5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Israel declara a Guterres persona ‘non grata’ pel seu comunicat després de l’atac d’Iran

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha declarat persona ‘non grata’ al secretari general de l’ONU, António Guterres, i ha vetat la seua entrada en el país, baix l’argument que no va condemnar de manera “inequívoca” l’atac amb míssils llançat la vespra per Iran i que, per tant, “no mereix posar un peu en sòl israelià”.

El ministre d’Exteriors, Israel Katz, ha descrit a Guterres com “un secretari general anti israelià que brinda suport a terroristes, violadors i assassins”, categories totes elles en les quals engloba a Hamàs, a Hezbol·là, als hutíes iemenites i a Iran, responsable últim “del terror global”. “Se li recordarà com una taca de la història de l’ONU”, ha resolt en un comunicat.

El Govern israelià ja havia criticat públicament a Guterres en el passat i, en esta ocasió, considera inadmissible el comunicat que el màxim responsable de Nacions Unides va emetre poc després de l’inici de l’atac iranià sobre Israel. En ell, l’ex primer ministre portugués condemnava “l’expansió del conflicte a Pròxim Orient”, amb “una escalada darrere d’una altra”.

“Això ha de parar. Necessitem completament un alto el foc”, va assenyalar, en una escarida nota en la qual no incloïa al·lusions concretes a cap dels actors directament implicats.

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha lamentat que “no va esmentar a Iran” ni va condemnar de manera clara la seua “greu agressió”, per la qual cosa considera que ara no és benvingut. “Israel seguirà defensant als seus ciutadans i la seua dignitat nacional amb o sense António Guterres”, ha advertit Katz.

Últimes notícies

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.