentrar reforços aeris i terrestres en eixos punts, amb l’objectiu de frenar qualsevol progrés del foc cap a noves àrees forestals.












