Israel declara a Guterres persona ‘non grata’ pel seu comunicat després de l’atac d’Iran

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha declarat persona ‘non grata’ al secretari general de l’ONU, António Guterres, i ha vetat la seua entrada en el país, baix l’argument que no va condemnar de manera «inequívoca» l’atac amb míssils llançat la vespra per Iran i que, per tant, «no mereix posar un peu en sòl israelià».

El ministre d’Exteriors, Israel Katz, ha descrit a Guterres com «un secretari general anti israelià que brinda suport a terroristes, violadors i assassins», categories totes elles en les quals engloba a Hamàs, a Hezbol·là, als hutíes iemenites i a Iran, responsable últim «del terror global». «Se li recordarà com una taca de la història de l’ONU», ha resolt en un comunicat.

El Govern israelià ja havia criticat públicament a Guterres en el passat i, en esta ocasió, considera inadmissible el comunicat que el màxim responsable de Nacions Unides va emetre poc després de l’inici de l’atac iranià sobre Israel. En ell, l’ex primer ministre portugués condemnava «l’expansió del conflicte a Pròxim Orient», amb «una escalada darrere d’una altra».

«Això ha de parar. Necessitem completament un alto el foc», va assenyalar, en una escarida nota en la qual no incloïa al·lusions concretes a cap dels actors directament implicats.

El Ministeri d’Exteriors d’Israel ha lamentat que «no va esmentar a Iran» ni va condemnar de manera clara la seua «greu agressió», per la qual cosa considera que ara no és benvingut. «Israel seguirà defensant als seus ciutadans i la seua dignitat nacional amb o sense António Guterres», ha advertit Katz.

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU