Israel declara a Guterres persona ‘non grata’ pel seu comunicat després de l’atac d’Iran

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha declarat persona ‘non grata’ al secretari general de l’ONU, António Guterres, i ha vetat la seua entrada en el país, baix l’argument que no va condemnar de manera “inequívoca” l’atac amb míssils llançat la vespra per Iran i que, per tant, “no mereix posar un peu en sòl israelià”.

El ministre d’Exteriors, Israel Katz, ha descrit a Guterres com “un secretari general anti israelià que brinda suport a terroristes, violadors i assassins”, categories totes elles en les quals engloba a Hamàs, a Hezbol·là, als hutíes iemenites i a Iran, responsable últim “del terror global”. “Se li recordarà com una taca de la història de l’ONU”, ha resolt en un comunicat.

El Govern israelià ja havia criticat públicament a Guterres en el passat i, en esta ocasió, considera inadmissible el comunicat que el màxim responsable de Nacions Unides va emetre poc després de l’inici de l’atac iranià sobre Israel. En ell, l’ex primer ministre portugués condemnava “l’expansió del conflicte a Pròxim Orient”, amb “una escalada darrere d’una altra”.

“Això ha de parar. Necessitem completament un alto el foc”, va assenyalar, en una escarida nota en la qual no incloïa al·lusions concretes a cap dels actors directament implicats.

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha lamentat que “no va esmentar a Iran” ni va condemnar de manera clara la seua “greu agressió”, per la qual cosa considera que ara no és benvingut. “Israel seguirà defensant als seus ciutadans i la seua dignitat nacional amb o sense António Guterres”, ha advertit Katz.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.