9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Israel declara a Guterres persona ‘non grata’ pel seu comunicat després de l’atac d’Iran

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha declarat persona ‘non grata’ al secretari general de l’ONU, António Guterres, i ha vetat la seua entrada en el país, baix l’argument que no va condemnar de manera “inequívoca” l’atac amb míssils llançat la vespra per Iran i que, per tant, “no mereix posar un peu en sòl israelià”.

El ministre d’Exteriors, Israel Katz, ha descrit a Guterres com “un secretari general anti israelià que brinda suport a terroristes, violadors i assassins”, categories totes elles en les quals engloba a Hamàs, a Hezbol·là, als hutíes iemenites i a Iran, responsable últim “del terror global”. “Se li recordarà com una taca de la història de l’ONU”, ha resolt en un comunicat.

El Govern israelià ja havia criticat públicament a Guterres en el passat i, en esta ocasió, considera inadmissible el comunicat que el màxim responsable de Nacions Unides va emetre poc després de l’inici de l’atac iranià sobre Israel. En ell, l’ex primer ministre portugués condemnava “l’expansió del conflicte a Pròxim Orient”, amb “una escalada darrere d’una altra”.

“Això ha de parar. Necessitem completament un alto el foc”, va assenyalar, en una escarida nota en la qual no incloïa al·lusions concretes a cap dels actors directament implicats.

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha lamentat que “no va esmentar a Iran” ni va condemnar de manera clara la seua “greu agressió”, per la qual cosa considera que ara no és benvingut. “Israel seguirà defensant als seus ciutadans i la seua dignitat nacional amb o sense António Guterres”, ha advertit Katz.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.